מבט פנימה: כך עובד סניף של מקדונלדס

כתב של ה'מירור' הבריטי נכנס לקרביים של מסעדת מזון מהיר בארה"ב וחזר עם תמונה מרתקת על איך עובדת אחת מהרשתות הגדולות בעולם

סניף רשת מקדונלדס (ארכיון), צילום: גטי אימג'ס

חנויות ה'חנה וסע' של מקדונלדס בארצות הברית וברחבי העולם הפכו כבר להיות חלק מהתרבות המערבית שלנו. גם העצירות לאכילה מהירה במסעדות המזון המהיר האלו, הן חלק משגרת חייהם של אנשים רבים.

אבל האם פעם שאלתם את עצמכם כיצד מפעל מזון מהיר קטן מהסוג הזה פועל? כיצד המוכרים לא מתבלבלים בין ההזמנות השונות או מצליחים להגיש לכולם את אותו סוג של המבורגר בדיוק ואת אותו צ'יפס באותו מרקם? ובכן סם ג'ונס, כתב של ה'מירור' הבריטי התלווה לצוות מוכרים במסעדת המזון המהיר והוא מתאר את סדר הפעילות המהיר שמאפשר למסעדה לתכנן את הפעילות שלה לאורך כל היממה.

אחד הדברים הראשונים שהוא גילה היה כי כל לקוח מצולם בכניסה למסעדה כך שתמיד תדע מה הוא הזמין והאם אתה מגיש לו את המנה שלו. "זה בשנייה הראשונה מפתיע אותך כי אתה נדהם לראות שמצלמים את כולם, אבל כשאתה עומד בחלון של ההיסעים אתה רואה בדיוק מה כל אדם הזמין ואז אתה יודע שזה בדיוק מה שאתה נותן לו. דבר נוסף שהדהים אותי היתה מכונה שפורטת כסף ומביאה לך בדיוק את העודף שאתה צריך לתת לאדם בתמורה לתשלום שלו".

"זה מאפשר לך להחזיר לו עודף במהירות ואתה לא צריך לספור או להסתבך. ככה אתה עומד בתנאים שמוכתבים שהם 30 שניות לקחת הזמנה, 20 שניות להחזיר תשלום ו20 שניות להגיש לנהג את ההזמנה שלו. הכל מחושב מראש ואתה צריך להתרגל לקצב הזה. יש לציין כי הקצב בכל חנות מושווה בזמן אמת לחנויות באזור וכך אתה רואה כל הזמן היכן המסעדה שלך מצויה ביחס לאחרות" הוא מתאר.

תהליך נוסף שמסייע לעובדים להתכונן הוא שהמחשב מודיע בכל רגע כמה סועדים יש במסעדה וכך העובדים מתארגנים נכון עם כמות האוכל שיש להם.

סניף רשת מקדונלדס בארה"ב // צילום: Getty images

הוא מספר כי "תנאי מרכזי במסעדה הוא רחיצת ידיים כל 30 דקות באופן שיטתי. אתה חייב לחתום אחרי כל רחיצה וזה תהליך מפוקח. הסיבה לרחיצה היא שברשת מצאו שכך יותר בריא עבור הסועדים מאשר עם כפפות. יש גם סדר מסוים מדויק לארגון המוצרים בלחמנייה. יש חריצים בהם אתה שם את הלחמנייה כדי לחמם אותה לאופן המתאים, אחרי כן שמים את הרוטב המיוחד של הרשת, ואז שמים בצל, חסה, מלפפונים, גבינה צהובה, את ההמבורגר ואז לוחצים את הכל יחד בצורה מהודקת שמחזיקה את הלחמנייה בצורה אחידה", מספר הכתב.

"מסוע מיוחד מוביל את הלחמניות הארוזות לשלב הבא" הוא מציין. לדבריו גם הצ'יפס מקבל טיפול מיוחד שמתחיל במקפיא, אז הם עוברים לטיגון בשמן לוהט, עוברים במסוע לאזור חם כשהצ'יפס הראשונים יוצאים ראשונים כשבסוף התהליך נבזק עליהם מלח".

על כל התהליך המהיר עובר כל הזמן מנהל המשמרת שמחובר לעובדים באוזניות ונותן להם הוראות או זירוזים כל הזמן ושרואה את כל התהליך כל הזמן מספר הכתב שמציין כי הוא בעצמו התקשה לקבל את ההוראות באוזניות כל הזמן וכי כדי לעמוד בקצב המהיר של ההכנה צריך תהליך למידה והתרגלות עד שאתה פועל כמו אוטומט. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר