החל את קריירת הפשע שלו בגיל 6. רדואן פאיד // צילום: אי.פי

הקשר הישראלי לפושע הצרפתי הנמלט

הרשויות הצרפתיות עדיין בהלם מבריחתו של רדואן פאיד, פושע שזכה לתואר המפוקפק "מלך הבריחות" • מהאוטוביוגרפיה שפרסם לפני 8 שנים עולה כי הסתתר בישראל בשנות ה-90 ואף שקל להתגייר

כ-2,900 שוטרים מחפשים אחר רדואן פאיד, האסיר הנמלט בן ה-46 שנמלט אמש (ראשון) מהכלא, זכה לתדמית המפוקפקת של "מלך הבריחות",  אחרי שהספיק להימלט מהכלא בשנת 2013. אמש הפכה ההימלטות השנייה שלו לידיעה חדשותית ברחבי העולם, כשהמחלצים שלו הבריחו אותו מהכלא באמצעות מסוק שטייסו נחטף והוכרח לנחות בחצר היחידה בכלא שאינה מכוסה בגדר. כשלושה אנשים לבושים במדי שוטרים, לקחו חלק בבריחה המורכבת, נחתו בחצר הכלא, ירו פצצות עשן וחדרו לאולם הביקורים שם נפגש באותה עת פאיד עם אחיו. 

במהלך הברחת האסיר, שערכה מספר דקות בודדות, לא נפצע אף סוהר או אסיר. החוקרים מעריכים כי מבצע הבריחה תוכנן בקפידה מספר שבועות, ובין היתר נעשה שימוש ברחפנים לטובת תכנון הבריחה. מאוחר יותר נמצא המסוק כ-60 ק"מ מהכלא, אחרי שהמבריחים ניסו להציתו. 

החל את קריירת הפשע שלו בגיל 6. רדואן פאיד // צילום: אי.פי

 

שוד המשוריינים הפך למרדף על כביש מהיר 

לפני חמש שנים, באפריל 2013, הייתה הבריחה שלו מרשימה לא פחות, וכללה חטיפת ארבעה סוהרים, פיצוץ חמש דלתות ומרדף מכוניות. פאיד, חובב סרטי פשע מושבע, הספיק ליהנות רק מספר שבועות מחירותו, עד שנתפס בסוף חודש מאי באותה השנה. 

המסוק עליו נמלט פאיד // צילום: אי.פי.איי

האוטוביוגרפיה שפרסם בשנת 2010 שופכת אור על חייו של שודד הבנקים הצרפתי, שבקלות יכולה להפוך לחומר גלם עבור תסריט הוליוודי. באותה שנה, השתתף פאיד בשוד מכוניות משוריינות שהידרדרה במהירות למרדף מכוניות ולחילופי ירי עם כוחות הביטחון על כביש מהיר. שוטרת אחת נהרגה במהלך אותו מרדף. בשנת 2011, פאיד ארגן שוד נוסף בצפון צרפת, ונשפט בגינו ל-18 שנות מאסר. בחודש אפריל השנה, הוא נשפט ל-25 שנות מאסר נוספות בגין השוד שתכנן ולקח בו חלק בשנת 2010. 

 

"למדתי מחיילי צה"ל משוחררים להשתמש בחומרי נפץ"

מהאוטוביוגרפיה שלו עולה כי פאיד התחיל את "קריירת" הפשע שלו כבר בגיל 6, אחרי שגנב עגלה מלאה בממתקים מסופרמרקט. עד גיל 12 כבר הספיק לצבור מוניטין מפוקפק וכונה "אימת קריי" (עיר מגוריו בילדותו). בשנות ה-90 ברח לשוויץ ובהמשך הגיע לישראל, וכאן התרועע עם גורמים בעולם התחתון והתיידד עם חיילים משוחררים שלימדו אותו להשתמש בנשק חם ובחומרי נפץ (כך על פי האוטוביוגרפיה שלו). בכלי התקשורת הצרפתיים אף טוענים כי פאיד ביקש להתגייר על מנת להשתקע בארץ. עוד נטען כי נהג להתחפש לחרדי על מנת לחמוק מרשויות החוק בארץ אחרי שצו מעצר בינלאומי הוצא נגדו. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו