נתניהו על חוק הלאום: “נשמור על זכויות המיעוט אבל הרוב מכריע”

ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי והתייחס לסערה סביב חוק הלאום: "רוב העם רוצה להבטיח את אופיה היהודי של מדינתנו לדורות"
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התשע"ח / 12.07.2018 20:21

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז’בוטינסקי בהר הרצל, והתייחס למאמצי הקואליציה להעביר את חוק הלאום בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא.

“ז’בוטינסקי דבק בערך בסיסי אחד, שמירת הייחוד הלאומי שלנו במולדתנו”, אמר ראש הממשלה. “הוא לא האמין שנוכל לשמר את הייחוד הלאומי שלנו במקום אחר זולת מולדתנו, זה הבסיס לכל השאר. הוא אמר שעלינו לשמר את הייחוד הלאומי שלנו כאן, בארץ”.

נתניהו המשיך: ”העקרון הזה הוא גם מה שמנחה אותנו בהתוויית חוק הלאום, שאני מקווה להעבירו בקרוב בכנסת. בדמוקרטיה הישראלית נמשיך להבטיח את זכויות הפרט והקבוצה, אלה ימשיכו להיות מובטחות, אבל זכויות יש גם לרוב, והרוב מכריע. הרוב המכריע בעם רוצה להבטיח את אופיה היהודי של מדינתנו לדורות.

”השילוב הזה של זכות הלאום וזכויות הפרט, השילוב הזה הוא המשמעות של המילים “מדינה יהודית ודמוקרטית”, וז’בוטינסקי ללא ספק האמין בעיקרון הזה, קידש אותו, נלחם עבורו, ואנחנו ממשיכים אותו”.

המאמץ להעביר את החוק קיבל חיזוק משמעותי לאחר שסיעת הבית היהודי הסירה את התנגדותה לחוק.

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ ניסן סלומינסקי, שדרש להכניס לחוק את נושא המשפט העברי, אמר הערב בכנס הענקת אות יקיר המשפט העברי של לשכת עורכי הדין: “אני שמח לעדכן כי הגעתי לסיכום לגבי חוק הלאום ובסעיף 1 (ב) תתווסף המילה ‘הדתית’. הנוסח החדש יהיה: מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, שבה הוא מממש את זכותו הטבעית, התרבותית, הדתית וההיסטורית להגדרה עצמית”.

נתניהו התייחס באזכרה הממלכתית גם למצב בסוריה: “נעמוד על כך שאסד יקיים את הסכם שביתת הנשק מ-1974, לא נאפשר התבססות איראנית בסוריה. חוכמת הכדורגל מלמדת אותנו שיש צורך בהתקפה חזקה והגנת ברזל – זהו קיר הברזל עליו דיבר ז’בוטינסקי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות