שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

מחיר למשתכן: דירה במיליון שקל בנתניה

נבחר זוכה במכרז מחיר למשתכן לבניית 262 יחידות בנתניה. עוד בצנרת התכנון: הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור אישרה תוכנית ענק במערב רמת השרון, הכוללת 34 מגדלים בני 28-10 קומות, עם 1,700 דירות ו

משרדי האוצר והשיכון הודיעו היום (ה') כי חברת גיא ודורון לוי הנדסה בניה והשקעות זכתה במכרז במכרז מחיר למשתכן לבניית 262 יחידות בנתניה, במתחם אחד באגם 3.

 

מחירי הדירות בפרויקט יבטאו הנחה של 14% ממחיר דירות דומות בשוק: המחיר התחלתי לדירת 85 מ"ר יעמוד על 1.054 מיליון שקל, המחיר התחלתי לדירת 110 מ"ר יעמוד על 1.33 מיליון שקל והמחיר התחלתי לדירת 135 מ"ר יעמוד על 1.6 מיליון שקל.  

 

תוכנית ענק במערב רמה"ש

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה אתמול (ד') תוכנית בנייה במערב רמת השרון, הכוללת כ-1,700 יחידות דיור, שיוקמו ב-34 מבני מגורים בני 10 קומות ו-28 קומות.

 

התוכנית מתפרשת על שטח של כ-500 דונם וממוקמת בסמוך לקיבוץ גליל ים ולשכונת מתחם הכוכבים בהרצליה. מבין יחידות הדיור, כ-330 יוקצו לדירות קטנות.

 

תוכנית גלילות רמת השרון (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)
(הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)
בנוסף כוללת התוכנית כ-40 אלף מ"ר שטחי מסחר, שישולבו בחזיתות מבני המגורים לאורך צירי הדרכים הראשיים, מבני ציבור בפיזור נרחב, וכן שטחים ירוקים המתוכננים ממזרח למתחם.

 

עוד כוללת התוכנית הקמת ציר תחבורה מרכזי עבור תחבורה ציבורית וכלי רכב פרטיים, שיחבר בין רמת השרון והרצליה, כדי לתרום להפחתת עומסי התנועה ברחובות הראשיים של הערים.

 

התוכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי האדריכלית נעמה מליס. מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, ציין כי מדובר במתחם ראשון מתוך תוכנית רחבה המקודמת על שטח מחנה גלילות המתפנה, שמיועדת לכלול כ-14 אלף יחידות דיור. 

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)

עוד הוא ציין, כי "אישור התוכנית בפני עצמה וכחלק ממכלול רחב יותר של תכניות באזור יאפשר שיפור תשתיות ונגישות ומתן מענה משמעותי לביקוש לדיור בלב אזור הביקוש במרכז הארץ".

 

סגן ראש אגף תקציבים ויו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר, אמר כי "התוכנית נותנת מענה למצוקת הדיור בלב אזור הביקוש תוך תכנון איכותי המשלב מבני ציבור, מסחר ושטחים פתוחים בשטח השכונה. בנוסף, כוללת התוכנית הקמת דרך עירונית היקפית חדשה שתקל על עומסי התנועה ברמת השרון והרצליה".

 

אושר: יישוב קבע חדש ברמת נגב

ועדת המשנה של מנהל התכנון לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה השבוע את התוכנית להקמת יישוב הקבע החילוני-דתי שיזף, בתחום המועצה האזורית רמת נגב. התכנית תאפשר קליטת 500 משפחות.

שיזף נדל
(צילום: מועצה אזורית רמת הנגב)

התוכנית מיועדת למתחם הממוקם בסמוך למוסדות המועצה, לקריית החינוך ולאזור תעשייה. כיום קיים במתחם יישוב זמני, בו מתגוררים חברי גרעין ההקמה של היישוב, חילונים ודתיים. בנוסף הוועדה אישרה הסדרת 3 חוות בודדים, מתוך 24 חוות שנמצאות בתהליכי הסדרה.

 

היישוב שיזף יהווה את ישוב הקבע ה-13 במספר במועצה, שהוקמה ב-1954. ערן דורון, ראש המועצה מסר כי "זה סמלי, שהשבוע פורסמה ההחלטה, 64 שנים אחרי שהוקמה המועצה האזורית. אז גרו כאן כמה עשרות תושבים, בשלושה יישובים, כמעט בלי ילדים בכלל - והיום חיים ברמת הנגב כ-6,000 תושבים ב-13 יישובים.

שיזף נדל
(צילום: מועצה אזורית רמת הנגב)

"לא היה קל להביא את מדינת ישראל להכיר בחשיבות הקמת יישוב מעורב לדתיים וחילוניים", הוסיף, "מאחר ש-98.2% משטח המועצה אינו בר פיתוח בשל מגבלות של שמורות טבע ושטחי אש, נשארו שטחים מעטים בהם ניתן לעבות את ההתיישבות, החקלאות, התיירות והתעשייה".

 

ראשל"צ: החל שלב ב' בשכונת אורבן פארק ראשונים

חברת אלעד ישראל מגורים מקבוצת תשובה הודיעה בתחילת השבוע על התחלת שלב ב' בבניית שכונת המגורים החדשה אורבן פארק ראשונים, שהיא מקימה בדרום ראשון לציון, בסמוך לקניון עזריאלי ראשונים החדש.

 

אורבן פארק ראשונים (הדמיה: אלעד ישראל מגורים)
(הדמיה: אלעד ישראל מגורים)

שלב ב' כולל בניית 2 בניינים בני 17 קומות כל אחד, עם 134 יחידות דיור. המחירים מתחילים ב-2.3 מיליון שקל לדירות 4 חדרים בשטח של 96 מ"ר ו-20 מ"ר מרפסת, 2.47 מיליון שקל לדירות 5 חדרים בשטח של 136 מ"ר ו-15 מ"ר ומרפסת, ו-2.95 מיליון שקל לדירות 6 חדרים בשטח של 161 מ"ר ו-21 מ"ר מרפסת.

 

במקביל הודיע רונן יפו, מנכ"ל החברה, על תחילת אכלוס שלב א' של הפרויקט, במסגרתו הוקמו 2 בניינים, בני 17 קומות עם 132 יחידות דיור בסך הכל. לדבריו, האכלוס הושלם בזמן שיא, של כ-26 חודשים בלבד מרגע התחלת הבנייה.

 

אורבן פארק ראשונים (הדמיה: אלעד ישראל מגורים)
(הדמיה: אלעד ישראל מגורים)

השכונה עתידה לכלול כ-8 בניינים בסך הכל, כ-6 מהם מוקמים על ידי אלעד מגורים. שני הבניינים הנוספים שמתכננת החברה בשלב הבא הם בני 11 ו-8 קומות עם 330 יחידות דיור בסך הכל.

 

הבניינים נבנים סביב פארק ירוק של כ-5 דונם, המשלב בין שטחים ציבוריים ושטחים פרטיים פתוחים. חזיתות וכניסות הבניינים פונות אל הפארק. כל צמד בניינים בפרויקט כולל טרקלין דיירים עם מטבחון, שירותים, פינות ישיבה ופינות עבודה, חדר משחקים לילדים, חדר ספורט ומתקני אחסון לאופניים.


פורסם לראשונה 12/07/2018 12:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: רשות מקרקעי ישראל
הדמיה של התוכנית בגלילות
הדמיה: רשות מקרקעי ישראל
מומלצים