שתף קטע נבחר

"נספק לספורטאים הפראלימפיים כל מה שנחוץ"

השרה לימור לבנת, סקרה, בנאום במליאת הכנסת, את פעולות משרדה בעניין תקצוב ספורט הנכים: "המשרד פועל בשוויון וללא אבחנה בין הספורטאים האולימפיים לפראלימפיים"

שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, סקרה היום (ד'), בנאום במליאת הכנסת, את פעולות משרדה בעניין תקצוב ספורט הנכים. השרה לבנת הקריאה את החלטת בג"ץ שקבע כי לאור פעילות המשרד, לא נדרשת התערבותו בעניין.

 

"המשרד פועל בשוויון וללא אבחנה בין הספורטאים האולימפיים לפראלימפיים וכך הוא גם ימשיך לפעול", הסבירה. בנוסף, במסגרת תקציב הספורט לשנת 2009, גדלה התמיכה המועברת להתאחדות ספורט הנכים ביותר מ-30 אחוז, לעומת השנה החולפת.


כדורלסנים על כסאות גלגלים. תקציב ספורט הנכים גדל (צילום: יארו בריל)

 

לבנת הוסיפה: "אנחנו מחוייבים לספק לספורטאים הפראלימפיים את כל מה שנחוץ להם, ולספורט הנכים את כל מה שנדרש על מנת לקדם אותו. בשנת 2008 חילק משרד התרבות והספורט חמישה פרסים למדליסטים אולימפיים ופראלימיפיים, ללא אבחנה בסכומי הפרס בינם. השנה, בראשונה, יחולקו הפרסים לספורטאים פראלימפיים גם על זכיות באליפויות אירופה ואליפויות עולם".

 

השנה אושרה להתאחדות ספורט הנכים תמיכה של 1,530,750 שקל לצורך ההכנות האולימפיות ללונדון 2012. זהו סכום גבוה יותר ממה שביקשה ההתאחדות בתחילת השנה. "אישרנו השנה סכום של 333,193 שקל לצורך ההשתתפות בשכר המאמנים הפראלימפיים. זוהי התמיכה הגבוהה ביותר שניתנה להתאחדות כלשהי בנושא שכר המאמנים", המשיכה לבנת.

 

"לצורך ההכנות לאולימפיאדה ב-2016 אישר המשרד השנה סכום של 140,764 שקל. בנוסף, תקצבנו את קרן מלגות הקיום לספורטאים נכים בסכום של חצי מיליון שקל. סכום זה שווה לתקצוב קרן המלגות של הספורטאים האולימפיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לימור לבנת
צילום: אלי אלגרט
מומלצים