שיאי הבושה נשברים: הרב זרקי ינאם באירוע מצעד התועבה בת”א

הרב אבי זרקי נחשב לאנטי ממסדי ושובר מוסכמות, אולם נדמה היה כי את הרף הזה אפילו הוא לא היה עובר: השתתפות כרב אורטודוקסי במצעד התועבה ונשיאת נאום • הרב זרקי בתגובה:"'דברים שרואים מכאן (ת"א) לא רואים משם (בני ברק)'. העברתי מסר אודות אהבת חנם וקבלת השונה"
אליעזר היון
כ"ה סיון התשע"ח / 07.06.2018 21:31

שיאי הבושה נשברים: אדם המגדיר עצמו כרב אורטודוקסי ישתתף באירועי מצעד התועבה בעיר תל-אביב – ואף ינאם בפני המשתתפים.

הרב אבי זרקי הוא מוהל בתל אביב יפו, רב בצפון תל אביב וראש מכון ‘מדרש הלכה’ להסמכת מוהלים. בנוסף, משיב זרקי תשובות הלכתיות רבות לפונים אליו. הוא כיהן כרב של מספר בתי כנסת ועל פי דף הבית שלו הוא: “אחד מגדולי מרביצי ומחזיקי התורה בתל אביב ומהרבנים המובילים בכל גוש דן”.

זרקי נחשב למוהל של ידוענים חילוניים רבים, ולדבריו קיבל את תורתו מגדולי תורה מפורסמים כמו הרב עובדיה פטל – ראש ישיבת בית שמעיה, המשגיח הגה”צ רבי שלמה וולבה זצ”ל, הגאון רבי שלום משאש זצ”ל הרב הראשי וראש אבות בתי הדין בירושלים, והגאון רבי חיים דוד הלוי זצ”ל הרב הראשי וראש אבות בתי הדין לתל אביב יפו.

בראיון לעיתון ‘מעריב’ אמר בעבר: “תמיד רציתי להיות רב שונה, רב מודרני עם כל המעלות של הרבנים של פעם. הרי פעם רב העיירה היה גם השוחט וגם המוהל, גם המחתן וגם המשכין שלום בית, גם הקברן וגם הפסיכולוג. רציתי שלבית שלי יבואו אנשים לקבל עצה. אני לא באבא, אני לומד ומרחיב אופקים כדי לייעץ ממקום של ידע”.

אלא שרשימת הישגיו הרבניים של האיש מפתיעה לאור הפרסום ב’ישראל היום’ (אליו הפנה הרב זרקי קישור בדף הפיסבוק שלו), כי הוא ינאם בלא פחות מאשר ‘מצעד הגאווה’ בתל אביב.

בעיתון הנפוץ במדינה הבינו את נפיצותה של הידיעה – ובפתיח הדגישו: “מצעד הגאווה יתקיים מחר (שישי) ברחובות תל אביב, בהשתתפותו המפתיעה של רב שיישא דברים”.

זו אינה הפעם הראשונה ששמו של זרקי עולה לכותרות. הוא ניהל סכסוך גירושין מתוקשר, ותקף רבנים גדולי תורה במילים בוטות וקשות בדף הפייסבוק שלו, כשהוא מאשים אותם בשורה של האשמות אותן קשה אף לבטא.

ומכל מקום, נדמה כי השתתפותו של אדם המגדיר עצמו כרב אורתודוכסי שוברת גם הרף האחרון של הבושה, ופוגעת בשייריו האחרונים של הכבוד המתלווה סימולטנית לתואר ‘רב בישראל’.

בתגובה לפניית חרדים 10 – אמר הרב זרקי: “לא לחנם אמרו רבותינו: ‘אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו’. ואכן ‘דברים שרואים מכאן (ת”א) לא רואים משם (בני ברק)’.

אני הוא זה שאליו רבנים גדולים מירושלים ובני ברק שולחים להיוועץ בעניינים שבצניעות ושלום בית ולחילופין בענייני גירושין.  אני שומע מדי יום מקרים מזעזעים של מעשים חמורים במיוחד במגזר שלנו – החרדי.

אין לנו כיום שום ‘עליונות’ על אחינו הטועים, אותם יש לקרב בדרכי נועם. זאת ועוד, זה שפורסם בכלי התקשורת מה שפורסם לא באחריותי.

אני את המסר הברור העברתי והוא אודות אהבת חנם וקבלת השונה למרות שאיננו מסכימים עמו.

זו הגישה של חז”ל, להושיב את כל הבנים ליד אותו שולחן. החכם לצד הרשע ואף התם מסב עם שאינו יודע לשאול.

אני הייתי מציע לכם להמתין עד לאחר ‘הנאום’ שלי ואז נמשיך”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לו
    07/06/2018 21:44
    שלמה
  1. כל הכבוד לו

  2. אני לא מאמין למה שאני קורא. זה הזוי
    07/06/2018 22:42
    דוד
  3. אני לא מצליח להבין מה עובר לו בראש להרב זרקי.

  4. ה ישמור
    07/06/2018 23:08
    שלום
  5. חילול ה גדול..

  6. חוצפה!
    09/06/2018 18:13
    מישהו
  7. בינתיים התועבות הכי מצמררות מתרחשות בקרב הציבור החרדי.אז יאללה מספיק עם הצביעות ולכו להרים..