שתף קטע נבחר

150,000 שקלים לברודי

וגם: חולמים יוגה בירושלים, אוניברסיטת ת"א מחברת מוסיקה לעסקים, עליזי חוגגת ותורמת, מעגל נשים תורם ללוינשטיין, ממבצע משה לתפקיד סמנכ"לית לקידום האשה. רכילות עסקית

סטארטאפ חלומי

חברת התעופה קאת׳אי פאסיפיק תרמה מאות מזרני יוגה, ששימשו מעל 700 אישה ואיש, שהגיעו לגיא בן הינום בירושלים, להשתתף ביוגה קולקטיבית לציון יום היוגה הבינלאומי. את האירוע יזמה שרונה קרני כהן, סטארטאפיסטית בתחום האומנות, שייסדה את המיזם Dreame.

 

היוגאים בירושלים תירגלו יוגה על גבי המזרנים, שהרכיבו כפאזל יצירת אומנות: "החלום הגדול- ירושלים 2048".

 

את החסות לאירוע העניקו עיריית ירושלים, קרן שוסטרמן וקאתאי פסיפיק.

 

רכילות עסקית אירוע יוגה בירושלים ()
אירוע יוגה בירושלים

רכילות עסקית שרונה קרני כהן ()
שרונה קרני כהן

 

ברודי מרוויח מהרוגע

המדור מדווח ברוגע, שהאיש ואגדת הכדורסל, טל ברודי, שכזכור "שם אותנו על המפה", יקבל על פי מקורות בשוק כ-150,000 שקלים כפרזנטור של תוסף התזונה "אקטיב BRN".

 

התוסף פותח על ידי שני מדענים ממכון וייצמן כדי לשפר את תפקודי המוח ולשמור על רוגע, ומשווק על ידי חברת פרמדיק שבבעלות רינה פרי.

רכילות עסקית רינה פרי וטל ברודי (צילום: מורג ביטן)
רינה פרי וטל ברודי(צילום: מורג ביטן)

 

יומולדת חברתי

ענת עליזי, אשתו של איש העסקים, אורי עליזי, חגגה את יום הולדתה ה-50, במסעדת ג'קו ברמת השרון, בנוכחות נשים בלבד. עליזי, לבושה ככלה, ביקשה מהחברות שלא להביא מתנות, אלא לתרום 200 שקלים כל אחת, כשהסכום יועבר לסיוע לילדים חולים.

 

בין 150 הרוקדות, המברכות והתורמות נראו נשות עסקים כדוגמת בת שבע בובליל, דגנית חרלפ, יעל בנין, אורנה נאוי.

 

ומה לגבי נציגות גברית? הבעל הגאה כמובן.

רכילות עסקית ענת עליזי (משמאל) ()
ענת עליזי (משמאל)

 

נאמנים ליזמות ולמוסיקה

רוית ואביעד מיתר (יזם עיסקי-חברתי) פתחו את ביתם לחברי חבר הנאמנים הישראלי של אוניברסיטת תל אביב למפגש מוסיקלי. את פני החברים קיבלו פרופסור יעקב פרנקל, יו"ר חבר הנאמנים, ופרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה.

 

מיתר שיתף את הנוכחים בעובדה, שמתוך עיסוקו במוסיקה, הוא מכיר בכוחה לחבר בין אנשים, ולכן הציע להנהלת האוניברסיטה להקים מכון אקדמי בבית הספר לחינוך, Music for Dialogue. ההצעה התקבלה, וד"ר אורי לשמן, יעמוד בראש המכון החדש.

 

בנוכחים: סמי וטובה סגול, עו"ד פיני וציפי רובין, אמיר ודפנה מיתר נחמד, נציגי אגודת ידידי האוניברסיטה, וד"ר נאוה מיכאל-צברי.

רכילות עסקית נאוה מיכאל צברי, רוית מיתר, יוסף קלפטר, אביעד מיתר (צילום: איציק בירן)
נאוה מיכאל צברי, רוית מיתר, יוסף קלפטר, אביעד מיתר(צילום: איציק בירן)

 

אייכלר שכולו טוב

כ-40 מנהלי ארגונים חברתיים מהעולם לקחו חלק בקורס ניהול באוניברסיטת הרווארד, תחת שרביטו של ד"ר אלינור אברהם. את ישראל יצגו היזם החברתי עירד אייכלר, מייסד קבוצת העסקים החברתית "שכולו טוב", והמנכ"ל עופר כהן.

 

כזכור, אייכלר זכה בפרס באו"ם על המודל המצליח "שכולו טוב", שמשלב באחוזי הצלחה ניכרים מוגבלים בחברה ובשוק החופשי, וכיום הקבוצה מייצאת את המודל החברתי כלכלי לארגונים חברתיים ברחבי העולם.

רכילות עסקית
"שכולו טוב" בהרווארד

 

סטודנטים מאוקספורד עלייך ת"א

בתחושה חגיגית, על רקע ביקורו הראשון של הנסיך הבריטי וויליאם בישראל, הגיעה משלחת מאוניברסיטת אוקספורד לביקור בתל אביב. הסטודנטים הבריטים נפגשו עם נציגי חברות במתחם העבודה המשותף LABS בעזריאלי שרונה, ונחשפו לתהליך שעוברים מיזמים שונים, לפעילותם של אקסלרטורים וקרנות הון סיכון.

 

בנוסף פגשו את ראש מחלקת שת"פ הטכנולוגיה של חטיבת המו"פ של סמסונג ישראל, ליאור יקותיאלי. הביקור הוא תוצאה של יוזמה של אמילי לשם, סטודנטית ל-MBA באוקספורד.

רכילות עסקית ליאור יקותיאלי, אמילי לשם, עדן דביר זנו (צילום: חיים יפים)
ליאור יקותיאלי, אמילי לשם, עדן דביר זנו(צילום: חיים יפים)

 

רובי, הכדורגל והילדים

כ- 22 ילדים הגיעו לבית הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, והשתתפו במשחק כדורגל, בהשתתפות מנכ"ל "מגדל", דורון ספיר, שיזמה את השתתפות הילדים כנותנת חסות. הנשיא התרגש כשהילדים, ילדי עמותת "אימגאגין העצמה במוזיקה" וילדי "כפר נהר הירדן לטיפול במחלות כרוניות וקשות", שרו לו את השיר - ״עוד יהיה לי״, בליווי כלי נגינה.

רכילות עסקית הנשיא וילדי העמותות (צילום: מארק ניימן / לע
הנשיא וילדי העמותות(צילום: מארק ניימן / לע"מ)

 

חלוקי רחצה לילדי לוינשטיין

עמותת "מעגל נשים גבעת שמואל" תרמה לילדים ונוער, המשתקמים בבית החולים השיקומי לוינשטיין, חלוקי רחצה לשימוש באשפוז ופינת ישיבה למחלקת הילדים. גילה קורדמני, יוזמת הפרויקט, הגיעה עם נציגות המעגל, חילקה את החלוקים לילדים המאושפזים, וסיפרה שכל זה הוא תוצאה של יום הולדת של אחת מבנות המעגל, שביקשה במקום מתנות ליום הולדתה, לאסוף תרומות למטרה זו.

רכילות עסקית מעגל נשים גבעת שמואל בלוינשטיין (צילום: דוברות בית החולים לוינשטיין)
מעגל נשים גבעת שמואל בלוינשטיין(צילום: דוברות בית החולים לוינשטיין)

 

שנתיים לחורה דיגיטאלית

במשרדי מיקרוסופט ברעננה ציינו כ-120 תלמידים ואנשי חינוך שנתיים לתכנית "חורה דיגיטלית", מיזם משותף של המשרד לשוויון חברתי, משרד החקלאות, מיקרוסופט ועמותת תפוח. המיזם, שעלותו השנתית עולה על 1.5 מיליון שקלים, החל כפיילוט שמטרתו קידום הפיתוח והצמיחה הכלכליים של האוכלוסייה הבדואית בנגב ושילובה בחברה והכלכלה הישראלית.

 

נכחו: דפנה ליפשיץ, מנכ"לית עמותת תפוח, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, מנכ"לית מיקרוסופט שלי לנצמן, ראש מועצת חורה ד"ר מוחמד אלנבארי, אורלי פרידמן מרטון סמנכ"לית אחריות תאגידית ויועצת משפטית במיקרוסופט ישראל, מרב חורב, סגנית ראש מטה ישראל דיגיטלית, יריב מן מנהל אגף חברה וקהילה במשרד החקלאות.

רכילות עסקית דפנה ליפשיץ, גילה גמליאל, שלי לנצמן, מוחמד אלנבארי (צילום: ורה בלו)
דפנה ליפשיץ, גילה גמליאל, שלי לנצמן, מוחמד אלנבארי(צילום: ורה בלו)

כהן מתחבר לנשיות

כ-80 נשים יזמיות נכחו למפגש פורום נשות העסקים ומובילות דעה, שהתקיים במלון איילנד בנתניה. ביניהן הסתובב בביטחון מלא אורח הכבוד והגבר היחיד באירוע - שר הכלכלה אלי כהן, שעדכן על מצבן של הנשים במשק הישראלי.

 

שרון סיידא, מנכ"לית המלון ומיוזמות הפורום, הודיעה שהמטרה היא להוות מודל עסקי של בית מקצועי ותומך לנשים יזמיות.

 

בנוכחות: שולה אגמי, יועצת לקידום מעמד האישה במרכז השלטון המקומי, אל״מ במיל' רונית לב, מנכלי״ת הקמת בירת הייטק צפונית, ומלכת היופי שלעבר אילנה שושן, חברת הנהלה בשדולת הנשים.

רכילות עסקית שרון סיידא, אלי כהן, אילנה שושן (צילום: אור גפן)
שרון סיידא, אלי כהן, אילנה שושן(צילום: אור גפן)
 

 

מאתיופיה לסמנכ"לית מעמד האשה

אושרה יוסף פרידמן נבחרה לסמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה. פרידמן (40), נולדה בכפר אוזבה באתיופיה, ועלתה עם משפחתה לישראל במבצע משה כשהיתה בת 6. כקצינה בצה"ל היתה בין יוזמי ומקימי מדור עולי אתיופיה בחיל החינוך, וכן ייסדה את תכנית "משכילה", המעודדת אימהות יחידניות לרכוש השכלה גבוהה. בעלת תואר ראשון בקרימינולוגיה ושני בהגירה ושילוב חברתי.

רכילות עסקית אושרה יוסף פרידמן (צילום: גדעון אגזה)
אושרה יוסף פרידמן(צילום: גדעון אגזה)

 

האתגר הבא

אורי גורן הודיע על סיום תפקידו כמנהל הדיגיטל באל על. גורן כיהן בתפקיד משנת 2016 - תקופה בה הפכה הפעילות הדיגיטלית לאחד ממנועי הצמיחה האסטרטגיים בחברה. גורן הגיע לאל על משטראוס מים ולפני כן שימש כמנהל שיווק בפלאפון.

 

מאל על נמסר כי ב-2017 צמחו ההכנסות מהדיגיטל לכ-350 מיליון דולר וכן בוצעו מספר שינויים במובייל שהובילו לנסיקה במכירות. במקביל, כחלק ממנועי הצמיחה היה גורן אחראי גם על השקת המכירות הפומביות BID2FLY לראשונה בעולם. גורן מסר: "כעת, כשהיסודות חזקים והמתודולוגיה עובדת, החלטתי לעבור לאתגר הבא".

אורי גורן (צילום: יח"צ) (צילום: יח
אורי גורן(צילום: יח"צ)

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים