יום רביעי, 29.05.2024 שעה 13:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

אסוס, ייני ומלול כשירים למפגש מול מכבי פ"ת

כל הפצועים החלימו ומכבי תפתח הערב ב-17:00 עם אותו הרכב ששיחק מול בית"ר. קמאנאן ומאיוקה בחוד. גיא עזורי: "מצפה לנו משחק קשה"

|
נמני באימון המסכם. שומר על ההרכב (אור שפונדר)
נמני באימון המסכם. שומר על ההרכב (אור שפונדר)

במכבי תל-אביב נושמים לרווחה. ג'ונתן אסוס, שרן ייני ודור מלול שלא התאמנו אמש, ערכו אתמול (שישי) אימון מלא ושלושתם יהיו כשירים למפגש הערב מול מכבי פ"ת באצטדיון האורווה בשעה 17:00. הצהובים חוזרים אל אצטדיון האורווה, שם השיגו את הניצחון האחרון בליגה לפני ארבעה מחזורים.

ג'ונתן אסוס קיבל במהלך השבוע מכה ברגלו וביומיים האחרונים ערך טיפולים שהכשירו אותו. דור מלול סבל אמש מכאבי גב ושרן ייני מתח את השריר. השלושה כאמור כשירים ודבר זה מצביע על כך שאבי נמני יעלה עם אותו הרכב ששיחק בשבת שעברה מול בית"ר ירושלים.

אבי נמני ומרקו בלבול מאמינים באחד-עשר השחקנים ששיחקו מול בית"ר ולא מתכוונים כאמור לערוך שינויים, מה שאומר שהחלוץ הארמני איליה יבוריאן שחוזר מהרחקה של שני משחקים לא יפתח בהרכב בשבת וצפוי להשתלב במחצית השנייה.

לאחר המשחק מול בית"ר דובר על כך שהצהובים עלולים לקנוס את יאניק קמנאן בעקבות התנהגותו בשבוע שעבר, אך במכבי הודיעו כי הם לא מתכוונים לקנוס את קמנאן שערך שיחת עידוד עם המאמן אבי נמני. קמנאן יפתח לצידו של עמנואל מאיוקה הכישרון הצעיר מזמביה שעלה מקבוצת הנוער לבוגרים לפני מספר שבועות.

מלגות למצטיינים

אבי נמני אמר אתמול לקראת המשחק ל-ONE: "אנחנו קודם כל רוצים להמשיך את הדרך שהתחלנו בה. המשחק עם בית"ר הוא היסטוריה. השחקנים יודעים לקראת מה הם עומדים וחובת ההוכחה היא עליהם. לחלק מהקהל היה ספק לגבי חלק מהשחקנים. בשבת הספק הזה הוסר.

איליה יבוריאן. יחכה להזדמנות על הספסל (אור שפונדר)
איליה יבוריאן. יחכה להזדמנות על הספסל (אור שפונדר)

"היתה לחימה יוצאת דופן וזה לא אמור להיות יוצא דופן במכבי. עכשיו נראה על הדשא אם השחקנים הפנימו מסרים. אין ספק שלפ"ת יש את השאיפות שלה, אבל לנו יש את השאיפות שלנו".

בצהריים התקיים במתחם האימונים של מכבי ת"א בקריית שלום טקס חלוקת מלגות על שם מיכאל דנציגר ז"ל. במסגרת הטקס חולקו מלגות לספורטאים מצטיינים.

אסוס ויחיאל באימון מכבי תל-אביב (אור שפונדר)
אסוס ויחיאל באימון מכבי תל-אביב (אור שפונדר)

מטרתה של הקרן היא להעניק מלגות ומענקים לספורטאים מצטיינים שימצאו מתאימים על-ידי הועדה שממנת את הקרן. המלגות ניתנו לספורטאים צעירים הפועלים בענפי ספורט שונים לרבות ענפי ספורט היחודיים לספורטאים נכים. במהלך הטקס חולקו המלגות וכל ספורטאי קיבל שי ממכבי ת"א אותו העניק המאמן אבי נמני.

הילדים שזכו במלגות עם השחקנים (אור שפונדר)
הילדים שזכו במלגות עם השחקנים (אור שפונדר)

אביב בושינסקי, יו"ר מכבי תל-אביב, סיפר על הקרן: "זה בעצם תמצית הקיום של הכדורגל מעבר להתמודדות הספורטיבית של שחקנים מקצוענים הכדורגל נועד לקרב את הקהילה, לעזור לחלש ולהרחיק את זה שמועד לפרענות ולהביא אותו למגרש".

"היום הוכח שלא רק שאנחנו משתתפים בפלטפורמה הזו של הכדורגל לקדם את ספורטאי העתיד אלא גם מעריכים ומוקירים ואולי מעריכים עוד יותר את הספורטאים בעלי ליקויים ובעלי מוגבלויות שמצליחים להגיע להישגים לא פחות טובים מהספורטאים הבריאים".

מאור בוזגלו יוצא לספרינט (אור שפונדר)
מאור בוזגלו יוצא לספרינט (אור שפונדר)

"זו הפעם הראשונה שזה קורה כאן ביוזמתו של עו"ד יורם דנציגר שהיום הוא שופט בעליון שהקים קרן מלגות על שם אביוף אנחנו חשבנו שהחיבור בין ספורטאים בראים לבין ספורטאים ליקויים ולקדם את אלו שהתאמצו והגיעו להישגים ולהבליט את אלו שיש להם עוד יותר פוטנציאל להגיע להישגים, זה השילוב המנצח אני מקווה שעכשיו זה יהפוך למסורת".

הרכב משוער: דראגוסלב יבריץ', שרן ייני, מושיקו מישאלוף, אבי יחיאל, דור מלול, דולי ג'ונסון, ג'ונתן אסוס, גיז'רמו ישראלביץ', מאור בוזגלו, יאניק קמנאן ועמנואל מאיוקה.

שינו זוארץ לשחקנים: תשחקו בשביל ליהנות
בלמה הוותיק של מכבי פ"ת, מוראד מגאמדוב, יחזור לשחק לראשונה אחרי שלושה שבועות בהם היה פצוע בשריר הבטן התחתונה. ניצן דמארי, שמילא את מקומו בתקופה הזו, לא ייכלל בסגל בעקבות הפציעה בעצם הבריח.

רוצים לעצור את הסחף

הקבוצה סיימה היום את הכנותיה לקראת משחק הבית מול מכבי ת"א באצטדיון האורווה. זה יהיה משחק הבית הראשון שלה מזה שלושה שבועות בהם היא שיחקה בחוץ.

קבוצתו של גיא עזורי לא ניצחה כבר שישה משחקים ברציפות והיא מתחילה לאבד גובה אחרי פתיחת העונה הטובה שלה. הלוזונים מקווים לעצור את הסחף ולחזור למסלול הניצחונות על מנת לצאת בראש שקט לפגרת החורף.

מוראד מגמאדוב. חוזר להרכב (עדי בן ברון)
מוראד מגמאדוב. חוזר לאחר פציעה (עדי בן ברון)

"יש לנו בשבת יריבה קשה מאד והעובדה שהיא נמצאת מתחתינו בטבלה לא אומרת כלום" אמר מאמן מכבי פ"ת, גיא עזורי. "מכבי ת"א זה מועדון גדול ומכובד עם שחקנים יוצאים מהכלל שעדיין לא התחברו בצורה שהם היו רוצים להתחבר. כולם ראו את זה בחצי הראשון שהם שיחקו בשבת האחרונה מול בית"ר י-ם. מצפה לנו משחק קשה מאד". סיכם המאמן שמקווה לצאת לדרך חדשה.

לקראת המשחק צפויים שינויים נוספים בהרכב של עזורי מלבד חזרתו של מגמאדוב. המגן אסמעיל עאמר יחזור להרכב הראשון אחרי שנעדר בשבוע שעבר בעקבות הרחקה ונאור פסר יירד אל הספסל. קובי גנון ימשיך לפתוח בעמדת המגן השמאלי.

ליאור אסולין. ייעדר בגלל צבירת 5 כרטיסים צהובים (אמיר לוי)
ליאור אסולין. ייעדר בגלל צבירת 5 כרטיסים צהובים (אמיר לוי)

סולי צמח יחזור להרכב הראשון על חשבונו של רועי בקל, שפתח במשחק ההפסד בסכנין. רוביל סרסור יירד אל הספסל ואת מקומו יתפוס דני פרדה.  ליאור אסולין ייעדר בעקבות צבירת חמישה כרטיסים צהובים ועומר דמארי ימשיך לקבל את הקרדיט בחוד לצידו של פאבלו בסטיאניני. בשורה מעודדת נוספת מגיעה מכיוונו של טל בן חיים, שיחזור לסגל של פ"ת אחרי חודשיים של היעדרות.

אחרי האימון התכנסו השחקנים לאסיפה לקראת המשחק בה הוקרנו להם קטעים מהמשחק הקודם בין הקבוצות שהסתיים בתיקו מאופס. "תבואו משוחררים ותשחקו בשביל ליהנות, תיתנו 100% וכך נוכל לנצח", אמר היו"ר שינו זוארץ לשחקנים. לפני המשחק עזורי ידבר עם חניכיו על מכבי ת"א ועל העניינים הטקטיים.

שינו זוארץ (משמאל). דירבן את השחקנים
שינו זוארץ (משמאל). דירבן את השחקנים

כמו כן, לפני המשחק יעניקו אוהדי הקבוצה גביע הוקרה לשחקן העבר אייל בגלייבטר על תרומתו למועדון במהלך שנות ה-90. אחרי המשחק צפוי להתחיל שזרוע החורף באצטדיון האורווה שיימשך כחודש.

הרכב משוער: אוהד כהן, קובי גנון, מוראד מגאמדוב, בובאן גרנצ'רוב, אסמעיל עאמר, סירה דמבלה, סולי צמח ,עומר בוקסנבאום, דני פרדה, עומר דמארי, פאבלו בסטיאניני.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */