"יש סיכוי לנצח". גנץ (צילום: תומר נוברג / פלאש 90, חדשות)
מסלול מזורז. גנץ | צילום: תומר נוברג / פלאש 90, חדשות

הדיבורים על הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לפוליטיקה הולכים ונעשים רבים יותר ויותר, אבל החל מהיום (שני) הם גם יותר מבוססים: גם במקרה שיכריזו היום על בחירות, גנץ יוכל להתמודד על מושב בכנסת שכן תקופת הצינון שלו תסתיים ברגע שהן יתקיימו. העובדה שתקופת הצינון של גנץ תסתיים בחודש אוקטובר, מוקדם ממה שנהוג היה לחשוב, פורסמה לראשונה במהדורה המרכזית. מאחר שמההכרזה על בחירות ועד למועדן נדרשים כשלושה חודשים של קמפיין הרי שגנץ יוכל להתמודד באופן רשמי.  

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

המשמעות היא שהפרסומים על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי להקדים את הבחירות על מנת שלא לאפשר לגנץ להתמודד בבחירות כבר אינם רלוונטיים. החישוב הראשוני היה שגנץ יוכל להיכנס לזירה הפוליטית רק בחודש פברואר 2019, אך ספירה מדויקת יותר של תקופת הצינון שלו הובילה למסקנה אחרת.  

הסיבה היא שגנץ יצא לחופשת השחרור שלו עוד כשהיה בדרגת אלוף ולא ידע שימונה לתפקיד הרמטכ"ל. מכאן שהחופשה שלו כבר נספרה לצורך חישוב משך תקופת הצינון.

לצד זאת פורסם כי אם גנץ יחליט להתמודד מדובר מבחינתו בוויתור כלכלי ניכר. לאחרונה הוא העביר הרצאה שנמשכה כ-45 דקות והמחיר שהוא גבה עליה עמד על 75 אלף שקלים.