הצעת חוק: טיסה? לנותני שירותים יהיה אסור להיענות לבקשת הפרדה

בעקבות ההפרדה בטיסת אל-על: לפי הצעת חוק שהגישה ח"כ מירב מיכאלי, חברה לא יכולה לפנות בבקשה לשינויים בהסדר מתן השירות, לרבות לבקש מאדם בטיסה לעבור כיסא - "גם אם זה מטעמי רגשות דתיים"
אריה ריבקינד
ט"ו תמוז התשע"ח / 28.06.2018 14:56

בעקבות ההפרדה בטיסת אל-על מניו יורק לישראל ביום חמישי שעבר – הגישה ח”כ מירב מיכאלי הצעת חוק המבקשת לאסור על נותני שירות להיענות לבקשות הפרדה מטעמי דת בין גברים לנשים.

הצעת החוק קובעת, כי חברה לא יכולה לפנות בבקשה לשינויים בהסדר מתן השירות, לרבות לבקש מאדם בטיסה לעבור כיסא, “גם אם זה מטעמי רגשות דתיים, שכן זוהי הפליה אסורה”.

מיכאלי הסבירה כי המקרה האחרון של טיסת אל על הוא לדעתה הוכחה נוספת שאין שילוב עם הפרדה. “הפרדה מייצרת הפליה על רקע מגדר. הצעת החוק באה כדי להפסיק סופית את משחק הכיסאות הבלתי פוסק שבו נשים או אתיופיות מוזזות ממקומן מפני שלמישהו זה לא מתאים, בטיסה, או בכל מקום או שירות אחר”, אמרה.

בדבריה היא נשענת על פסיקת שופטת בשנה שעברה, לפיה הבקשה מנוסע/ת לעבור מקום על רקע מינו היא הפליה מגדרית ומהווה הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים ושירותים.

“למרות זאת אנו עדים למקרים חוזרים ונשנים כאלה ועל כן הצורך בהצעת החוק אשר תבהיר את תכליתו מעל לכל ספק. הצעת החוק מבהירה שאיסור האפליה על כל רקע המצוין בחוק חל גם בשינוי הסדר מתן השירות, כולל שינוי מקום ישיבה”, נאמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות