חשד לשחיתות: מעצר יו”ר מושב מירון ו-5 חשודים – הוארך עד יום ה’

6 עצורים מבין 23 העצורים שנעצרו הבוקר הובאו לבית המשפט השלום בטבריה - שם הוארך מעצרם של חמישה חשודים עד יום חמישי ושל עצור שישי - עד יום רביעי • יו"ר הוועד של מירון ובנו חשודים בעבירות של שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון, וכן בעבירות מס
חיים טוויל
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 18:16

בית המשפט השלום בטבריה האריך היום (ראשון) את מעצרו יו”ר הועד המקומי של מושב מירון, הרב מרדכי הלפרין, ושל בנו, בחשד לשחיתות ציבורית.

השניים חשודים בעבירות של שוחד, הפרת אמונים והלבנת הון, וכן בעבירות מס.

יחד איתם הוארך מעצרם של שלושה חשודים נוספים למשך ארבעה ימים, ושל חשוד נוסף למשך שלושה ימים.

החשודים מכחישים את המיוחס להם.

מהמשטרה נמסר: “בהתאם להתפתחויות החקירה – 6 עצורים מבין כלל העצורים הובאו בשעות הצהריים לבית המשפט השלום בטבריה לדיון בבקשה להאריך את מעצרם.

“בסיום הדיון בית המשפט האריך את מעצרם של חמישה חשודים עד ליום חמישי, ומעצרו של החשוד השישי הוארך עד ליום רביעי”.

יתר העצורים שוחררו לבתיהם.

הארכת המעצר בוצעה לאחר שכ-120 שוטרים פשטו הבוקר על בתי 23 בני אדם ביישוב מירון בגליל העליון, במרכז הארץ ובירושלים, בחשד לקבלת טובות הנאה שלא כחוק ומעילה בכספי האגודה החקלאית של מירון.

החשדות המיוחסים לעצורים: עבירות של שוחד, גניבה בידי עובד ציבור, סחיטה באיומים, הפרת אמונים, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות תכנון ובניה ועבירות על פקודות מס הכנסה.

המעצרים בוצעו לאחר שבמשך שנה התנהלה חקירה סמויה ביחידה המרכזית של מחוז צפון.

על פי החשד, הבכיר קיבל לכאורה טובות הנאה שוות כסף בתמורה לקידום אינטרסים של אחרים וזאת בניגוד לחוק, קבלת כספים במרמה, מעילה בכספי האגודה. בנוסף, כך על פי החשד,  אנשים שלא נענו לדרישותיו סבלו מניתוקי מים.

עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם, נתפסו מסמכים רבים ומאות אלפי שקלים במזומן, ולפי המשטרה – מתוכננת אכיפה כלכלית נרחבת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן שהמושחתים יבואו על עונשם
    25/06/2018 22:02
    עופרה
  1. ״לֹא תַטֶּה מִשְׁפָּט לֹא תַכִּיר פָּנִים וְלֹא תִקַּח שֹׁחַד כִּי הַשֹּׁחַד יְעַוֵּר עֵינֵי חֲכָמִים וִיסַלֵּף דִּבְרֵי צַדִּיקִם״. מר הלפרין וחבר מרעיו היטו משפט, לקחו שוחד וסילפו את האמת על בסיס יומיומי. שיקרו, רימו וחיללו שם שמים ברבים כדי להגדיל את הרווחים על חשבון אזרחים תמימים. הגיע העת לתת את הדין.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   14/07/2018 23:35

      הסיפור במירון הולך ומתבהר: מדובר במאבקים פוליטיים בתוך היישוב. המתנגדים להלפרין האכילו את המשטרה בכזבים וכתוצאה מכך היה גל המעצרים. ההר מוליד עכבר והמתנגדים ימשיכו לקנא לשנוא להלשין להתפוצץ ולהכפיש באינטרנט. מה שהלפרין עשה לטובת מירון אין לו אח ורע בשום מושב בארץ.