יום חמישי, 28.03.2024 שעה 18:09

בין מירי רגב למונדיאל: היירו נהנה מהפארסות

הוא היה מיועד להיות היועץ המקצועי של הכדורגל הישראלי, אך בשל מלחמות אגו ופיטוריו של לופטגי ינסה לזכות בגביע העולם כמאמן. הכל על הבלאגן בספרד

|
פרננדו היירו, מאמן נבחרת ספרד החדש (רויטרס)
פרננדו היירו, מאמן נבחרת ספרד החדש (רויטרס)

זו אחת מהפארסות הגדולות ביותר שידע הכדורגל הספרדי אי פעם. יומיים לפני משחק הפתיחה של הנבחרת הלאומית מול פורטוגל במונדיאל, ז’ולן לופטגי נאלץ לעזוב את תפקידו כמאמן הלה רוחה לאחר שסגר בריאל מדריד, ובמקומו מונה בתוך שעות ספורות פרננדו היירו.

על פניו, היירו נהנה מהפארסות. הפארסה הראשונה הייתה עם הניסיון למנות אותו כיועץ מקצועי במסגרת הרפורמה הגדולה שתיכננה שרת התרבות והספורט מירי רגב, מהלך שלא יצא אל הפועל בסופו של דבר. שר האוצר משה כחלון טרפד את המהלך כי הוא נעשה ללא הליך מכרזי כפי שמתבקש ממשרד ממשלתי. כמו כן היירו היה אמור להגיע כמה שעות בחודש, לא לעבור לגור בישראל, לנשום פה את הכדורגל.

צפו: לופטגי מפוטר מאימון נבחרת ספרד

אם היירו היה עוזב את ספרד, כפי שרצתה שרת התרבות והספורט מירי רגב, סביר להניח שהוא לא היה מגיע לתפקיד הנוכחי בספרד רגע לפני המונדיאל, ובעקבותיו לפארסה השנייה, זו שהחלה בימים האחרונים והגיעה לפיצוץ גדול במהלך היום.

כמובן שהכל עניין של תזמון ובעיקר גם של המון מזל, אבל להיירו יש כעת הזדמנות להתמודד עם נבחרת ספרד על זכייה בגביע העולמי. כמנהל מקצועי וכאיש מקצוע, אין מחלוקת על היכולות שלו, אבל היירו ינסה גם לשנות את התדמית השלילית שדבקה בו כמאמן. זה יקרה אם הוא אכן יצליח להוביל את ספרד לזכייה נוספת בגביע המוזהב, למרות הכל.

אמרה להיירו שלום, ועכשיו הוא במונדיאל והיא לא. מירי רגב (אורן בן חקון)אמרה להיירו שלום, ועכשיו הוא במונדיאל והיא לא. מירי רגב (אורן בן חקון)

הבלאגן סביב נבחרת ספרד החל למעשה ביממה האחרונה, עם ההודעה של ריאל מדריד על כך שסיכמה על מינויו של לופטגי כמחליפו של זינדין זידאן. לופטגי בן ה-51 היה מאמן מוערך מאוד, לא רק בשל הצלחותיו עם הנבחרות הצעירות של ספרד, אלא גם בזכות העובדה שהוא עזב את הנבחרת הבוגרת אחרי 20 הופעות שבהן הוא לא הפסיד אפילו פעם אחת.

בהתאחדות הספרדית בנו עליו לעתיד. רק בחודש שעבר הוא סיכם על חוזה חדש בנבחרת עד לשנת 2020, כלומר גם לקמפיין הבא ביורו הקרוב. זו הייתה אחת מההחלטות הראשונות שעשה נשיא ההתאחדות הספרדית החדש, לואיס רוביאלס, שהחליף את הנשיא הקודם והמושחת אנחל מאריה ויאר.

לטענת נשיא ההתאחדות החדש, המהלך להחתמתו של מאמן הנבחרת בריאל מדריד נודע לו כי רק כחמש דקות לפני שאלופת אירופה פרסמה את ההודעה הרשמית על כך. רוביאלס ביקש לדחות את ההודעה לתקשורת כדי שלא לפגוע בהכנות של הנבחרת לגביע העולמי, אבל זה היה מאוחר מידי וריאל מדריד החליטה להוציא בכל זאת את ההודעה.

בשלב הזה החלה מלחמת הכוחות והאגו בין שתיים מהדמויות החזקות ביותר בכדורגל הספרדי. אחרי שנשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, התעלם מבקשתו של נשיא ההתאחדות, החליט רוביאלס להודיע על מסיבת עיתונאים דרמטית. לפי הדיווחים בספרד, הקפטנים סרחיו ראמוס ואנדרס אינייסטה הבינו מה מתבשל, התנגדו לפיטוריו של לופטגי ועוד ניסו לשכנע את ראשי ההתאחדות שיישאר, אבל זה לא עזר. לחדר מסיבת העיתונאים נכנס הנשיא לבדו והודיע: “החלטתי לפטר את ז’ולן לופטגי”, כל זאת כאמור יומיים לפני המשחק הראשון במונדיאל.

במלחמת האגו הזו לואיס רוביאלס לא היה מוכן לוותר לפרס. “אני לא מרגיש שז’ולן לופטגי בגד בי, אבל אני כן מאוכזב מהאנשים שקשורים לזה”, טען רובילאס. החיצים מבחינתו הופנו לעברו של פלורנטינו פרס, שכביכול בגד בעם הספרדי.

