הוריו של אזריה, ארכיון (צילום: חדשות)
הוריו של אזריה, ארכיון | צילום: חדשות

לאחר שמשפחת אזריה קראה לשר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון לבוא להתעמת איתם וזה לא נענה, הגיעו בני המשפחה אמש (חמישי) לאירוע בבית כנסת בירושלים בו דיבר יעלון והתעמתו איתו מול הנוכחים. במשך דקות ארוכות התווכחו איתו הוריו של אזריה בנוגע לעובדות אירוע הירי בחברון. "איך באת ושיקרת ואמרת שלאחר חקירת מצ"ח הבן שלי סרח? איך מכרת לוחם מצטיין?" הטיחה בו אושרה אזריה. יעלון לא נשאר חייב וענה: "באירוע הזה יש הרבה שקרים, אבל זה לא השקרים שאת ציינת". 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו   

הוריו של אזריה הוסיפו לשאול שאלות אך לא חיכו לתשובותיו של יעלון: "איך יצאת לתקשורת בשעה 16:00 כשהבן שלי נחקר לראשונה בשעה 18:30 בערב? תחקיר לא היה עדיין. שנתיים וחצי אני מחכה לתשובה ממך". יעלון ניסה להשיב ולפרט את אירועי היום: "זה אחד הדברים שנעשה בו שימוש פוליטי, ציני, על גבכם, אני מכיר את הסבל שלכם, אני גם קראתי לכם אחרי שהיה פסק הדין, מספיק נגמר עם העניין".

יצליח לייצר איחוד? יעלון (צילום: רויטרס, חדשות)
שר הביטחון לשעבר, ארכיון | צילום: רויטרס, חדשות

תשובותיו של יעלון לא הניחה את דעתם של הורי החייל. אמו אושרה אזריה המשיכה: "אפילו השופטת אמרה שהייתה עדיין זירה מבצעית, הוא עדיין היה בזירה מבצעית. אני אגיד לך משהו שאתה אפילו לא טרחת לבדוק - אחרי הירי הבן שלי היה במשך 4 שעות עם הנשק, מאבטח את העדלאידע בחברון. כי לא היה שום אירוע חריג. אתה רק מנסה לשווק את עצמך". 

אביו של אזריה הצטרף לעימות והטיח בפני שר הביטחון לשעבר כי "אני רוצה לדעת למה אתה ממשיך להכפיש את השם של הבן שלי והמשפחה שלי. החינוך שהבן שלי קיבל זה לא אותו חינוך שאתה נתת לילדים שלך כי אצלי כל הילדים שלי שירתו בצה"ל ואני 33 שנה נתתי למדינה, לביטחון".

העימות המתוח המשיך להתנהל מספר דקות ולקראת סיומו ניסה שר הביטחון לשעבר להשיב על אחת השאלות של הוריו של החייל היורה. אושרה אזריה לא נתנה לא לדבר ואמרה: "איך אתה יודע היית שם?". יעלון השיב מייד: "את היית שם?". בשלב זה משפחת אזריה התבקשו להפסיק את הצעקות והפרובוקציה ולאפשר לשר לשעבר להמשיך לדבר. 

 

מטעמו של יעלון נמסר בתגובה לאירוע כי "לא שאלות נשאלו שם, אלא סדרת התקפות קולניות, שקריות וארסיות שביזו את בית הכנסת, את עשרות באי הכנס ואת בני המשפחה עצמם כשהפרובוקציה מתועדת על ידם כפי שתכננו מראש".

"יעלון הביע שמחה על ההזדמנות להשיב לטענות חסרות היסוד שחזרו על עצמן", הוסיפו. "טענות המבוססות על ״עובדות אלטרנטיביות״ שלא לומר שקרים, אך כל ניסיונותיו להשיב ולהציג בפני בני המשפחה את העובדות האמתיות הופרעו בחוצפה ובחוסר נימוס, עד כדי כך שמשתתפי הכנס ביקשו מבני המשפחה לעזוב את המקום תוך שהם מגנים את התנהגותם, סגנון דבריהם וביזוי בית הכנסת. לכל אורך האירוע, שנמשך דקות ספורות יעלון היה קשוב, סבלני מאד ואמפטי אך לא זכה לקשב ממבצעי הפרובוקציה. באירוע לא הייתה כל אלימות והכנס נמשך על פי התכנון עד לסיומו המוצלח. יעלון מודה לקהילת בית הכנסת ״רינת הדר״ על ההזמנה והארגון וכמובן על התמיכה החד משמעית״.