משפחת סופר על חוזרת

14 שנה אחרי שיצא סרט האנימציה המצליח "משפחת סופר על", יעלה מחר בקולנוע סרט ההמשך • הולי האנטר וסמואל אל. ג'קסון מדבבים שתיים מהדמויות בסרט, ובטוחים שהמבוגרים יתלהבו מהסרט אף יותר מהילדים

אם המשפחה, הלן (הדמות שמדבבת הולי האנטר) ב"משפחת סופר על 2"

מחר יעלה בקולנוע "משפחת סופר על 2", סרט האנימציה המדובר ביותר של 2018 והמשך לסרט הראשון והמצליח, שיצא לפני 14 שנים.

"משפחת סופר על" מ־2004 הכניס קרוב ל־700 מיליון דולר, היה מועמד לארבעה פרסי אוסקר (כולל בקטגוריית התסריט המקורי) ואף זכה בשני אוסקרים עבור סרט האנימציה הטוב ביותר ועריכת הסאונד. בכך הפך לסרט הראשון של אולפני פיקסאר שזכה ביותר מאוסקר אחד. 

התחזיות בהוליווד מעריכות כי "משפחת סופר על 2" יכניס כ־140 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו - מה שיכול לשבור את שיא הפתיחה לסרט אנימציה. השיא הנוכחי עומד על 135 מיליון דולר, ומי שמחזיק בו הוא סרט אחר מבית פיקסאר: "מוצאים את דורי", שיצא לפני שנתיים.

הסרט מגולל את הרפתקאותיהם של בני משפחת פָּאר, המנסים לאזן בין חיי משפחה רגילים לבין היותם גיבורי על. עלילת הסרט ההמשך נפתחת היכן שהסתיים הסרט הקודם, כשעל בני המשפחה להתמודד עם הנבל המכונה "הכורה התחתון" שמאיים לשדוד בנק ובדרך כמעט ומחריב את העיר. 

כשתאגיד ענק שוכר את שירותיה של אם המשפחה, הלן, מר סופר על, האבא, נשאר בבית לגדל את הילדים. האם נתקלת במהרה בנבל מסתורי, מה שמניס חזרנ את בני המשפחה וכוחותיהם לתמונה: הבת המתבגרת ויולט שיוצרת שדות מגנטיים ויכולה להפוך לבלתי נראית; הבן דאש שמגיע למהירויות על, והתינוק ג'ק־ג'ק שכוחותיו מתגלים לראשונה בסרט הנוכחי.

הדמות של "פרוזן" (שמדבב סמואל אל ג'קסון) ב"משפחת סופר על 2"

הסרט נמצא בפיתוח בפיקסאר כבר ארבע שנים, אבל עיתוי יציאתו מתאים לאקלים הנוכחי של הנשים בהוליווד בעידן MeToo, משום שבמרכז הסרט הנוכחי עומדת האם הלן, נערת הגומי. את הלן מדבבת השחקנית הוותיקה הולי האנטר. באירוע לקידום הסרט אמרה האנטר כי היא "לא חושבת שהתסריט נכתב במטרה להעביר מסר מסוים. זה פשוט צירוף מקרים משמח שזה יצא בתקופה שבה יש לנו את תנועת Time's Up, כי באמת הגיע הזמן לשינוי הזה".

לדבריה, "עוד מהסרט הראשון הבנתי שזה פרויקט שיקח לי זמן להבין. זה סרט עם מורכבויות וניואנסים שהמבוגרים יבינו ברמה אחרת מזו של הילדים. אני חושבת שזה התחכום האמיתי, שהסרט מדבר לכל הצופים בכל הרבדים".

"סרט עם ניואנסים". הולי האנטר// צילום: אי.אף.פי

שחקן ותיק אחר, סמואל אל. ג'קסון, מדבב את דמותו של פרוזן, חברם הטוב של בני משפחת פאר, שיש לו כוחות להקפיא. "מי שמזהה את הקול שלי מהסרט הם לא הילדים, אלא ההורים", אמר ג'קסון באירוע לקידום הסרט. "ואז, כשהם רואים אותי, הם אומרים לילדים שלהם: 'אתה יודע מי זה, חמוד? זה פרוזן'. והילד לא מאמין כי הוא מצפה לראות את הדמות המצוירת עם החליפה הכחולה. וגם אין לו עניין להצטלם איתך אפילו שההורים מתעקשים". 

לדבריו, "אין ספק שהילדים שצפו בסרט הראשון יהיו הראשונים לצפות בסרט החדש. הילדה שלי בת 35 והיא הראשונה שתתייצב בבית הקולנוע ותעקוף את כל הילדים בתור".

"ההורים מזהים, לא הילדים". סמואל אל. ג'קסון // צילום: רויטרס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר