סילבה חוגג שער נפלא (צילום: רויטרס, חדשות)
סילבה חוגג שער נפלא | צילום: רויטרס, חדשות

יום של הכרעות במונדיאל: נבחרת ברזיל, אחת הפייבוריטיות לזכייה בגביע, העפילה אמש (רביעי) לשמינית הגמר לאחר שניצחה את סרביה בתוצאה 0:2 ועלתה מהמקום הראשון בבית ז' למרות שלא הציגה יכולת מרשימה במיוחד. במשחק השני שנערך הערב במסגרת הבית, העפילה שוויץ מהמקום השני לאחר תיקו 2:2 עם קוסטה ריקה. הטבלת הסופית בבית ז': 1. ברזיל 7 נקודות; 2. שוויץ 5 נקודות; 3. סרביה 3 נקודות; 4. קוסטה ריקה 1 נקודות. בשמינית הגמר, ברזיל תיפגש עם מקסיקו ושוויץ עם נבחרת שבדיה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

ברזיל עלתה למגרש במוסקבה בידיעה שגם תוצאת תיקו בלבד מספיקה לה לעלות לשלב הבא. בדקה ה-10' הסלסאו קיבלו מכה לאחר שמגנה השמאלי, כוכב ריאל מדריד מרסלו, סימן לספסל שהוא נפצע ולא יכול להמשיך והוחלף בפיליפה לואיז. בדקה ה-35' הגיע הגול הראשון: קוטיניו בישל עם מסירה ענקית לפאוליניו, שהקפיץ באלגנטיות מעל שוערה של סרביה סטויקוביץ'.

ניימאר חוגג בישול ענק (צילום: רויטרס, חדשות)
ניימאר חוגג בישול ענק | צילום: רויטרס, חדשות

במחצית השנייה ברזיל שלטה בכדור, אך עדיין לא הציגה כדורגל מבריק. בדקה ה-67' כוכב הנבחרת ניימאר הרים לרחבה מנקודת הקרן ושם את הכדור על הראש של טיאגו סילבה, שנגח לתוך השער והעלה את התוצאה ל-2:0.

המשחק השני שנערך במסגרת הבית היה של שוויץ נגד קוסטה ריקה החלשה, שעד הערב לא הכניסה אפילו גול אחד במונדיאל. גם לשוויצרים הספיקה תוצאת תיקו בלבד כדי להעפיל, וזה בדיוק מה שהם עשו באצטדיון ניז'ני נובגורוד לאחר משחק חלש יחסית של הנבחרת המדורגת שישית בעולם.

יוביל את הסלסאו לחצי הגמר? ניימאר (צילום: רויטרס, חדשות)
בישל, אבל לא הצליח לכבוש. ניימאר | צילום: רויטרס, חדשות

בדקה ה-31' ובהתקפה המאיימת הראשונה של שוויץ במשחק, הכניס הקשר בלרים דזמאילי את הגול עם בעיטה מדויקת וחזקה לשער. בדקה ה-56' קוסטה ריקה הבקיעה את הגול הראשון שלה אחרי 424 דקות משמימות ונטולות שערים משער בראש של קנדל ווטסון שנגח פנימה לאחר הרמה של הכדור מנקודת הקרן.

דזמאילי חוגג שער (צילום: רויטרס, חדשות)
דזמאילי חוגג שער | צילום: רויטרס, חדשות
שוויץ נגד קוסטה ריקה (צילום: רויטרס, חדשות)
צילום: רויטרס, חדשות

בדקה ה-88' נדמה ששוויץ עוד תנצח לאחר שדניס זקאריה שנכנס כמחליף בישל במסירת רוחב מעולה לדרמיץ' שהעלה את שוויץ ליתרון 2:1. בתוספת בזמן, בדקה ה-93' השופט שרק פנדל לזכותה של קוסטה ריקה לאחר שקמפבל הופל ברחבה. רואיס בעט את הפנדל, הכדור פגע במשקוף - ולאחר מכן בגבו של השוער זומר שהכניס את הכדור בעצמו לשער.

שוב האלופה המכהנת מודחת בשלב הבתים (צילום: רויטרס, חדשות)
מולר בהלם אחרי ההדחה | צילום: רויטרס, חדשות
הגרמנים לא מעכלים את ההדחה (צילום: רויטרס, חדשות)
הגרמנים לא מעכלים את ההדחה | צילום: רויטרס, חדשות

למרות שבית ז' לא הביא להפתעות, בית' ו' הביא לרעידת אדמה: אלופת העולם גרמניה, שהייתה חייבת ניצחון כדי להעפיל לשלב הבא, הושפלה במשחק ההכרעה בקאזאן מול דרום קוריאה בהפסד 2:0 - והודחה מהטורניר כשסיימה במקום האחרון בבית ו'. במשחק השני בבית, שבדיה ניצחה את מקסיקו 0:3 והעפילה מהמקום הראשון.

גרמניה היא אלופת העולם המכהנת השלישית ברציפות שמודחת כבר בשלב הבתים, והרביעית מבין חמש האלופות האחרונות. אלופות העולם האחרונות שהודחו בשלב הבתים: ספרד ב-2014, איטליה ב-2010 וצרפת ב-2002. זו הייתה הפעם הראשונה בהיסטוריה שגרמניה מודחת כבר בשלב הבתים והמונדיאל הגרוע ביותר של גרמניה מאז 1938, הנבחרת של הרייך השלישי.