ה’מועצת’ של אגו”י: לפרוש – אם לא יוכנסו שינויים במתווה הגיוס

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל שהתכנסה בירושלים, הציגה הערב קו קשוח: לא לאפשר לחוק הגיוס החדש לעבור ללא שינויים • מהישיבה נעדרו האדמו״רים מצאנז, ויז׳ניץ-מרכז, ביאלה ובעלזא
אריה ריבקינד
א' תמוז התשע"ח / 14.06.2018 19:01

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שהתכנסה אחר הצהרים (חמישי) בירושלים, הכריעה כי יש להכניס שינויים בחוק הגיוס שהוגש על ידי הוועדה לבחינת גיוס בני הציבור החרדי המשותפת למשרד הביטחון וצה”ל – וכי על נציגי הסיעה למנוע את העברת החוק המוצע, במתכונתו הנוכחית.

בכינוס המועצת השתתפו האדמו”רים מגור, ויז’ניץ, באיאן, סלונים, סאדיגורה, סערט ויז׳ניץ, מודז׳יץ.  כן השתתפו סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, וחברי הכנסת לייזר מוזס וישראל אייכלר. מהישיבה נעדרו האדמו״רים מצאנז, ויז׳ניץ-מרכז, ביאלה ובעלזא.

לחרדים 10 נודע, כי סגן השר מאיר פרוש היה אמש אחרי החופה בחצר צאנז אצל האדמו”ר ושמע ממנו על התנגדותו הנחרצת למתווה חוק הגיוס המוצע.

האדמו”ר מצאנז נעדר מהמועצת עקב ביקור רופא אצל אמו, השוהה בביתו מאז הגיעה השבוע מארה”ב.

בתחילת הכינוס, האדמו״רים שוחחו לבדם, ולאחר מכן נקראו נציגי הציבור להיכנס פנימה אל החדר כדי להשמיע את עמדתם על החוק המוצע.

מדובר בעמדה תקיפה, המנוגדת לפרשנות שהציגו עיתונאים חרדים מאז פורסמו המלצות הוועדה.

במערכת הפוליטית מעריכים, כי ראש הממשלה לא יקדם את החוק, אם המפלגות החרדיות לא יתמכו בו ויסייעו בקידומו. בשל כך, למרות שתחילה הסיעות החרדיות התעקשו על חקיקת החוק עד תום מושב הקיץ, הממשלה צפויה לפנות לבג”ץ ולבקש דחייה של חצי שנה, לשם המשך הטיפול בהליכי החקיקה.

עיקרי ההמלצות ועדת משרד הביטחון הן: חקיקה של סנקציות כלכליות לישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס; ביטול תיקון החוק במידה והישיבות לא יעמדו ב-85% מיעדי הגיוס; והטבות ותגמולים למשרתים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות