תוצאות הפשיטה

35% מהעסקים שנבדקו במאה שערים כשלו

ברשות המיסים פרסמו את תוצאות מבצע האכיפה הגדול במאה שערים לפיהן עסקים רבים כשלו ונמצאו ללא רישום תקין. כזכור, המבצע נועד כדי ללחוץ את התושבים (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ברשות המיסים פרסמו את תוצאות המבצע בו השתתפו עשרות פקחי מס הכנסה, בליווי כוח משטרה גדול, שפשטו בשעות הבוקר של יום שני, על חנויות רבות בשכונת מאה שערים בירושלים.

במהלך המבצע נערכו 69 ביקורות ניהול ספרים במגוון עסקים באזור ירושלים, כמחציתן בשכונת מאה שערים. קדמו לפעילות, קניות ביקורת מקדימות ותצפיות, בהן עלה חשש לאי רישום תקבולים בהיקף נרחב.

במהלך הפעילות נמצא כי 35% מהעסקים שבוקרו במאה שערים לא רשמו הכנסות בהתאם להוראות החוק. במסגרת הביקורת נמסרו במספר עסקים צווים לתפיסת מסמכים במקרים בהם עלה חשד לליקויים מהותיים בספרי העסקים. מרשות המיסים נמסר כי "למרות מחאה של תושבי השכונה שליוו חלק מהביקורות בצעקות ובהשלכת חפצים, המבקרים ביצעו את הביקורות כמתוכנן ובנחישות ראויה".

במהלך ביקורת בחנות הלבשה במאה שערים, נמצאו 4 צ'קים לא רשומים בסך 30,000 ש"ח. בנוסף נערכה תצפית על לקוח שביצע קניה בחנות וגם קניה זו לא נרשמה, כמו כן לא נמצאה קנית ביקורת מקדימה בסכום של 120 ש"ח שערכו המבקרים. בעל העסק טען, "הצ'קים הם בעבור שכירות של נכסים בבעלות משפחתי, לגבי השאר אין לי הסבר". לבעל העסק נמסר צו תפיסת מסמכים וספרי העסק נלקחו למשרד לצורך המשך ביקורת, בנוסף, בעל העסק זומן לחקירה. בביקורת בחנות תכשיטים במאה שערים נמצאו רשימות של צ'קים לניכיון ללא תיעוד, לטענת בעל העסק, "זה ישן, אני אברר ואחזיר תשובה". גם במקרה זה נמסר לבעל העסק צו תפיסת מסמכים וספרי העסק נלקחו למשרד להמשך ביקורת.

בביקורת בחנות ספרים במאה שערים, נערכה קנית ביקורת מקדימה שלא נרשמה, בנוסף נמצאו צ'קים דחויים בסך 6,383 ש"ח ללא תיעוד. בעל החנות הסביר, "אין לי הסבר, אני לא הייתי בעסק ששמו את הצ'קים במגירה".

בביקורת במספרה בשכונה נמצא צ'ק לא רשום במגירה. תגובת בעל העסק "סיפרתי ילדים וקיבלתי צ'ק". בנוסף, נמצא קלסר ובו חוזי שכירות על שם בעל העסק ובני משפחתו, אשר נלקח להמשך בדיקה במשרד.

מרשות המיסים טענו כי "פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

• במשטרה הוחלט: אחרי הפרות סדר חרדיות - פשיטה כללית

אך כזכור, וכפי שנחשף לפני מספר שבועות ב'כיכר השבת', נפלה לאחרונה במשטרה החלטה אסטרטגית על שינוי גישה מול ההתפרעויות הקבועות של צעירי השכונה הקיצונית.

בתום דיונים ממושכים שנערכו בנושא הוחלט, לא להסתפק במעצרים ממוקדים בלבד, של חשודים בהתפרעויות, אלא לנקוט בענישה קולקטיבית של כלל התושבים החרדים באזור - גם אלו שאינם קשורים להפרות הסדר.

חשיפת הגישה החדשה נגד מאה שערים

ההיגיון המשטרתי מאחורי שינוי הגישה, הוא כי ברגע שהתושבים יסבלו בכיסם מנחת זרועו של החוק, ויבינו שזה הגיע רק בשל ההתנהגות האלימה של השוליים המתרחבים, הם יוקיעו אותם וימנעו את המהומות - מראש, טרם שיפרצו.

אלא שלמרבה ההפתעה, ובפעם הראשונה, הפשיטה הגדולה והבולטת השבוע עברה יחסית בשקט מופתי, זאת לאחר שגם המיליטנטים שבפעילי מאה שערים החליטו לא 'לשחק' לידי המשטרה, למרות טענות רשות המיסים שחפצים הושלכו עליהם.

הקיצונים הדגישו כי פעילות המשטרה ורשות המיסים היא פרובוקציה שהם לא מוכנים להיכנע ולתת לה יד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר