עיתונאי חרדי העובד ברדיו דרום סולק מכנס ‘יש עתיד’

אודי דוד בן דוד, חסיד חב"ד מ'רדיו דרום', הוזמן לסקר כנס של מועמד יש עתיד לראשות אשקלון - בו נאם לפיד • אלא שאנשי המפלגה גירשו אותו • בן דוד: "אם לא הייתי עם זקן וכובע היחס אלי בכינוס הפתוח היה שונה" • לפיד: "הייתה תקלה, מוזמן לכל הכנסים כאורח אישי שלי"
אריה ריבקינד
א' אב התשע"ח / 13.07.2018 10:15

אודי דוד בן דוד, עיתונאי חרדי, הוצא אתמול (חמישי) בבושת פנים, מכנס של מועמד מפלגת יש עתיד לראשות עיריית אשקלון.

בכנס נכח ונאם יו”ר המפלגה, ח”כ יאיר לפיד, והוזמנו אליו עיתונאים. עם זאת, כשנכנס בן דוד, חסיד חב”ד העובד ככתב מקומי ברדיו דרום, עצרו אותו אנשי המפלגה ושאלו כמה פעמים מי הוא ומדוע הגיע. בהמשך הורו לו לעזוב את האולם.

לפי דיווח של אסף פוזיילוב ב’כאן’, דובר המפלגה טען בפנובן דוד כי הוא מסולק בגלל שהתכוון להקליט, זאת על שמדובר בכנס פתוח לקהל, ורבים מהנוכחים הקליטו בעצמם.

מועמד המפלגה לראשות העיר הודה שהוזמנו עיתונאים רבים, ושמאות המשתתפים באולם צילמו והקליטו במהלך כל הערב.

בן דוד אמר: “הרגשתי מושפל. דאגתי לבדוק מראש עם מארגן הכינוס שהזמין אותי, שעיתונאים יכולים להגיע, השלט בכניסה הורה שהכינוס פתוח לכל. לכן עשיתי מאמץ גדול להגיע וסיימתי את הערב בהרגשה גרועה מאוד”.

הוא הוסיף: “אין לי ספק שאם לא הייתי עם זקן וכובע היחס אלי בכינוס הפתוח היה שונה, כמו לשאר הציבור”.

בחשבון הטוויטר שלו צייץ: “תודה רבה למפלגת יש עתיד על התרת הספקות עבור החרדים. ביזיון”.

בהמשך הוא צייץ: “המועמד לראשות העיר ששלח מספר הודעות לפני האירוע כבר הספיק להתקשר ולהתנצל. קיבלתי את ההתנצלות שלו כמובן”.

בפוסט שכתב, הוא גולל את השתלשלות האירועים:

“חמישי בלילה. קניות לשבת ועוד המון סידורים, אישה וארבעה ילדים בבית. מועמד לראשות העיר מטעם יש עתיד מזמין אותי לאירוע עם יו”ר המפלגה יאיר לפיד.

מוודא שיש שאלות עיתונאים. אומר שכן. מסביר לו שאצליח להגיע באיחור הוא אומר שאין בעיה ואוכל גם להציג שאלות בשלב השאלות.

מתארגן, עוזב הכל. 40 דק נסיעה לכל כיוון, יוצא למלון באשקלון, הזמינו את כל התקשורת שקשורה לעיר. איך שמגיע כבר עושה צילום תמונה של השלט בכניסה (עם הכיתוב הכניסה חופשית לכולם).

עולה לקומה השנייה, בא להיכנס ובום… (כאן המקום לציין שבאופן קבוע משתדל ללכת עם כובע וחליפה, גם כשחם. גם כשאתה חרדי וגם כתב צבאי ואזורי, ממשיך בלבוש החסידי).

בחור עם חולצה של יש עתיד ניגש ושואל מי אתה. מציג את עצמי – ואז הוא שואל שוב: מי אתה, ושוב מציג את עצמי.

עורך דין מוכר מאשקלון, שמכיר אותי מעבודתי, ניגש אליו גם ואומר לו מי אני, ומצידי מראה לו גם את המיקרופון (מזכיר שזה לא רלוונטי בכלל כי בשלט כתוב שהאירוע פתוח לכולם ורבים צילמו בוידאו בניידים).

ואז הוא שואל: מה זה ביד שלך? (כאן כבר הבנתי שקורה משהו ממש חריג. אדם שמסתובב עם לפיד ולא יודע מה זה מיקרופון, מדהים). אומר לו: מיקרופון. ואז הוא שואל: מאיפה אתה – מסביר לו, רדיו דרום, תראה זה גם כתוב כאן על המיקרופון. העו”ד שהיה לידי כבר נבוך לגמרי בשבילי מהסיטואציה ההזויה.

ניגשים בזמן הזה עוד שני אנשים עם חולצת יש עתיד, הכל היה כל כך בשקט שהאנשים בפנים המשיכו לשמוע את לפיד כשהוא מרצה בפניהם.

אחד מהם הולך וחוזר ואומר לי שהדובר של יש עתיד ידבר איתי. (כבר יותר מ-5 דקות של פאדיחות בכניסה). התקשרתי אליו והוא אמר לי שלא יוכל לתת לי להקליט את הדברים של לפיד… מבינים? אירוע שהזמינו אליו תקשורת, ומאות אנשים ולי יהיה אסור להקליט. אז טוב. מכיר את הדובר וברור לי שהיתה יד מכוונת בסיפור, אז יש עתיד לא נגד חרדים? (כן חרדי שלומד תורה, עובד בשתי עבודות, קצין במילואים)”.

דובר מפלגת יש עתיד מסר ל’כאן’: “הכנסים שעורכת המפלגה לקהל הרחב אינם מיועדים לתקשורת כדי לאפשר שיח פתוח וישיר עם האזרחים, כך גם במקרה הזה. אם כתבים רוצים לסקר את האירוע, הם מוזמנים לתאם מראש עם דוברות המפלגה”.

כמה שעות אחר כך צייץ יאיר לפיד: “מבהיר – הכנסים של יש עתיד פתוחים לתקשורת ונשמח אם תבואו יותר. היה מפוצץ אתמול באשקלון במאות אנשים ובאמת חבל שלא דיווחו על זה.

“השארתי הודעה לכתב החרדי שנמנעה כניסתו והסברתי שמדובר בתקלה ושהוא מוזמן לכל הכנסים של יש עתיד מעתה ועד עולם כאורח אישי שלי”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדרת תקשורת חרדית
    13/07/2018 17:00
    אבו צברי
  1. למי שהיה ספק, אז כבר אין ספק שיש עתיד מקצה דתיים חרדים ועד עכשיו היו תיאטרון.

  2. איין עתיד
    13/07/2018 18:12
    צדוק
  3. גירוש העיתונאי…בידיוק כמו בגרמניה שגירשו את היהודים מכל פעילות ליפניי הפרוגרום….וההמשך ידוע

  4. יאיר לפיד כרגע הפסדת תומך
    14/07/2018 13:46
    טורקדי
  5. בושה