שתף קטע נבחר

חברות גינון עתרו לבג"ץ: להקצות מים לגינות

16 חברות גינון הגישו עתירה נגד הממשלה והכנסת, על רקע העלאת התעריפים, בדרישה להקצות מים באופן ספציפי לצורכי גינון למגזר הפרטי והעסקי. לדבריהם, התנהלות הממשלה תהרוס את הענף, ממנו מתפרנסים עשרות אלפי אנשים

16 חברות גינון הגישו היום (ה') עתירה לבג"ץ נגד הממשלה והכנסת בדרישה להקצות הקצאת מים ספציפית לצורכי גינון למגזר הפרטי והעסקי. זאת, על רקע העלאת תעריפי המים האמורה להיכנס לתוקפה מחר (ו'). 

 

 

העתירה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין גדעון-פישר ושות'. לטענת העותרים, הקצאה זו תוביל ליצירת סדר באנדרלמוסיה הקשה שנוצרה בענף הגינון, כתוצאה מההתנהלות הקלוקלת של הכנסת והממשלה. לדבריהם, התנהלות זו גורמת לאי סדר קיצוני, הפוגע בהם פגיעה אנושה ומביא לכיליון טוטאלי של ענף הגינון ממנו מתפרנסים העותרים ועשרות אלפים אחרים.

 

בעתירה נטען כי העותרים מהווים מדגם מייצג של מגוון העוסקים בענף הגינון שהינו מקור פרנסתם. על העותרים נמנות חברות פרטיות, אגודות חקלאיות שיתופיות ויחידים. לטענת העותרים, ענף הגינון מצוי במשבר החמור ביותר בתולדותיו, אולם הכנסת והממשלה נוקטות בדרך הרסנית הנוטעת אי ודאות מוחלטת בענף. 

 

עוד נטען כי העובדה שהממשלה והכנסת לא פעלו במשך זמן רב לאכיפת התקנות והכללים שנקבעו לפני שנים רבות, וכן קבעו לאחרונה תקנות וגזירות, וכן ומחדלם המתמשך של הכנסת והממשלה בכל הנוגע לטיפול במשבר המים, הביאו את העותרים למצב הקשה בו הם נמצאים. 

 

בעתירתם מתפלאים העותרים על כך, שלמרות שהכנסת והממשלה יודעות היטב כי חלק מהותי בפיתרון המחסור במים נעוץ בתחום ההתפלה, הן העדיפו לבחור בפתרון של פגיעה אנושה בענף הגינון. העותרים טוענים, כי הימנעות הכנסת והממשלה מהקצאת מים נפרדת לצורכי גינון למגזר הפרטי והעסקי תמיט עליהם אסון ופגיעה קשה בלתי הפיכה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים