הסדר טיעון לעבריין מוטי חסין: לא יורשע ברצח

פרשה 512: הפרקליטות חתמה על הסדרי טיעון "בשל קשיים ראייתיים" • חסין יורשע בקשירת קשר לביצוע פשע, ויישלח למאסר של חמש שנים בלבד • מאיר אברג'יל יורשע בסעיף דומה ובסחר בסמים, והוא ייכלא ל-8.5 שנים • לא נחתם הסדר עם יצחק אברג'יל, שנאשם בשלושה מקרי רצח

מוטי חסין // צילום ארכיון: יוסי זליגר // יישלח ל-5 שנות מאסר. מוטי חסין // צילום ארכיון: יוסי זליגר

תיק "פרשת 512" שעוסק במאבק הדמים בין ארגוני הפשיעה בישראל הולך ומצטמק: הנאשמים מאיר אברג'יל ומוטי חסין חתמו על הסדרי טיעון היום (ראשון) שבמסגרתם יעתרו התביעה וההגנה לעונש של 8.5 שנות מאסר על אברג'יל ו-5 שנות מאסר על חסין. ביחס לאברג'יל הוסכם כי מתוך תקופת המאסר, 3.5 שנות מאסר ינוכו מהעונש שריצה בעבר בארה"ב.

תזכורת: מוטי חסין זוכה מרצח, ספטמבר 2017

בעקבות הסדרי הטיעון, הורשע אברג'יל הבוקר בקשירת קשר לביצוע פשע ובעסקת סמים במסגרת ארגון פשיעה והלבנת הון. עסקת הסמים, כך מלמד כתב האישום המתוקן, היתה בשווי כולל של 32.7 מיליון שקלים ובכספי התמורה "התחלקו בהתאם לתוכנית בין הנאשם לאחרים", לשון כתב האישום.

חסין, שהואשם בכתב האישום המקורי ברצח, הורשע בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע. עתה נותרו בכתב האישום 15 נאשמים. כזכור, הנאשם העיקרי בתיק הוא יצחק אברג'יל (אחיו של מאיר אברג'יל) המואשם בשלושה מקרי רצח, אשר לגביו אין כוונה לסיים את משפטו בהסדר טיעון.

על השיקולים להסדר הטיעון עם מאיר אברג'יל, נמסר מפרקליטות מחוז תל אביב כי הנאשם "הינו הראשון שמודה בפרשה ולוקח אחריות על מעשיו ואף על מסע האלימות המתואר בכתב האישום". עוד נאמר, כי "לא מדובר בנאשם אשר מחולל פשיעה. אברג'יל לא היה שותף בניהול הארגון ולא היו תחתיו אנשי ארגון".

תרומתו, נאמר בתגובת הפרקליטות, היתה בכך שהעסקה הגדולה של הסמים שבה נטל חלק מימנה את הארגון. שיקול נוסף שנלקח בחשבון בגיבוש הסדר הטיעון: העונש הכספי הגבוה שיוטל עליו – 2.5 מיליון שקלים, מתוכם שני מיליון – שיחולט לטובת המדינה.

באשר לחסין, נמסר בתגובה כי התגלו קשיים ראייתיים בגרסתו של עד המדינה ובעקבות כך גובש הסכם הטיעון.

מוטי חסין (מימין) ומאיר אברג'יל // צילומים: יוסי זליגר וגדעון מרקוביץ'

הנאשם העיקרי: יצחק אברג'יל

בכתב האישום טוען ראש צוות התביעה בתיק, עורך הדין ניסים מירום, כי התקיים סכסוך בין הארגון בראשות יצחק אברג'יל לבין העבריין זאב רוזנשטיין ומשפחות פשע נוספות. זאת, על רקע חשדו של אברג'יל כי המשפחות היריבות חברו יחד נגד ארגונו, ושהן אחראיות לרצח אחיו, יעקב אברג'יל ז"ל.

התובע מייחס ליצחק אברג'יל רצח של שלושה עוברי אורח שנהרגו תוך כדי הניסיון לרצוח את רוזנשטיין בשלהי 2003 ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. בכתב האישום שבו הודה הבוקר מאיר אברג'יל בקשירת קשר לביצוע פשע, נאמר כי "הנאשם קשר קשר עם אחרים לפגוע פגיעה חמורה במשפחות יריבות".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר