יום שלישי, 11.06.2024 שעה 23:49
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • חמישי, 13/06, 21:00
  • הפועל ת"א

ג'קסון פותח פה: פארגו, ספאחיה ורייס על המוקד

ראיון בלעדי ל-ONE: הרכז שגנב את אור הזרקורים, המאמן שנידה אותו, הטעות שחולון עשתה עם הכוכב והקשיים שעבר. הגארד העצבני סוגר חשבון עם הצהובים

|
פייר ג'קסון (איציק בלניצקי)
פייר ג'קסון (איציק בלניצקי)

ההתחלה של פייר ג’קסון במכבי תל אביב הייתה מדהימה. הוא הלהיב את אירופה עם הופעת פתיחה חלומית מול באמברג שכללה 27 נקודות ב-30 דקות בדרכו ל-MVP של המחזור, אח"כ הוא שוב פעם הטביע את אנדראה טרינקיירי עם סלאלום א-לה ליאו מסי בהיכל מנורה מבטחים בווידיאו שהצהובים הפכו לוויראלי בכל הרשתות החברתיות.

אבל מאז ועד סיום העונה משהו השתבש. ג'קסון הפך מהפנים של המועדון, למישהו שמנודה על ידו. בתמונת האליפות שמכבי פרסמה, ג'רמי פארגו קיבל את כל הפוקוס באמצע ואילו פייר הוזז הצידה, לצידה הקיצוני של התמונה. הוא ראה, לא נשאר חייב, והגיב במפתיע באינסטגרם. פגוע או לא פגוע, זה לא נעים לראות. "זה היה ממש מצחיק", הוא אמר במבוכה.

צפו בחגיגות מכבי ת"א בחדר ההלבשה

ג'קסון היה אהוב בחדר ההלבשה. חבריו מתארים אותו כ-"גבר שבגברים", וש-"מכבי התייחסה אליו לא יפה". יש לא מעט שחקנים שמנודים מהרוטציה או הסגל ומסתובבים עם פרצופים חמוצים, כועסים, מלכלכים, ומדליפים דברים החוצה. אבל פייר נשאר מקצוען. האמריקאי היה תמיד קם, צועק, ומעודד את השחקנים כשהיה מאחורי הספסל על אזרחי. למרות שלא היה נוכח באימוני הקבוצה, היה מגיע לחדר הכושר לעשות עבודת כוח וטיפולים. בוידיאו שלפני משחק גמר נגד הפועל חולון, למרות שאפילו לא היה בסגל, פרצופו הנלהב צורח "WE GOING TO THE SHIP" - אנחנו הולכים לאליפות - הוקרן על המסך הגדול בהיכל מנורה מבטחים.

ג'קסון איבד שליטה ואת מעמדו בקבוצה במשחק נגד הפועל אילת. היחסים מול המאמנים התערערו מעט לפני זה, כאשר סיים עם 0 נקודות ב-5 דקות בלבד בהפסד להפועל ירושלים. הוא התאושש עם 31 נקודות ו-14 אסיסטים משותפים בניצחונות גדולים על הפועל חולון (82:86) והפועל ת"א (82:90); אבל בהופעת הבכורה של ג'רמי פארגו מול הדרומיים של שרון דרוקר, משהו השתבש אצל ג'קסון.

פייר ג'קסון עם הכדור (איציק בלניצקי)פייר ג'קסון עם הכדור (איציק בלניצקי)

הצהובים הפסידו 74:69, פייר הסתובב על הפרקט 25 דקות וסיים עם 2 נקודות בלבד. הוא סיים את המחצית בהתקפה אנוכית שהסתכמה בלא כלום. ואז בשניות הסיום של המשחק, השתלט על הכדור, ואיבד אותו. שוב. ושוב. ושוב. בדרכו לשיא עונתי של שישה איבודים. "סבוטאז'", קראו לזה אנשים במכבי. אמרו שהוא נעלב מהגעתו של פארגו. נוכחותו על המגרש פגעה בו. שג'קסון רצה להראות לג'רמי מי בעל הבית.

