הצעת החוק שתעצור את פעילות "בצלם"

הצעה חדשה של רוברט אילטוב מישראל ביתנו תאסור על צילום ותיעוד חיילי צה"ל למטרת פגיעה בחיילים ובמדינת ישראל. ההצעה תעלה לדיון בוועדה לענייני חקיקה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התיעוד המפורסם של אלאור אזריה יורה במחבל (צילום: עימאד אבו שמסייה, "בצלם")

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק שמבקשת לאסור צילום ותיעוד של חיילי צה"ל. על פי הצעת החוק של יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת רוברט אילטוב, שגם קיבלה את תמיכתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, החקיקה תהיה נגד מי שיתעד את חיילי צה"ל בתפקיד ויפיץ את החומרים "בכוונה לערער את רוח חיילי צה"ל ותושבי ישראל".

כזכור, אלאור אזריה נעצר לאחר שתועד בידי צלם של 'בצלם' כשהוא יורה במחבל לאחר שכבר שכב פצוע על הקרקע.

בדברי ההסבר בהצעת החוק נכתב: "כבר שנים רבות שמדינת ישראל עדה לתופעה מדאיגה של תיעוד חיילי צה"ל, באמצעות צילומי וידאו וסטילס והקלטות שמע, על ידי ארגונים אנטי ישראליים ופרו פלסטיניים, כגון: 'בצלם', 'נשות מחסום ווטש', 'שוברים שתיקה' וארגוני BDS שונים".

עוד נכתב בהצעה: "במקרים רבים הארגונים מבלים ימים שלמים סמוך לחיילי צה"ל בהמתנה קצרת רוח לפעילות שניתן לתעד בצורה מוטה ומגמתית ובאמצעותה להטיל קלון על חיילי צה"ל. התיעוד נעשה לרוב, תוך הפרעה לפעילותם השוטפת והמבצעית של חיילי צה"ל, ואף לעיתים תוך הטחת האשמות ועלבונות בפניהם. כאמור, התיעוד הוא מגמתי וערוך בצורה חד צדדית, שמטרתו אחת – לערער את רוח חיילי צה"ל ותושבי ישראל".

בדברי ההסבר נכתב גם כי מרבית הארגונים הללו נתמכים על ידי עמותות, ארגונים וממשלות "בעלי אג'נדה אנטי-ישראלית מובהקת, שמשתמשים בתכנים המגמתיים האלה לשם פגיעה במדינת ישראל ובביטחונה".

על פי הצעת החוק, במידה והמסריט התכוון לפגוע בביטחון המדינה - עונשו יוכפל.

יוזם החוק, ח"כ אילטוב, אמר: "הגיע הזמן לשים סוף להפקרות הזאת. לא ייתכן שכל פעיל או ארגון שמאל, שנתמך על ידי ישויות זרות, יקבל גישה חופשית ויתעד באין מפריע את חיילי צה"ל בעת מילוי תפקידם. עלינו מוטלת האחריות לספק לחיילי צה"ל את התנאים האופטימליים לביצוע תפקידם, מבלי שיצטרכו לחשוש מאיזשהו ארגון שמאל שיפיץ את תמונתם לשם עשיית שיימינג והטלת קלון עליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר