רעידות האדמה ממצלמות בחופי הכנרת ובכבישים I צפו

רעידת אדמה בעוצמה של 3.2 דרגות הורגשה בצהרים בצפון - לאחר ששתים בעוצמה דומה התרחשו בלילה • מומחה: "רעידה גדולה יכולה להגיע אחרי רצף של כמה רעידות כאלה, חושש שזו אחת האפשרויות" • מצלמות של נתיבי ישראל ומצלמות בחופי הכינרת תיעדו את הרעידות
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשע"ח / 05.07.2018 14:23

הרעש ממשיך: רעידת אדמה בעוצמה 3.2 הורגשה בצהריים (חמישי) באזור הכנרת. זהו גל הרעידות השלישי המורגש בישראל בתוך פחות מיומיים.

במהלך הלילה הורגשו שתי רעידות בעוצמה של 3.2 דרגות גם הן.

מהמכון הגיאופיזי נמסר כי מקור הרעש, שהורגש גם בלבנון ובירדן, היה בכנרת, כשמונה קילומטרים מצפון-מזרח לטבריה.

הרעידה הראשונה, שהתרחשה אתמול לפנות בוקר, הייתה בעוצמה של 4.5 דרגות. בכל הרעידות לא דווח על נפגעים או נזק.

האם רעידות האדמה בצפון בימים האחרונים מנבאות רעידה גדולה שעתידה להגיע בקרוב?

ד”ר רון אבני, מרצה לרעידות אדמה באוניברסיטת בן גוריון, שוחח על כך עם אלון בן דוד ויואב לימור ב־103fm: “זה עלול מאוד לבשר על בואה של רעידה גדולה. יש מושג שנקרא ‘פור שוק’, המקביל של ‘אפטר שוק’ – שמתאר בדיוק את זה. רעידה גדולה יכולה להגיע אחרי רצף של כמה רעידות כאלה, ואני חושש שזו אחת האפשרויות ושפרעון השטרות שלא מכוסים מהממשלה יבוא כעת”, אמר.

עם זאת, הדגיש: “אני לא יכול לדבר באחוזים, אבל ההסתברות הגדולה היא שלא יקרה כלום. על פי נתוני העבר, כל 100 שנה מתרחשת רעידה גדולה והרסנית, והאחרונה הייתה בשנת 1927 – אז מתו כ־300 בני אדם”.

לדברי אבני, הממשלה החליטה כבר לפני שנים רבות להשקיע 3.5 מיליארד שקל כדי לחזק מבני ציבור, בהם בתי ספר ובתי חולים. “כשלוש שנים אחרי ההחלטה, הופסק התקצוב. אני לא בטוח שזה מבוצע גם כיום. אני מניח שעכשיו הרשות המוסמכת לטפל בכך, רשות החירום הלאומית, בלחץ גדול לאור הרצף הזה, שמפחיד את אנשי המדע”.

אחרי כל אלה, ולאור החשש של המגישים באולפן, סיים הד”ר באיחול לבבי ואקדמי להפליא: “שנהיה חריגים בממוצע הרב־שנתי”.

צפו: תיעוד רעידת האדמה ממצלמות האבטחה בחופי איגוד ערים כינרת ב-3 זוויות שונות ברחבי רצועת חלוקים כורסי לבנון – על קו החוף, בכניסה לחוף לבנון ובכביש המרכזי. וגם: מצלמות של נתיבי ישראל באזור הכנרת הרועדת ברעש,  וליד תל עדשים. 

צילומים באדיבות: מצלמות מרכז ניהול התנועה הלאומי של נתיבי ישראל וחדר הבקרה רשות הכינרת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צילומים
    05/07/2018 15:10
    גיגי
  1. במה בדיוק העשירו אותנו צילומי הסטילס ??????????????????