בשיחה בחדר ההלבשה ספאחיה רתח על חניכיו ומתח עליהם ביקורת חריפה מאוד. יממה אח"כ הוא לא נרגע. המאמן קרא לג'קסון לשיחה פרטית ודרש לדעת מדוע הוא מחבל בקבוצה. הקרואטי שאל את האמריקאי אם הוא נפגע ממשהו או ממישהו. ספאחיה סיפר שהוא הרגיש נבגד מהתנהלותו של ג'קסון על המגרש. פייר השיב שאינו כשיר ב-100%, ומאותו רגע ספאחיה אמר לו לא להגיע יותר לאימונים, ושהוא מוציא אותו מהסגל. ברגע שהאמריקאי ירגיש כשיר לפעילות, שיגיד למאמנים שהוא מוכן לחזור. אלא שמאז ועד היום, ג'קסון לא פנה למאמניו.

נבן ספאחיה וג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)נבן ספאחיה וג'רמי פארגו (איציק בלניצקי)

ולמרות כל מה שעבר עליו, ג'קסון ענד בגאווה טבעת אליפות וחבש כובע עם הכיתוב "CHAMP" באנגלית, ונעמד עם גבו לתמונה היסטורית שמסכמת את השושלת של מכבי ת"א בשנות האלפיים, אולי הקבוצה הגדולה בתולדות המועדון.

אותה תמונה מ-2004, שצולמה לאחר "נס ז'לגיריס", הציגה מימינה הקיצוני את דייויד בלאט - מי שכבר סגר תנאיו על קאמבק למכבי ת"א אבל ביצע פניית פרסה לאחריה הוחתם נבן ספאחיה. לצידו עם לוח המאמנים בידו, דן שמיר - שגנב לפייר ג'קסון את גביע המדינה עם הפועל חולון, אבל לא את הצלחת. משמאלו - ניקולה וויצ'יץ', מגדולי הסנטרים בישראל וה-GM שהביא אותו למכבי. ומאחוריו? מוסתר כאילו לא היה, פיני גרשון.

הסלפי של פייר ג'קסון (מערכת ONE)הסלפי של פייר ג'קסון (מערכת ONE)

כעת, נצלול עמוק אל תוך השיחה שערכנו עם פייר ג’קסון על מנת לסכם את התקופה שלו במכבי תל אביב, כאשר ל-ONE נודע לראשונה כי עד כה הצהובים לא מימשו עליו את האופציה לעונת 2018/19 בגובה 750,000 דולרים ונמצאים במשא ומתן מתקדם למכור אותו לבייג’ין מליגת ה-CBA הסינית כמחליפו של כוכב ה-NBA לשעבר סטפון מארבורי, שם ירוויח 1.2 מיליון דולר.

בראיון בלעדי ל-ONE, ג'קסון פותח את הלב ומשחזר את רכבת ההרים שעבר במדים הצהובים. השיחה עם נבן ספאחיה שנידה אותו מהקבוצה, הקשיים שחווה ללא ילדיו, האכזבה מיכולתו ביורוליג, ג'רמי פארגו, גלן רייס ג'וניור, וכאמור הסיומת המתוקה עם זכייה באליפות.

מה קרה באילת? ניסית להפסיד בכוונה?
"אני מודה שמהצד זה לא נראה טוב, אבל הייתי טיפה פצוע. התקשורת ציירה תמונה שאני עושה דווקא בגלל שזאת הייתה הפעם הראשונה ששיחקתי עם ג'רמי. אבל זה לא היה ככה. היה לי משחק ממש לא טוב, אבל זה קורה לכולם. באמת שאין לי הסבר למה שקרה אז או אח"כ. פשוט אחרי אילת לא רצו להשתמש בי. רצו שאנוח קצת וזה פשוט נגרר עד הסיום".

ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)ניקולה וויצ'יץ' (איציק בלניצקי)

איך היחסים שלך עם נבן ספאחיה וניקולה וויצ'יץ', אתה כועס עליהם?
"אן לי דם רע עם אף אחד. התמודדתי עם הכל וקרו דברים שלא בשליטתי".

מה באמת קרה בינך לספאחיה אחרי המשחק מול אילת?
"שוחחנו למחרת. היו הרבה קללות, הגענו להסכמה משותפות לגבי העתיד שלי בקבוצה ומיציתי אותה עד תום. הוא העלה רעיון מסוים, הסכמתי, ומאז לא חזרתי לסגל".

אם לא היית פצוע, למה לא חזרת לשחק?
"היה לי צ'אנס לחזור. לא אגיד שלא רציתי. אבל הרגשתי שברגע שהביאו את ג'רמי פארגו הם לא ממש צריכים אותי יותר".

הכרית של פייר ג'קסון (איציק בלניצקי)הכרית של פייר ג'קסון (איציק בלניצקי)

לא התלבשת למשחקים. לא היית באימונים. מכבי טענה שאתה פצוע. זה נכון?
"הייתי כשיר ב-100%. כל העונה היו פציעות אבל לא משהו שמנע ממני לשחק. היה משחק שאיבדתי את כל הציפורן בבוהן וחזרתי למרות כאבי תופת. השחקנים בחדר הלבשה יודעים את האמת מאחורי הקלעים".

נפגעת מהצטרפותו של פארגו?
"לא. טוב להם עם ג'רמי, והתיאוריה שלי שהוא יביא לנו אליפות הייתה נכונה. אני לא חושב שהביאו אותו במקומי, זה לא שאני הייתי לא טוב. לפני שהוא הגיע הייתי מהמצטיינים בניצחונות על חולון והפועל ת"א".

אז במקום מי לדעתך הביאו את פארגו למכבי?
"לדעתי המאמנים לא ממש מצאו את הרוטציה או העמדות של השחקנים עד הסוף. היו יותר מדי שינויים ולא הצליחו להשלים את הפאזל. ג'ון דיברתולומאו התחיל את העונה ואמרו שהוא רכז. מאז הזיזו אותו לשוטינג-גארד. נוריס קול הגיע כקומבו-גארד מה-NBA במקום ג'ורדן מקריי, ואז ניסו לעשות ממנו פוינט-גארד, ואז החזירו אותו לסקנד-גארד. אבל פארגו הוא פרצוף מוכר במכבי, ויאמר לזכותו שהוא עשה עבודה נהדרת".

ג'רמי פארגו חוגג (רדאד ג'בארה)ג'רמי פארגו חוגג (רדאד ג'בארה)

עברת נפילה גם ברמה המשפחתית עם הילדים, נכון?
"היה לי מאוד קשה. לא ראיתי אותם כמעט שמונה חודשים. אני לא ממש ביחסים עם אמא שלהם אז לא יכולתי להטיס אותם איתה לפה, והם קטנים אז לא יכולתי להביא אותם בלעדיה. הכעיס אותי נורא שמכבי הדליפו משהו שקרה עם הבן שלי כי סיפרתי למספר גורמים מצומצם מאוד וחשבתי שיכבדו את הפרטיות שלי. יש לבן שלי סיפור רפואי וזה לא משהו שאני רוצה לפתוח. לצערי פספסתי הרבה מאוד פגישות אצל הרופא בגלל הכדורסל, אבל זה סיכונים שלוקחים בשביל המשפחה".

חששתם מהקאמבק של גלן רייס ג'וניור במשחק האליפות?
"ממש לא. הם היו צריכים לעשות יותר התאמות מאיתנו, כי הם רצו טוב תקופה מסוימת בלעדיו, ואז היו צריכים לשלב אותו חזרה במשחק הכי גדול של העונה. לדעתי כולם ראו שחולון לא באמת היו מסונכרנים כמו שהיו בגמר הגביע לדוגמא".

גלן רייס ג'וניור (איתי כהן)גלן רייס ג'וניור (איתי כהן)

הרגשת שותף לזכייה אליפות?
"בוודאי. זאת אליפות ראשונה שלי בקריירה. שיחקתי בצרפת, טורקיה וקרואטיה, אבל היה לי ממש טוב בישראל. עשינו משהו גדול עבור המועדון והאוהדים. בחדר הלבשה אמרו שמעולם לא היו חגיגות כאלה במכבי. הם שכחו מזה טעם של אליפות או להיות אלופים".

לסיום, יש משהו שאתה מתחרט עליו?
"לא ממש. סיימתי את העונה בריא וזה הכי חשוב מבחינתי. יכולתי לעשות יותר ולתת עונה טובה יותר ביורוליג. יכולתי גם לסיים טוב יותר בליגה".

אסור לפספס
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
נגןמוכנים לחיות ככה? החיים של מסי בפרסומת
מוכנים לחיות ככה? החיים של מסי בפרסומת
נגןהציב רף גבוה במיוחד: רפאלוב מפנק את אשתו
הציב רף גבוה במיוחד: רפאלוב מפנק את אשתו
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */