לקראת ההצבעה

מרתון פגישות: יעקב ליצמן הגיע לבית מרן הגר"ח קנייבסקי

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, הגיע לפגישה חשובה בביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ונועד עמו בנוגע לבעיית חוק הגיוס. הח"כים החרדים נפגשו היום כדי לדון בנושא הסבוך (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בשעות הערב (חמישי) הגיע סגן השר יעקב ליצמן להתייעצות מיוחדת בנושא חוק הגיוס במעונו של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי. ליצמן פרס לפני שר התורה את פרטי החוק ומרן האזין ברוב קשב, כשלבסוף קבע כי יש לעשות הכל באחדות ובליכוד השורות.

בנוסף הגיע סגן השר ליצמן אל ביתו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין ונועד עמו על פרטי חוק הגיוס.

יצוין, כי במקביל הגיע בשעות הערב שר הפנים אריה דרעי, אל מעונו של האדמו"ר מבעלזא בנושא חוק הגיוס.

בתוך כך, בשעות הצהריים נפגשו בחשאי סגן השר מאיר פרוש, ח״כ אורי מקלב החבר בוועדת הגיוס בכנסת יחד עם הרב חיים אהרון קאופמן יו״ר וועד הישיבות במשרדו של עו״ד יצחק מירון המלווה את נושא חוק הגיוס מטעם המפלגות החרדיות.

במהלך הפגישה דנו הנוכחים בכל סעיפי ופרטי החוק במטרה להגיע להסכמה בין כלל הסיעות החרדיות לקראת הבאתו של החוק בהמשך המושב לקריאה שניה ושלישית.

ל'כיכר השבת' נודע כי בעוד דווקא הסנקציות הכלכליות פחות מפריעות לנציגים החרדים הרי העובדה שבנוסח החוק נקבע כי באם 3 שנים ברציפות לא יעמדו ב-85 אחוזים מהיעדים החוק פוקע מאליו היא זו שגורמת למוקשים בעיקר מבחינת גדולי האדמו״רים חברי המועצת החסידית הטוענים כי מדובר במשמעות פלילית עבור תלמידי הישיבות

במהלך הפגישה ניסו למצוא נוסחאות שונות שיהוו פתרון שיהיה מקובל הן על החרדים והן יעמדו במבחן בג"צ. בשבוע הבא יתקיימו דיונים קדחתניים של וועדת הגיוס במשך ימים רצופים אל תוך הלילה במטרה להגיע לפתרון ולנוסח מוסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר