שתף קטע נבחר

סין: זינוק בייצור ובמחירי הסחורות בדצמבר

הכלכלה השלישית בגודלה בעולם מסכמת שנה של צמיחה והתאוששות עם חודש עשירי רצוף של התרחבות בייצור. ההזמנות למוצרים ממדינות בעולם, עם זאת, ממשיכות לדשדש

כלכלת סין חתמה את שנת 2009 בעלייה חודשית עשירית ברציפות בהיקף הייצור, המאותתת על כך שהכלכלה השלישית בגודלה בעולם מתאוששת מהמשבר העולמי בקצב הולך וגובר.

 

 

רשות המסחר והלוגיסטיקה של סין מדווחת היום (ו') כי מדד מנהלי הרכש (PMI) של כלכלת המדינה עלה מרמה של 52.2 נקודות לרמה של 56.6 נקודות. דירוג הגבוה מ-50 במדד זה, מעיד כי ענף כלכלי מסוים נמצא בתהליך של התרחבות. "העלייה במדד מאותתת כי תהליך ההתאוששות של סין העמיק", אמר חוקר ברשות המסחר והלוגיסטיקה שהשתתף בהכנת הדו"ח.

 

למרות התגברות הייצור במדינה, סין ממשיכה לסבול מהירידה בביקוש לאותן סחורות שהיא מייצרת ומייצאת למדינות שונות. כוח הקנייה של מדינות היעד של התעשייה הסינית נשחק בצורה משמעותית בעקבות המשבר העולמי, ושחיקתו ממשיכה להוות משקולת על צווארה של התעשייה המקומית. בחודש דצמבר, ירד שיעור ההזמנות לסחורות סיניות בעולם באחוז אחד.

 

הנתונים על התרחבות הייצור משלימים שנה של נתונים טובים לכלכלה הסינית, אשר כבר התעלתה מעל ליעד הצמיחה של 8% שהציבו קברניטי המדינה. הכלכלה הסינית צמחה ב-6.9% ברבעון הראשון של 2009, ב-7.9% ברבעון השני וב-8.9% ברבעון השלישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תחנת כוח בסין
צילום: רויטרס
מומלצים