“מפלגת העבודה פעלה מאחורי הגב בשיטות מפא”י, בוז’י הרצוג חוצפן”

בליכוד יוזמים מהלך שיצמצם את תמיכת המדינה בתקציב הסוכנות היהודית ויבטל את הפטור מחובת מכרזים שהיא נהנית ממנו • דודי אמסלם: "אני שונא את הפוליטיקה בגלל אנשים מהסוג הזה. הרצוג היה צריך להפנות את הפונים אליו אל הליכוד כשהציעו לו את התפקיד. אין מילה ואין כבוד"
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התשע"ח / 01.07.2018 09:28

על רקע בחירתו של יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג לתפקיד היו”ר: חברי כנסת מטעם הליכוד יוזמים הצעת חוק לצמצום תקציבה של הסוכנות היהודית. זאת, משום שלדעת גורמים בליכוד, הבחירה בוצעה במחטף.

לטענת הליכוד, לאור החלוקה שנקבעה בין המפלגות השונות – ביחס למוסדות הלאומיים – מינויו של הרצוג מהווה הפרה של סיכומים מוקדמים, ועל כן אסור לעבור על כך בשתיקה.

לפי דיווח של זאב קם ב’כאן’, על פי אחת היוזמות, בכוונת הליכוד לפגוע בכיס של הסוכנות – מאחר שלפחות שליש מתקציב הסוכנות מגיע מהמדינה.

אפשרות חקיקה נוספת שנשקלת מתייחסת לביטול הפטור מחובת מכרזים, ממנו נהנית הסוכנות היהודית. בשונה ממשרדי ממשלה, שמחויבים לעמוד בחובת פרסום מכרזים, בסוכנות היהודית אין חובה כזו. כעת, ח”כים בליכוד מבקשים לחוקק חוק שיבטל את הפטור ממכרז.

מוביל המהלך, יו”ר הקואליציה ח”כ דוד אמסלם, התייחס לעניין בריאיון לאריה גולן בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, ותקף את מפלגת העבודה ויו”ר האופוזיציה: “מפלגת העבודה חזרה לשיטות מפא”י. הרצוג היה צריך להפנות את הפונים אליו אל הליכוד כשהציעו לו את התפקיד. אני שונא את הפוליטיקה בגלל אנשים מהסוג הזה. אין מילה ואין כבוד. בוז’י הרצוג חוצפן”.

הרצוג נבחר פה אחד לתפקיד יו”ר הסוכנות היהודית. הוא יחליף בתפקיד את נתן שרנסקי, שכיהן בתפקיד בתשע השנים האחרונות. הוא ייכנס לתפקידו ב-1 לאוגוסט.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות