מגזין פורבס האמריקאי חשף אתמול את גיליון המיליארדריות-בזכות-עצמן שלו כשעל השער מתנוססת תמונתה של קיילי ג'נר, בת ה-21, המחזיקה אימפריית קוסמטיקה ששווה 900 מיליון דולר. "בגיל 21 היא עומדת להיות המיליארדרית הצעירה ביותר אי פעם. ברוכים הבאים לעידן של מינוף תהילה קיצוני" נכתב על השער, לצד תמונה של קיילי בבלייזר שחור.

אלא שהבחירה של פורבס בג'נר הצעירה לא עברה בשתיקה ברשת: גולשים רבים ברחבי העולם ביקרו חריפות את פורבס על הבחירה המשונה להגדיר את ג'נר כמיליארדרית "בזכות עצמה". 

באתר האינטרנט Dictionary.com מיהרו להצביע על הכשל. "המשמעות של 'בזכות עצמה' היא להצליח בחיים ללא עזרה" כתבו והוסיפו בציניות: "לדוגמה: פורבס אומרים כי קיילי ג'נר הצליחה בזכות עצמה".



משתמש אחר בטוויטר אמר כי "לקרוא לקיילי ג'נר 'מיליארדרית בזכות עצמה' זה כמו לטעון שעשית מרק מאפס אחרי שפתחת פחית וחיממת אותה".

גולשים אחרים היו פחות נחמדים וכינו את הבחירה בג'נר "סתירת לחי עבור אלה שבאמת הצליחו בזכות עצמם" ותהו האם בפורבס בכלל יודעים מה משמעות המושג "בזכות עצמה". "לקרוא לג'נר 'בזכות עצמה' זה כמו להגיד שלהביא טייק-אווי ממקדונלדס זה לאכול אוכל תוצרת בית. צריך לעצור את הטירוף הזה". 



אבל לא כולם מיהרו להכפיש את ההישגים של המיליארדרית בת ה-21, אשר צפויה לכבוש את התואר של המיליארדרית הצעירה ביותר אי פעם (מארק צוקרברג הגיע למעמד הזה 'רק' בגיל 23).

"דעה לא פופולארית: קיילי ג' בנתה אימפריית איפור איכותי. אמנם לא לגמרי 'בזכות עצמה', אבל כולנו צריכים להיות מאושרים בשבילה על ההצלחה" כתב צייצן בשם אנדי. משתמש אחר הסכים עם הדיון בשאלה האם "בזכות עצמה" היא ההגדרה הנכונה, אך ציין כי "היא בהחלט לקחה את היסודות שניתנו לה ורצה עם זה להצלחה מטורפת. לא כל אחד יכול לעשות את זה". 



מי שלא יכלה להסתיר את ההתרגשות היא האחות הגדולה, קים, שהעלתה את תמונת השער מספר פעמים כדי להרים לאחותה הקטנה.

ג'נר הצעירה השיקה ג'נר את מותג הקוסמטיקה שלה שנקרא "קיילי קוסמטיקס" לפני פחות משלוש שנים ומאז מכרה מוצרים בשווי של יותר מ-630 מיליון דולר, לפי פורבס. בשנת 2017 בלבד מכרה בכ-330 מיליון דולר. בפורבס העריכו את שווי החברה של ג'נר הצעירה בכמעט 800 מיליון דולר, ואילו קיילי מגייסת עוד 100 מיליון דולר מעסקאות נוספות והופעות בתוכנית הטלוויזיה של משפחתה.

בין אם כוכבת הריאליטי ואושיית המדיה החברתית הגיע לאיפה שהיא הגיע "בזכות עצמה" או לא - זה נתון לפרשנות. עם זאת, חשוב לציין שאת רבע מיליון הדולר הראשונים שהשקיעה בפיתוח ליין מוצרי האיפור לשפתיים שלה, הרוויחה קיילי בעצמה, מעבודתה כדוגמנית.

אנחנו מרימות לה.