גרם לכל הבלגאן? נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס (רויטרס)גרם לכל הבלגאן? נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס (רויטרס)

לופטגי, מצידו, ביטל את מסיבת העיתונאים שהוא תכנן להשתתף בה והחליט להמריא בחזרה לספרד, תוך שהוא מוסר הצהרה קצרה במיוחד לתקשורת לפני שממריא. סביר להניח שאם ידבר על ההתנהלות הזו בהרחבה, זה יקרה רק בעוד כמה ימים במולדתו. לופטגי למעשה נפגע מכל המהלך הזה, הרי שהוא לא יהיה במונדיאל, אבל מצד שני הוא גם פעל מאחורי גבו של רובילאס ודאג רק לטובתו האישית בעצם הסכמתו למהלך שתיכננה ריאל מדריד.

כמאמן, לופטגי עדיין לא רשם איזה הישג משמעותי בקריירת האימון שלו ולכן לא היה יכול לסרב להצעה מקבוצה כמו ריאל מדריד, אבל סביר להניח שהוא לא העלה על דעתו את האפשרות שיפוטר מהנבחרת רגע לפני פתיחת המשחקים ברוסיה. אלא שלצערו, בהתאחדות החליטו שהוא לא יוכל לרקוד על שתי חתונות במקרה הזה.

כך או כך, ריאל מדריד רק הרוויחה מכל הסיפור. יש לה מאמן חדש אחרי עזיבתו המפתיעה של זידאן, והוא יוכל להתרכז עכשיו אך ורק בהכנות שלה לעונה הבאה. מעבר לזה, ריאל מדריד הייתה אמורה לשלם את סעיף השחרור של לופטגי, שעמד על שני מיליון יורו, אבל בגלל שהוא פוטר מההתאחדות הוא יגיע אליה ככל הנראה בחינם. “אפילו שהמצב הכלכלי הוא לא אידאלי, כרגע זה לא הזמן לדבר על סעיף השחרור ואני מעדיף שלופטגי קודם כל יעזוב”, הבהיר רובילאס.

יש להם מאמן חדש. רונאלדו ובייל, שחקני ריאל מדריד (רויטרס)יש להם מאמן חדש. רונאלדו ובייל, שחקני ריאל מדריד (רויטרס)

לבלאנקוס בכל אופן לא הייתה בעיה לעמוד בסעיף השחרור הזה, הרי שהקבוצה כבר שילמה בעבר על צירופם של מאמנים, עם הבאתו של מוריניו מאינטר תמורת שמונה מיליון יורו ועם הבאתו של קרלו אנצ’לוטי מפאריס סן ז’רמן תמורת ארבעה מיליון יורו.

בעוד שלופטגי עזב בבושת פנים את מחנה האימונים של ספרד ברוסיה, היירו, זה שהיה עוזרו של אנצ’לוטי בריאל מדריד בעבר ועבד עם לופטגי כמנהל המקצועי של נבחרת ספרד עד היום, מקבל על עצמו משימה לא פשוטה. הוא יורד לקווים וצריך להוביל את הנבחרת בימים הקרובים באחד מהטורנירים הקשים ביותר. והמבחן הראשון שלו יהיה כמובן עם משחק קשה נגד הנבחרת שזכתה ביורו האחרון.

אחרי שהיה אמור להגיע לישראל והבין שהבירוקרטיה תמנע ממנו לעבוד בארץ הקודש, היירו החליט לעבור ולאמן את אוביידו מהליגה השנייה בספרד. הקבוצה הייתה בצמרת לאורך רוב העונה והייתה גם מועמדת להעפיל ללה ליגה, אך היא קרסה במחזורים האחרונים ובסופו של דבר אפילו פספסה את פלייאוף העלייה. היירו ספג ביקורת על כך ולא זכה לאמן בקבוצה בליגה בכירה. לכן כנראה הוא החליט לחזור לעמדת המנהל המקצועי, בה הוא נחל הצלחה גם במלאגה, אותה הוא הוביל למקום הרביעי בליגה הספרדית הראשונה, מיקום שהעניק לה את הכרטיס לליגת האלופות.

היירו, שמונה למנהל המקצועי של נבחרת ספרד בנובמבר האחרון, שב למעשה לעמדת המאמן והוא ינסה לשפר גם את התדמית שדבקה בו בתפקיד הזה, בתקווה שספרד לא תיפול ברגע האמת. לא בטוח שהפיטורים הללו באמת יגרמו נזק לנבחרת, אבל זאת יידעו רק בדיעבד.

מבולבלים? גם אנחנו (רויטרס)מבולבלים? גם אנחנו (רויטרס)

ההחלטה של ההתאחדות הספרדית היא לא פופולרית ואף זוכה לביקורת בתקשורת הספרדית, אבל מצד שני גם לופטגי עשה מהלך די אנוכי, כזה שגרם לרבים לתהות האם הראש שלו באמת היה בנבחרת בימים האחרונים, האם הוא באמת התעסק בענייניו האישיים במקום להתעסק בהכנותיה של הנבחרת והאם השחקנים היו יכולים להתייחס אליו ברצינות אחרי ההודעה של ריאל מדריד.

כל השאלות הללו כבר לא רלוונטיות, הרי שהיירו הוא זה שהוקפץ לאמן את הנבחרת ברוסיה על חשבונו, ונכון לעכשיו השאלה הגדולה מכולן היא האם היירו באמת יהנה מהפארסה הזו ויצליח להוביל את הנבחרת הזו גם לזכייה בגביע העולם.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */