שתף קטע נבחר

לופטגי פוטר מנבחרת ספרד, פרננדו היירו יחליפו

בעקבות הסיכום עם ריאל מדריד, נשיא ההתאחדות הספרדית החליט לפטר את המאמן, יומיים בלבד לפני המשחק הראשון במונדיאל מול פורטוגל: "העקרונות שלנו מהווים ערך עליון, אנחנו מבטיחים שהצוות החדש יעשה את הכל כדי להוציא את הנבחרת מהמצב הזה". המנהל הספורטיבי ידריך את ספרד בטורניר

ז'ולן לופטגי שילם את המחיר - ונשלח הביתה. בהתאחדות הספרדית זעמו על מאמן הנבחרת בעקבות הודעת ריאל מדריד על מינויו למאמנה לאחר המונדיאל והחליטו לפטר אותו כבר עכשיו. מי שמונה במקומו לתפקיד מאמן ספרד הוא פרננדו היירו, שכיהן כמנהל ספורטיבי של הנבחרת. ההתאחדות הספרדית פרסמה הודעה רשמית שלפיה היירו ידריך את הנבחרת במונדיאל הקרוב ברוסיה.

 


 

לופטגי סיכם לא מזמן על הארכת חוזהו עד 2020, אבל לאחר מכן עורר את זעמו של נשיא ההתאחדות, לואיס רוביאלס, בעקבות החתימה בריאל מדריד. רוביאלס חש נבגד והיום (ד') הודיע במסיבת עיתונאים רשמית על ההחלטה לפטר את לופטגי עוד לפני המשחק הראשון במונדיאל נגד פורטוגל ביום שישי הקרוב.

 

ז'ולן לופטגי (צילום: EPA)
ז'ולן לופטגי.רוביאלס: "נפרדנו בלחיצת יד"(צילום: EPA)
 

 

בהודעת ההתאחדות נמסר: "החלטנו להפסיק את עבודתו של לופטגי ואנחנו מאחלים לו הצלחה. צריך לזכור את כל מה שהוא עשה בשביל הנבחרת. הוא היה חלק גדול מההישגים שלה".

 

 

בספרד טענו לפני ההודעה שבעקבות המצב קיימת בנבחרת אווירה של חוסר מקצוענות והמבקרים סברו שלופטגי ייתן עדיפות לשחקני ריאל מדריד, אותם הוא יאמן בעונה הבאה. מלבד זאת, בספרד הביעו ספקות לגבי היכולת של המאמן להתרכז במשימה הקרובה, מכיוון שהוא אמור לפתור לא מעט בעיות לקראת כניסתו לתפקיד החדש, כמו יחסיו עם כריסטיאנו רונאלדו (עליו העביר ביקורת בעבר) ומעמדו של גארת' בייל. כמו כן הוא אמור להתעסק ברכש של ריאל מדריד לקראת העונה הבאה.

 

רוביאלס אמר במסיבת העיתונאים: "לופטגי הוא מאמן ברמה הגבוהה ביותר ובשל כך לא יהיה קל למצוא לו מחליף, אבל הערכים של ההתאחדות הספרדית הם מהווים ערך עליון ואינם נתונים למו"מ. אני לא מתכוון להגיד מי אשם ומי לא אשם, אבל אין פה שאלה בכלל. כאשר נחליט לגבי מינוי מאמן נפרסם הודעה. הנבחרת הספרדית היא של כולם ואני פונה לאוהדים שיתמכו בה כדי שתנצח במשחק החשוב".

 

לואיס רוביאלס (צילום: רויטרס)
נשיא ההתאחדות לואיס רוביאלס במסיבת העיתונאים(צילום: רויטרס)

 

כעת יצטרכו בהתאחדות הספרדית למנות מחליף ראוי בטווח קצר. המאמן החדש יצטרך להספיק להיכנס לעניינים ולקבל החלטות נכונות. רוביאלס: "אני מרגיש קרוב גם לז'ולן וגם לשחקנים ומבטיח שהצוות החדש יעשה את הכל כדי להוציא את הנבחרת מהמצב הזה. זו האחריות שלי. זה כואב, אבל יש החלטות שאנחנו חייבים לקבל".

 

פיקה ולופטגי מדברים באימון ספרד (צילום: EPA)
ז'ולן לופטגי עם ג'רארד פיקה באימון נבחרת ספרד(צילום: EPA)
 

 

רוביאלס הוסיף: "נפרדתי מלופטגי בלחיצת יד. מה שקרה משפיע על כולנו, אבל צריך תמיד לחשוב מה הכי טוב בשביל הנבחרת. נצא לדרך חדשה אחרי שימונה צוות חדש". כשנשאל אם המנהל המקצועי פרננדו היירו יפוטר גם הוא השיב רוביאלס: "הוא לא אשם ולא אחראי למה שקרה, היו צריכים להודיע לו לגבי זה קודם". לפני כן פורסמה בתקשורת הספרדית תמונה בה נראה היירו מנהל שיחה מתוחה עם לופטגי.

 

בסופו של דבר היירו לא רק שלא פוטר, אלא מונה לתפקיד המאמן. בלם העבר של ריאל מדריד היה מועמד ב-2016 לתפקיד יועץ מקצועי לשיפור הכדורגל הישראלי, אבל בסופו של דבר לא הגיע לסיכום סופי עם ההתאחדות לכדורגל ועם שרת התרבות והספורט, מירי רגב.


פורסם לראשונה 13/06/2018 09:18

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: getty images
פרננדו היירו
צילום: getty images
מומלצים