הירי בביתוניא ב-2014 (צילום: חדשות)
הירי בביתוניא, 2014 | צילום: חדשות

פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) ערעור לבית המשפט העליון על עונשו הקל של חייל מג"ב בן דרי, שהודה והורשע בגרימת מוות ברשלנות לאחר שירה בפלסטיני נדים נאוורה בשנת 2014 וגרם למותו.

לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על דרי עונש של 9 חודשי מאסר, מאסר על-תנאי ופיצוי למשפחת המנוח. "רכיב המאסר בפועל אשר הוטל על הנאשם אינו הולם את חומרת מעשיו", נכתב בבקשת הפרקליטות. "הוא אינו משקף כראוי את חומרת האירוע בהם הורשע דרי. העונש שהוטל על דרי אף חוטא באופן מהותי לשיקולי הרתעת הרבים".

דרי הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בכתב אישום מתוקן בעבירות של פציעה בנסיבות מחמירות וגרימת מוות ברשלנות ועל רקע קושי של התביעה להוכיח שהנאשם ידע שהוא ירה קליע חי ולא כדורי גומי הוגשה לבית המשפט המחוזי הודעה על הסדר טיעון שבמסגרתו הודה החייל בכתב האישום המתוקן.

בן דרי (צילום: החדשות)
"עונש המאסר לא עולם את חומרת המעשה". דרי | צילום: החדשות

לטענת הפרקליטות, התוצאה של מעשיו של דרי - מותו של נער בן 17 - היא תולדה של רשלנות שנובעת ממעשה מכוון ופסול מלכתחילה. "דרי גרם למותו של המנוח כיוון שאת המעשה המכוון עליו החליט ושאותו ביצע - מעשה שנועד לפצוע את המנוח ללא כל סיבה - הוא ביצע באופן רשלני", נכתב בבקשה. "ובשל רשלנות זו נגרמה תוצאה קשה מהתוצאה שאותה התכוון לגרום".

"מידת האשם של דרי במקרה זה היא גבוהה ביותר והיא איננה מתמצה רק ברשלנות הנוגעת לאופן ביצוע הירי", טענו בפרקליטות. "עובדה זו לא קיבלה ביטוי הולם בקביעת מתחם העונש ההולם , ובכך, לדעת הפרקליטות, נפלה שגיאה בגזר דינו של בית המשפט המחוזי".

התקרית אירעה במחסום ביתוניא ב"יום הנכבה" בשנת 2014: נער פלסטיני בן 17 בשם נדים נווארה, שלא היה חמוש,  נורה בראשו על ידי דרי ומת. המקרה תועד מכמה זוויות והתקרית גרמה לסערה. בכתב האישום המקורי נטען שדרי הכניס כדור חי למחסנית בה היו אמורים להיות רק כדורי גומי, אך במסגרת הסדר הטיעון הפרקליטות שינתה את הגירסה לכך שהכדור החי "השתרבב" למחסנית וסעיף ההריגה שיוחס לדרי שונה לגרימת מוות ברשלנית.