שתף קטע נבחר

דשאן על הנרי: "סיטואציה לא פשוטה"

מאמן נבחרת צרפת התייחס לכוכב העבר שיישב מחר על הספסל הבלגי כעוזרו של רוברטו מרטינס. על היריבה: "לא הגיעה למעמד הזה במקרה". הקפטן הוגו לוריס: "הזדמנות גדולה, נצטרך לקחת אותה בשתי ידיים"

 

נבחרת צרפת ממשיכה להתכונן למשחק הגדול שלה מחר (שלישי, 21:00) מול בלגיה בחצי גמר המונדיאל. מאמן הטריקולור, דידייה דשאן, והקפטן הוגו לוריס השתתפו היום במסיבת העיתונאים המסורתית ושיתפו כיצד הם מתכוננים להעפיל לגמר המונדיאל, לראשונה מאז 2006. 

 

אחת הנקודות המעניינות לקראת המשחק היא העובדה שהצרפתים יפגשו מולם את תיירי הנרי, שמשמש כעוזר המאמן של הבלגים. דשאן התייחס למפגש הפיקנטי: "אני שמח בשבילו, הוא אדם שאני מאוד מעריך. שיחקנו ביחד כשהוא היה שחקן צעיר ואני כבר לקראת סיום הקריירה. זאת סיטואציה לא פשוטה, אך זה דבר שקורה לפעמים בכדורגל".


תיירי הנרי  (צילום: רויטרס)
חצוי. תיירי הנרי (צילום: רויטרס)

דשאן המשיך: "הוא הולך לשבת על הספסל נגד הנבחרת שלו, אבל הוא ידע שקיימת אפשרות כזאת כשהוא בחר להפוך לעוזרו של רוברטו מרטינס. ברמה האישית אני מאוד שמח לפגוש אותו מחר".

 

על ההכנות הטקטיות: "הם יודעים לצאת נהדר להתקפות מתפרצות. נגיע מוכנים ונתאים את עצמנו לסגנון המשחק שלהם למרות שכרגע קשה לנו לדעת איך הם ישחקו בהיעדרו של תומא מונייה. בלגיה לא הגיעה למעמד הזה במקרה. הכנתי את השחקנים לכל מיני מצבים ללא קשר לבלגים".

 

הוגו לוריס (צילום: AP)
הוגו לוריס. דגש על הכנה מנטלית(צילום: AP)

 

אחד השחקנים החשובים של הצרפתים מחר יהיה אנגולו קאנטה, עליו אמר דשאן: "יהיה לו תפקיד מפתח מול ההתקפה הבלגית, כמו שיש לו בכל משחק. הוא כבר התמודד עם מסי ועשה זאת בצורה מושלמת". דשאן, שכבר היה במעמד הזה כשחקן במונדיאל 1998, גם נשאל האם הוא מרגיש שונה להוביל נבחרת מהקווים: "הכדורגל שייך לשחקנים. האדרנלין והתשוקה נמצאים על המגרש. זה בהחלט מרגש אבל בצורה שונה".

 

גם הקפטן הצרפתי, השוער לוריס, התייחס ליריבה מחר: "יש להם דור פנטסטי וכדי לנצח אותם נצטרך לשחק מצוין. ברור לכולנו שמחכים לנו רגעים לא פשוטים, אבל נגיע מוכנים מנטאלית – כי זה חצי גמר המונדיאל. זאת הזדמנות גדולה בקריירה של כולנו ונצטרך לקחת אותה בשתי ידיים".

 

קווין דה בריינה נבחרת בלגיה פרננדיניו נבחרת ברזיל (צילום: AP)
קווין דה בריינה. חושב רק על ניצחון(צילום: AP)
 

 

דה בריינה: "הייתי יהיר כשאמרתי שאני נוסע לרוסיה רק כדי לנצח"

גם הבלגים שהעפילו למעמד הזה לראשונה מאז 1986, יודעים שזאת הזדמנות שאסור להם לפספס. מי שהשתתף במסיבת העיתונאים היה קווין דה בריינה שכבש את הראשון שלו במונדיאל ב-1:2 הגדול על ברזיל.

 

הקשר יודע שמצפה לנבחרתו משוכה גבוהה: "אולי הייתי יהיר כשאמרתי לפני הטורניר שאני נוסע לרוסיה אך ורק כדי לנצח. אבל הרעיון הוא שאנחנו צריכים לחשוב רק על ניצחון, כדי שיהיה לנו את הסיכוי הכי טוב כשאנחנו עולים למגרש. קשה לומר אם יהיה משחק סגור עם דגש על הגנה. לשתי הקבוצות יש את האיכויות כדי לספק משחק מרהיב והתקפי, אבל בסופו של דבר המטרה היא לנצח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים