7 כללים: השינויים שישפרו את חייכם

מאמן הכושר המפורסם בבריטניה, פייסל עבדללה, גיבש מדריך שינחה אתכם לחיים אופטימיים וטובים יותר • רציתם לעשות שינוי אבל לא יודעים איך להתחיל? כנסו לקרוא

המדריך לחיים הטובים // צילום אילוסטרציה: GettyImages

רבים מאיתנו היו רוצים לשנות את החיים שלהם ולהיות בעלי גישה אופטימית לחיים – אולם יש פער גדול בין הרצון הטוב והניסיונות העקרים לבין היישום המעשי בחיים שיקדם את עצמנו לטובה בכל התחומים. לאור זאת, החליט מאמן הכושר הבריטי, פייסל עבדללה - שפופולארי מאוד בארצו - לעזור למתקשים ולגבש עבור המתאמנים שלו מספר כללים בסיסיים שיובילו אותם אל השינוי החיובי המיוחל.

איך הוא מתמצת את כלליו? לדבריו, "העיקר זה לשנות את הגישה. על האדם לתפוס את עצמו בצורה חיובית יותר. זה תהליך ארוך אבל מי שיעמוד בו ויפעל לפי הכללים שלי ירוויח הרבה".

להלן הכללים לחיים טובים ואופטימיים על פי פייסל עבדללה:

התחילו בשינוי הגישה ביחס לעצמכם

"בכל בוקר כשאתם קמים שננו משפט חיובי על עצמכם, כמו: אני מאמין בעצמי, אני יכול לעמוד בכל האתגרים שהחיים מציבים לי, אני גיבור העל של עצמי. שננו את המשפט, רשמו אותו בשומר מסך, במחשב ובסמארטפון וחזרו עליו לאורך היום. זה ייראה לכם משונה בהתחלה וגם צבוע, אבל לאט-לאט המשפט יהפוך באמת למוטו שלכם", אמר עבדללה. לדבריו, "זה מפליא לראות עד כמה הגישה והיחס שלנו לחיים משנה את המציאות".

מצאו את המטרה, את ה"למה לחיות?" הפרטי שלכם

הסיבה שלכם לחיים, התשובה הפרטית שלכם על השאלה למה אני חי? חשובה מאוד כדי לסייע לחולל שינוי בחיים שלכם. למשל, יש שיגידו שמטרתם לראות את הילדים שלהם גדלים, לסייע למשפחה; יש גם תשובות אחרות אבל התשובה הזו היא הכוח המניע של האדם וכשאנו יודעים מה דוחף אותנו הגישה שלנו לחיים בריאה וטובה יותר.

תפסיקו להשוות

רוצים להתחיל להתקדם? תפסיקו להשוות את עצמכם לאחרים ולהלקות את עצמכם. אתם לא מתמודדים מול ההצלחות או ההישגים של שאר העולם. המתחרה היחיד שאיתו אתם מתמודדים ואל מולו אתם בוחנים את עצמכם הוא האני הפנימי שלכם. תמיד תבחנו את עצמכם רק ככה. מעבר לכך, ברגע שאתם נכנסים למחשבות מדכאות תנו לעצמכם מכה על היד, זה נשמע מאד משונה אבל כל פעם שאתם גולשים להלך רוח שלילי פשוט עצרו את עצמכם על ידי מכה. זה יעזור.

בשביל מה להשוות את עצמכם לאחרים? // צילום אילוסטרציה: GettyImages

היו ריאליים 

כל תהליך של שינוי הוא איטי ולא תראו פירות בתוך שבוע-שבועיים אלא רק במאמץ של חודשים. לכן בכל פעם שאתם מתייאשים ורוצים לוותר תזכרו שיותר קל להמשיך מאשר לשקוע ברחמים עצמיים וצער, ולכלות את האנרגיה על אכילת מאכלים עתירי סוכר ולא בריאים.

הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים

מכירים את האנשים שאף פעם לא יאמינו בכם? שתמיד יגידו על הכול שזה לא אפשרי, שחבל על המאמץ? ובכן תתרחקו מהאנשים האלו כמו מאש, הם יעמיקו בכם דיכאון. לעומת זאת, הקיפו את עצמכם באנשים בעלי ראייה אופטימית שתקדם אתכם קדימה.

אנשים חיוביים זה אנרגיות חיוביות // צילום אילוסטרציה: GettyImages

שמרו על בריאות מלאה

שתדעו, מצבי הרוח שלנו תלויים גם בבריאות הפיזית שלנו. לכן כדאי לכם ללכת לכל הבדיקות התקופתיות שהרפואה מחייבת אתכם. זה ירגיע אתכם ויאפשר לכם לא להיות מופתעים. בין הגילאים 40 ל-74, לכו כל חמש שנים לבדיקות תקופתיות של סוכרת, כולסטרול, כליות, דמנציה, מחלות לב ושבץ; כמו כן, לכו מגיל 50 לבדיקות סרטן המעי הגס כל שנתיים; ולסיכום, עשו בדיקות ראייה תקופתיות, גם בשביל מצב הרוח שלכם וגם משום שפגיעה בראייה עלולה ללמד על מחלות.

אל תשכחו ללכת לבדיקות קבועות אצל הרופא // צילום אילוסטרציה: GettyImages

הבינו מה מעכב את הגישה החיובית שלכם

מעבר לחשיבה ועשייה חיובית, קיימות בתוך האדם גם אמונות ומחשבות שבולמות אותנו. לכן הבינו מה בולם אתכם ובדקו האם מדובר באמונה אמיתית או בתפיסה שגויה של המציאות. בהקשר לכך מציין עבדללה, ישנן מספר אמירות שפוגעות בנו:

א. אני לא יכול להרשות לעצמי חדר כושר

טעות: אין שום סיבה להתאמן דווקא בחדר כושר, אתם יכולים להתאמן לבד בפארק הקרוב או אפילו להתאמן בעיר בהליכה או בריצה.

אין כמו ריצה בבוקר למראה הזריחה // צילום אילוסטרציה: GettyImages

ב. אני זקן מידי עבור אימוני כוח

טעות: דווקא ככל שהאדם מבוגר יותר ככה אימוני כוח יסייעו לו בסיבולת הלב, בשמירה על מבנה השרירים והעצמות שלו וכן בייצור של מצב רוח חיובי. לכן לעולם אל תעצרו את עצמכם מלהתאמן ואפילו לאתגר את עצמכם.

ג. מעולם לא הייתי טוב בספורט

זה שאתה לא טוב במשהו לא אומר שאתה צריך להפסיק אלא להפך, זה אומר שיש לך רק לאן להמשיך ולהשתפר.

ד. אני לא טיפוס של בוקר, והיום הולך לי לאיבוד

אם תתכוננו טוב להשכמה, תכינו את כל מה שאתם צריכים מהלילה ותשימו את השעון המעורר במקום שלא תגיעו אליו בקלות, יהיה לכם יותר קל לקום בבוקר.

לסיום הסביר פייסל עבדללה כי יש לשמור גם על כמות צריכה טובה של מים ליום. "על כל 30 ק"ג האדם צריך לשתות ליטר מים ולהוסיף עוד 350 מ"ל על כל 30 דקות של עבודה פיזית. זה החשבון שיסדר לכם את היום ויאזן את צריכת המים שלכם בגוף", הוא סיכם.

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

A post shared by Faisal (Mr PMA) (@faisalpmafitness) on

May 24, 2018 at 10:37am PDT

פייסל עבדללה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר