לראשונה באיחוד האירופי

זה סופי: הפרלמנט האירי אישר החרמת מוצרי התנחלויות

הסנאט האירי אישר באופן סופי החרמת מוצרים ישראליים המיוצרים ביישובים מעבר לקווי 67' • הפוליטיקאים הרבים המתנגדים לצעד טוענים כי הוא לא חוקי ולא ריאלי (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
בניין הפרלמנט האירי (צילום: shutterstock)

הסנאט של אירלנד החליט אמש (רביעי) להחרים מוצרים ישראליים המיוצרים בהתנחלויות, בכך הופכת אירלנד למדינה הראשונה באיחוד האירופי שמחרימה מוצרים.

החוק, שנקרא "שליטה בפעילות כלכלית", אושר ברוב של 25 תומכים מול 20 מתנגדים. במשך השנים האחרונות הועלתה ההצעה שוב ושוב, כאשר ארגון ה-BDS מנסה לקדם אותו אך הוא נכשל לאחר לחצים ישראליים. יצויין כי גם המפלגה השלטת באירלנד מתנגדת להחרמה

גם הפעם ניסתה ישראל לבלום את החוק, ובמסגרת זו זימנה את השגריר האירי לשיחה, אך ללא הועיל. "חקיקה המקדמת חרם מכל סוג, עליה להידחות, מכיון שהיא לא עושה דבר לקדם את השלום אלא מחזקת את מחבלי החמאס", אמרה השגרירות הישראלית באירלנד.

שר החוץ האירי (צילום: Shutterstock)

גם שר החוץ האירי, סיימון קובניי, מתנגד להחרמה. בדבריו בסנאט אתמול (רביעי) הוא אמר כי מדובר בצעד שלא יסתדר לוגיסטית, כיון שאירלנד היא חברה באיחוד האירופי והיא לא אמורה לעקוף את האיחוד.

הוא הוסיף כי החוק עשוי להוות עבירה על כלל של האיחוד האירופי, כי לכל המדינות החברות בה אמורה להיות מדיניות כלכלית אחת. אל השר מצטרפים קולות מקהיליית המומחים הבינלאומית, הטוענים כי מהלך כזה יגרור השלכות מרחיקות לכת על אירלנד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר