שתף קטע נבחר

אזהרה לצרכנים: אל תקנו אבוקדו בוסר מסוג גליל

במועצת הצמחים מזהירים מקניית אבוקדו מסוג גליל שנקטף מוקדם מדי: "הביקוש הגדול גרם לכך שמספר מגדלים לא עמדו בפיתוי והחליטו לשווק פרי מוקדם. הפרי הזה לא הבשיל, לא יבשיל ויישאר בלתי-אכיל". אז איזה אבוקדו ניתן לאכול בעונה הזו?

מועצת הצמחים מזהירה את הצרכנים מקניית אבוקדו בוסר מסוג "גליל" שעולה בימים אלה על המדפים.

 

במועצה מסבירים כי התקופה הנוכחית, סוף יולי ותחילת אוגוסט, נחשבת לעונת מעבר בין ה"ריד", הזן האחרון של העונה הקודמת, לבין ה"גליל", הזן הראשון של העונה החדשה.

 

לטענת ארנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, "לצערנו, הביקוש הגדול של הצרכנים לאבוקדו גרם לכך שמספר מגדלי אבוקדו מסוג 'גליל' לא עמדו בפיתוי - והחליטו לשווק פרי מוקדם (בוסר). הפרי הזה לא הבשיל, לא יבשיל ויישאר בלתי-אכיל. לכן, אנו ממליצים לצרכנים; אל תקנו אבוקדו מסוג 'גליל' שנקטף לפני ה-20 באוגוסט".

ארבעה סוגי אבוקדו (צילומים: מועצת הצמחים)
(צילומים: מועצת הצמחים)
 

מי שמעוניין בכל זאת באבוקדו, יכול לנסות לחפש אבוקדו מזן ריד. לדברי סנדל, "הוא אמנם בסוף העונה, אבל ישנם מקומות בהם ניתן למצוא עדין אבוקדו מזן ריד המתאים למאכל. גם אבוקדו מזן טיג המאושר לקטיף מוקדם - זמין ובשל. בסוף אוגוסט יהיו פירות בשלים מזן גליל על המדפים, ובשלהי חודש ספטמבר יצטרף גם אבוקדו מזן אטינגר. בנובמבר ואילך יצטרפו זנים רבים נוספים - הרווסט, פוארטה, פינקרטון, ארד ונוספים".

 

איך מבדילים בין הזנים?

אבוקדו מסוג ריד: זן שצורתו עגולה ככדור וקליפתו קשה ועבה, מחוספסת קלות. הזן הזה נקטף החל מאמצע חודש מרץ ונמצא על המדפים עד חודש אוגוסט.

 

אבוקדו מסוג גליל: זן שפירותיו מאורכים, חלקים וקליפתם דקה, ירוקה ומבריקה.

 

אבוקדו מסוג טיג: זן שצורתו דומה לאגס עגלגל וקליפתו דקה וירוקה.

 

אבוקדו מסוג אטינגר: זן אליפטי וצר עם קליפה ירוקה בהירה וחלקה. ניתן לקטוף אותו החל מאמצע חודש ספטמבר.

 

בחברת "גליל שוק מקומי", העוסקת בשיווק פירות וירקות, ביקשו להבהיר כי אין קשר בינם לבין זן האבוקדו גליל אשר לגביו פורסמה האזהרה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים