סערה בצפת

בשל חקירת ראש העיר שוחט: החרדים ללא חשמל

עשרות תושבים חרדים בעיר צפת מתגוררים בביתם ללא חשמל. הסיבה: חקירת ראש העיר אילן שוחט. התושבים הזועמים הגיעו לעימות עם שוחט: "אטימות מזעזעת" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(תמונה: דוד כהן, פלאש 90. וידאו: אלימלך גרסטל)

סערה בצפת: עשרות תושבים בצפת ללא חשמל כבר מספר ימים. בחברת החשמל מוכנים לחבר את התושבים לחשמל, אבל דורשים חתימה של מהנדסת העיר וראש העיר, שמסרבים לחתום. יו"ר אגודת ישראל נחמן גלבך תוקף: "אטימות מזעזעת. המערכת מגלגלת את האשמה מאחד לשני".

למעלה מ-50 משפחות מנותקות מחשמל זה כמה ימים בעיר צפת ולמרות המאמצים והשתדלנות, ראש העיר אילן שוחט ומהנדסת העיר חלי טלי מסרבים לחתום על הטופס שיאפשר לחברת החשמל לחבר את הבניינים למקורות חשמל תקינים.

מדובר בתושבי פרויקט 'מצפה מירון', פרויקט בגינו נעצרו ונחקרו מספר אישים בעיר, בהם ראש העיר אילן שוחט ויזם הפרויקט רונן גנון. בעקבות המעצר נקלע הפרויקט לקשיים, היזם התקשה לסיים את הבנייה וכונס נכסים נכנס לנהל את הבנייה -מה שעיכב את מתן טופס ארבע. התושבים, שחששו מעיכובים שונים, לא המתינו לטופס ונכנסו לגור בבניין.

"לא מדובר בדבר חריג בצפת, יש בניינים נוספים בעיר ללא טופס 4 וזה לא מונע מאף אחד לגור בהם", טען ל'כיכר השבת' יו"ר אגודת ישראל נחמן גלבך.

במקביל, אסרה הפרקליטות על שוחט ועל מהנדסת העיר להתעסק בפרויקט, בשל החקירה בה הוא מעורב.

במוצאי שבת האחרון פרצה שרפה בבניין בארון חשמל, עובדי החברה שהגיעו למקום הבחינו כי אין לבניין טופס 4 הנדרש לאישור האכלוס וניתקו את החשמל.

"מדובר בבניין עם מבוגרים, פעוטות, ילדים ונשים, שנאלצים להסתדר ביום בחום ובלילה בקור הלילה בכוחות עצמם", אומר גלבך. "ניהלנו שיחות עם חברת החשמל וזו טענה כי תחבר את הבניין לחשמל בתמורה לאישור מהנדס חשמל בנוסף לטופס עליו יהיה חתום ראש העיר ומהנדסת העירייה ולפיו מבוקש לחבר את הבנין לחשמל באופן זמני. אלא שראש העיר והמהנדסת טוענים כי הם מנועים מלחתום בשל הוראת הפרקליטות, גם חתימת מ"מ ראש העיר ארקדי בארסט לא תעזור ללא חתימת גורם הנדסי".

לדברי גלבך, "טופס דומה נחתם ונשלח לחברת החשמל רק לפני שנה, בעקבות אירוע דומה בפרויקט נוף טליה בשכונת כנכן המעורבת, אבל כאן, בשל הנסיבות פתאום כל פרט הכי קטן מעכב. מדובר באטימות מזעזעת מצד המערכת. זה פשוט הזוי, יש בבניין פעוטה בת 5 ימים בלבד ואיש לא מתעניין?! את מי לא ערבנו, אבל עד כה הפתרון לא נראה באופק ו-52 משפחות נותרות ללא חשמל בביתן".

את התושבים מכעיס יותר מהכל התנהגותו של ראש העיר אילן שוחט. אמש כשהגיעו להפגין מול בניין העירייה על סירבו של שוחט לחתום על המסמך המיוחל, איים ראש העיר על התושבים כי הם ''פולשים'' וכי ''אני יוציא לכם צווי פינוי''.

מעיריית צפת נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "צר לנו שגורמים פוליטיים בעלי אינטרס משתמשים בתושבים ככלי משחק וניגוח נגד העירייה שאינה הכתובת למשבר זה. לצד זאת העירייה תסייע ככל שביכולתה להקל על הדיירים ותקצר כל הליך בירוקרטי שיונח על שולחנה מצד כונס הנכסים ובית המשפט. במקביל העירייה מקדמת דיונים מול גורמים רלוונטיים ולא באמצעות כותרות ריקות מתוכן בתקשורת.

"יודגש כי הבניין נמצא במצב של כונס נכסים ללא טופס איכלוס עם בעיות רישוי וצו הפסקת עבודה. במצב זה ניתנו מפתחות לדיירים שאכלסו את הדירות בצורה לא חוקית כשהן מחוברות לחשמל זמני בצורה לא מסכנת חיים. בשבת האחרונה עלה באש ארון חשמל ועקב כך נותק החשמל לאלתר. כעת באחריות הכונס להסדיר את סוגיות הבטיחות והאישורים הנדרשים לקבלת טופס איכלוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר