יום ראשון, 19.05.2024 שעה 08:02
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
3956-4332מכבי פ"ת2
3745-2933מ.ס אשדוד3
3649-2833הפועל חדרה4
3539-4432בית"ר ירושלים5
3547-3332מכבי נתניה6
3351-3533הפועל ת"א7
2448-2432הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 2 - 1
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • 1 - 0
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • 1 - 0
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • 1 - 3
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

לביא: יודע לנהל, נכון שניהלתי משחקים מהיציע

ראש עיריית רמלה לשעבר שמורץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות מדבר על הכל: "אני לא פוליטיקאי, לא היה מקום בו הייתי שלא צמח דשא". וגם: ההתבטאויות הגזעניות

|
יואל לביא (רדאד ג'בארה)
יואל לביא (רדאד ג'בארה)

גורמים פוליטיים, יחד עם מספר אנשי הנהלת ההתאחדות לכדורגל, מריצים את יואל לביא ראש עיריית רמלה לשעבר לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שיהיה ברוטציה עם שינו זוארץ. אין מחלוקת, ללביא ניסיון ניהולי רב, שימש ראש עיריית רמלה כ-24 שנה, היה בתפקידי פיקוד בצבא, וכעת הוא מוביל את החברה הממשלתית  אשרא, כאשר את הג'וב סידר לו שר הכלכלה וחברו הטוב, אלי כהן.

לביא הוא אחד שלא עושה חשבון לכלום, מזכיר את אבי לוזון ששימש כיו"ר ההתאחדות לכדורגל והיה יו"ר מכבי פתח תקווה לצד שינו זוארץ שהיה ספונסר הקבוצה ועזר לו כאשר צריך. לא פעם זוארץ לא אהב את ההתבטאויות והמעורבות של לוזון, מעניין האם כעת זוארץ יסכים לרוץ כמו"מ לצד  לביא כיו"ר ההתאחדות? לביא הוא מעין “לוזון משופר”.

שינו זוארץ. יסכים לעבוד עם לביא? (נעם מורנו)שינו זוארץ. יסכים לעבוד עם לביא? (נעם מורנו)

בראיון ל-ONE, לביא מדבר בפתיחות, לא מתחמק מכלום וזה ייאמר לזכותו. מצד אחד יש לו ניסיון, הוא לא ילד, בן 68, אך מנגד הוא אחד שלא עושה חשבון לכלום. בתקופתו לצד הישגים גדולים של קבוצת הנשים של אליצור רמלה בכדורסל כולל זכייה בגביע אירופה, הקבוצה גם התפרקה פעמיים, גם קבוצת הכדורגל של בית"ר רמלה נעלמה מן המפה. הוא דמות ססגונית, משך בעבר הרבה אש, הוא גם לא היסס בעבר לשבת עם מאמנים לסגור אותם על אימון הקבוצה, התערב, ואף ניהל משחקים של הקבוצה.

יכול להיות שהוועדה המיוחדת לבחירת מאמן לנבחרת ישראל יכולה לחסוך כסף לקופת ההתאחדות ולקחת את לביא בתפקיד כפול, יו"ר ההתאחדות לכדורגל יחד כמאמן לאומי? הרי בהתאחדות לכדורגל למדנו שהכול יכול להיות, אז למה לא לעשות גם את זה. יהיה עוד סטארט אפ ישראלי.

טל נתן. פוטר על ידי לביא בשידור חי (נעם מורנו)טל נתן. פוטר על ידי לביא בשידור חי (נעם מורנו)

לביא שהיה בצעירותו עד הנוער בכלל שחקן כדורגל מודה ואומר: "למדתי המון מאריה דוידסקו, טל נתן פוטר מאימון הקבוצה, ואני אכן ניהלתי משחקים של הקבוצה מהיציע ולא הפסדתי, אני לא אומר שזה לא קרה. בניהול השוטף לא הייתי מעורב, כאשר במועצת העיר היו דיונים על תמיכות כספיות בקבוצה לא השתתפתי בהם, אם התקיימו הצבעות דאגתי שזה לא יהיה בנוכחותי".

בתקופה של לביא, לצד הישגים גדולים, הקבוצה גם הלכה כאמור פעמיים לפירוק ועל כך הוא אומר: "ראיתי בקבוצה כהחדרתה של רמלה למודעות כעיר, לשדרוג מעמדה של רמלה. כאשר זכינו בגביע אירופה, מחירי הדירות ברמלה המריאו שחקים, לא הייתי מעורה בצד הכספי, כאשר התגלה שהעמותה, חברה לתועלת הציבור חרגה מנהלים בסיסיים, עצרתי ומנעתי את המשך תפקודה. אין שחקנית שאליצור רמלה בכל גלגוליה נשארה חייבה לה".

אליצור רמלה. לביא טוען שהוא לא חייב שקל (יניב גונן)אליצור רמלה. לביא טוען שהוא לא חייב שקל (יניב גונן)

בזמנו, לביא היה מעומד לתפקיד מנכ"ל מנהל מקרקעי ישראל, אך בעקבות פליטת פה שיוחסה לו בעבר כלפי האוכלוסייה הערבית ועוד שורה של דברים, מני מזוז שהיה היועץ המשפטי לממשלה פסל את המועמדות שלו. לביא הגיב על כך ואמר: "מני מזוז לא פסל, הוא נתן חוות דעת משפטית שהממשלה לא תדון במינוי שלי. הגשתי בג”צ על כך, ובהרכב של שלושה שופטים, הם מתחו ביקורת על חוסר הסמכות של מזוז למנוע דיון. החשד לפעילות פלילית נפסלה, גם היו ערבים רבים שחתמו בעד המינוי שלי. בית המשפט קבע שלעת ההיא אני לא ראוי, מה גם שכבר מינו את ירון ביבי לתפקיד כך שזה לא היה רלוונטי".

לביא התבטא בזמנו  בראיון שנערך עמו ב-1.12.06 במקומון "איילון", שנשאל לגבי בקשת התושבים הערבים בעיר העתיקה של רמלה, להסב שמות עבריים של רחובות בהם מתגוררים בעיקר תושבים ערבים לשמות הקשורים למורשת הערבית. לביא ציין כי אין מקום להחליף שם רחוב הקשור למורשת הציונית בשם ערבי רק בשל העובדה כי תושבים ערביים מתגוררים בו, שזה מבחינת היועץ המשפטי לממשלה לגיטימי, אך הוסיף אז: "אנחנו לא נפגע במורשת של התנועה הציונית בגלל שמישהו בא לגור ברחוב המעפילים..זה לא מוצא חן בעיניו, שילך לגור בג'לג'וליה שזה שם ערבי...מה קרה? למה שאשנה את השם? בגלל שג'מאל אחד רוצה להחליף את השם, או בגלל שאיזה מוחמד אחד רוצה לשנות את השם? שיחליף את האלוהים שלו, מה קרה? שילכו להזדיין כולם". ואז הוא פנה לכתב באומרו: "אתם גם כן נהייתם שפוטים של כל מזדיין בתחת ערבי? אין לך כבוד למורשת של העם שלך".

מני מזוז ושופט ביהמ"ש עליון חנן מלצר (רדאד ג'בארה)מני מזוז ושופט ביהמ"ש עליון חנן מלצר (רדאד ג'בארה)

פרקליטות המדינה השיבה בזמנו נגד העתירה של לביא כי: "מינויו של ראש עיריית רמלה יואל לביא לתפקיד מנהל מקרקעי ישראלי עלול לגרום לפגיעה קשה באמון הציבור במערכות השלטון". עוד ציינה אז הפרקליטות כי: "העובדה שנגד לביא תלויים ועומדים חשדות לפגיעה בטהור המידות וסדרי מנהל תקין, לביא הוא בעל זיקה פוליטית למפלגת קדימה והתבטאויותיו כנגד המגזר הערבי. מועמד שהתבטא יותר מפעם אחת בצורה הפוגעת פגיעה קשה בכבוד האדם ובסולידיות החברתית". עוד ציינה אז הפרקליטות כי ההתבטאויות של לביא נגד המגזר הערבי: "הן נאמרו בשתי הזדמנויות", לטענת הפרקליטות: "לביא צוטט בתקשורת כמי שמתבטא אמירות גזעניות בוטות".

כאמור לביא מציין, כי כל זה לא רלוונטי: "עברתי למינוי של דירקטור באלשא ואחרי זה כיו"ר את הוועדה למינוי דירקטורים ממשלתיים שעומד בראש הוועדה שופט, כאשר זה לא קל לעבור וועדת כשירות כזו".

בג”צ בזמנו קבע בהחלטתו לא לקבל את העתירה של לביא כאשר כתב בין השאר כי: "בנסיבות העניין שלפנינו, צדק היועץ המשפטי לממשלה בקובעו כי לא ניתן להתעלם מההשלכות שיש  להתבטאויותיו של העותר על התאמתו לכהן בתפקיד מנהל מינהל מקרקעי ישראל. נראה כי נוכח התבטאויותיו הגזעניות והבוטות של העותר כנגד הציבור הערבי  בשתי הזדמנויות שונות, יתקשה העותר להקרין יחס של ענייניות ושוויוניות כלפי כלל המגזרים בחברה הישראלית, לרבות המגזר הערבי הנזקק לשירותי המינהל. הוא אף יתקשה לשמש בהקשר הנדון כמנחה לעובדי מינהל מקרקעי ישראל הכפופים לו, שכן התבטאויותיו הגזעניות עומדות בסתירה מובהקת לנורמות שאמורות להנחות את עובדי המדינה בהתנהגותם ובהתבטאויותיהם". 

הפגנה של הקהילה הערבית (רויטרס)הפגנה של הקהילה הערבית (רויטרס)

כאמור לביא ידע לא מעט ביקורות בעבר והוא אומר על כך: "מעולם לא הייתי בחקירה פלילית, המשטרה לא קראה  לי לעימות נתונים. היו בעבר כותרות שהתבססו כנראה על מקורות לא נכונים. נכון השמיצו אותי בעבר, הלבישו לי 200 ילדים שלא שלי. אני לא פוליטיקאי, אני יודע לנהל, אני לא מעלה שיש להם אינטליגנציה ברמת גובה הדשא".

על יכולת הניהול שלו מספר לביא: "בעבר בצבא הייתי מפקד בחטיבת השריון, אחרי זה עברתי לאגף תכנון במטכ"ל, המחלקה שלי כתבה תכנית רב שנתית לצה"ל יחד עם תכנית שנתית למטה הכללי, אני כשיר לבנות תכנית רב שנתית לכדורגל הישראלי. אני מביא יכולת ניהולית מערכות הטרוגניות, יודע להביא קבלת החלטות, לפקח עם בקרה ולהוציא אותם לפועל".

לביא חולה ספורט: "אני אוהב כדורסל, כדורגל וטניס, לא סתם ישי עוליאל צמח מרמלה. אם לא היו את מנצ’סטר יונייטד וסיטי, אף אחד לא היה מכיר את העיר מנצ’סטר, או את מילאן, וכו', בזכות הספורט רמלה נכנסה לתודעה".

ישי עוליאל (מערכת ONE)ישי עוליאל (מערכת ONE)

על רמלה מוסיף לביא כי כראש עיר: "רמלה הייתה העיר ראשונה בארץ שהיה בה מגרש סינטטי, בניתי מגרשי כדורסל פתוחים גם לקט רגל, בתקופתי נבנו מעל 40 מגרשים". לביא שימש לפני כחודש כראש משלחת של נבחרת הנערים לאליפות אירופה שנערכה באנגליה, ושם ראה מקרוב: "הכדורגלן הישראלי מול האירופי, טקטית יודעים לשחק, אבל בכול מגע פיזי אבדנו את הכדור. ישי עוליאל לא הגיע סתם למיידים אליהם הוא הגיע, זה בזכות טיפול פיזיולוגי, תזונה נכונה, שהביאו אותו לממדים הפיזיים הנכונים".

המועמד לתפקיד היו"ר אומר בלי חשבון: "לא היה מקום בו הייתי שלא צמח בו דשא, בכל מה שנגעתי הבאתי תוצאות, בלי רעש, בלי יחצ”נים, הכל נעשה תחת נהלים, פרוצדורות, שקיפות, לא סתם עברתי 24 שנה כראש עיר בלי להיות בחקירות. אני מכיר חוקים רגולטורים, חוק חברות, עברתי אף השתלמות בממשל תאגידי אמריקאי, אנחנו בפיגור של כמה שנים. לא אקח על עצמי אחריות על דבר שיהיה מצב שלא יצמח משהו חיובי".

בזמנו אף הייתה ביקורת על לביא על מצב הקופה בה הוא השאיר את רמלה כאשר עזב: "זה ההפך, רמלה הנפיקה אגרות חוב, חברת מעלות שמדרגת, דרגה את רמלה דאבל איי חיובי, אין הרבה חברות עם דירוג כזה, סך החובות היו 3.5% מתקציבה השוטף, אין כזה דבר. שוק ההון הסתכל על ניהול תקציבי ברמה אחראית ומקצועית, עם היקף חוב סביר ביותר". לביא מעריך כי: "יש סיכוי גדול שאגיש את המועמדות שלי לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, יש תמיכה גדולה, אדע לעבוד עם המנהלת".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */