בואו נודה על האמת – מאז הפרסומת המיתולוגית של נייר הטואלט "לילי", לכולנו יש פנטזיה בלתי ממומשת להיקלע לחדר מלא בגורי כלבלבים מסוג גולדן רטריבר (או לברדור, תודו שאתם לא באמת יודעים להבדיל), אבל השבוע קרה בסקוטלנד דבר שקרוב מאוד לפנטזיה הזאת, אם לא יותר טוב ממנה.

כלבי גולדן רטריבר מכל רחבי העולם התאספו השבוע בכנס מיוחד כדי לחגוג 150 להולדת הגולדן הראשון בעולם. לא פחות מ-361 כלבים הגיעו לכנס המתוק הזה של מועדון הגולדן רטריבר של סקוטלנד. האירוע הזה מתקיים כל שנה, אבל השנה הוא כלל יותר כלבים מאשר אי פעם, וגם שבר שיא עולם בהתכנסות של כלבי גולדן רטריבר גזעיים במקום אחד.

התחרות התקיימה בעיר טומיץ', שבה נולד הגולדן רטריבר הראשון בשנת 1868. מי שיצר את אבי הגולדנים היה דאדלי מארשבאנקס, הידוע גם בשם לורד טווידמות', שהכליא שני גזעים אחרים במטרה ליצור כלב שיוכל לשחות למרחקים ארוכים כדי לצוד עופות מים, אבל בסוף יצר במקרה את אחד מגזעי הכלבים הכי מתוקים שאנחנו מכירים היום – וגם אחד מגזעי הכלבים הכי נפוצים בישראל.

"היינו ממש מופתעים שאנשים הגיעו מכל רחבי העולם כדי להיות שם, אבל זה רק עשה את זה מיוחד יותר", אמרה אשלי בירד, אחת ממאות בעלי הכלבים שהשתתפו בכנס, "זה היה מקסים לראות את כל הגולדנים משחקים יחד. זה היה גן עדן".