לקראת הכרעה

'אגודת ישראל' תפרוש מהממשלה? כל האפשרויות

מועצת גדולי התורה החסידית הכריעה כי במידה וחוק הגיוס החדש יעבור הרי שהסיעה תפרוש מהממשלה. כעת, עם החלטת רוה"מ להעלות את החוק להצבעה, טרם ברור האם הסיעה אכן תפרוש כבר באישור בקריאה ראשונה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה החסידית (צילום: משה גולדשטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הצהריים (ראשון) כי חוק הגיוס החדש יעלה להצבעה בקריאה ראשונה כבר ביום שני הבא, וזה למרות שראשי המפלגות החרדיות הבהירו לי שיצביעו נגדו. כעת, נותרה השאלה האם 'אגודת ישראל' תתפצל מ'יהדות התורה' ותפרוש מהממשלה על שלושת חבריה, יעקב ליצמן, ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס.

בעוד בסיעות החרדיות דגל התורה וש"ס הבהירו כי קיימת התנגדות לחוק ללא שינויים הכרחיים, וכי למרות שמדובר ב'רע במיעוטו' הרי שיש לדרוש שינוי בנוסח, בסיעת 'אגודת ישראל' החסידית נקטו בקו מיליטנטי לאור הכרעת מועצת גדולי התורה החסידית, לפיה - יש להתנגד לחוק ואף לפרוש מהקואליציה באם יעבור במתכונתו זו.

כעת, לאור הודעתו של ראש הממשלה כי החוק יובא לקריאה ראשונה בשבוע הבא, עולה השאלה האם כוונת המועצת החסידית הייתה לפרוש כבר בשלב זה - של קריאה ראשונה - מהממשלה.

האדמו"ר שהוביל בדיוני המועצת את הקו הניצי והקיצוני היה הרבי מסלונים, כאשר בעקבותיו הסכימו עם דעה זו האדמו"רים מגור וויזניץ', כשבסופו של דבר הכריעה המועצת על פי הנוסח המדובר.

האדמו"ר מבעלזא, שלא היה נוכח בכינוס, נוקט גישה רכה יותר וסובר כי יש לנסות לקדם את החוק בשינויים הנחוצים בדומה לגישת גדולי הדור הליטאיים והספרדים.

כזכור, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', הגיעו בשבוע שעבר משלחת של יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ומזכיר המועצת הרב אברהם רובנשטיין אל הרבי מבעלזא, בשליחותו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שביקש לעשות את כל המהלכים הציבוריים בנושא חוק הגיוס באחדות ובשיתוף פעולה.

כעת ניצבת השאלה האם האדמורים מגור וויזניץ', ובעקבותיהם שאר חברי המועצת, יסברו כי יש לאמץ את הקו הקיצוני ולפרוש כבר אחרי קריאה ראשונה, או שאולי לאמץ את גישת הרבי מבעלזא, ולמרות ההתנגדות העיקשת לחוק, להמשיך לשבת בקואליציה ולנסות לשנות אותו לקראת הבאתו בקריאה שנייה ושלישית, יחד עם יתר הסיעות החרדיות.

ההערכה באגודת ישראל הינה, שלמרות ההתנגדות, לא יפרשו בסיעה מהקואליציה באם החוק יאושר בקריאה ראשונה ויבקשו לתת צ’אנס לביצוע שינויים והתאמתו לקראת הבאתו לקריאה שנייה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר