עיתוני הכלכלה לא ממש יודעים איך לאכול את התופעה שנקראת מניוטה רייפמן, אמו של אלי רייפמן שנעצר שוב לאחרונה בחשד שזייף מסמכי ביטחונות שנועדו לצורך קבלת הלוואה גדולה. בעוד שמאחורי מרבית נערי הפלא של ההייטק הישראלי עומדים חידושים טכנולוגים או דירקטוריונים קשוחים, ל"אליושה" רייפמן, כך היא מכנה אותו, יש את אמא מניוטה והשניצלים.

מניוטה, מוזיקולוגית במקצועה, גידלה כמעט לבדה את בנה הבכור שלה ושל בעלה מרק, העובד רופא שיניים. בזמן שהילדים בבית הספר התנכלו לאלי והחטיפו לו מכות, היא לא התביישה לתפוס את הבריונים, לנער אותם ואפילו לאיים, אם צריך. רייפמן, שלעיתים היה מתחמק מהלימודים בבית הספר, ידע כי אמו תמיד תעמוד מאחוריו עם פתק אישור שיוציא אותו מכל צרה. "הייתי כותבת עכשיו פתק שאלי לקח הלוואה בלי זיוף, בלי כלום, והוא יחזיר אותה. רק תתנו לו לעבוד ולנשום", מחייכת מניוטה בביטחון.

גם לחדר החקירות במשטרה הגיעה מניוטה כשהיא מצוידת מצוידת בשניצלים עבור בנה, כדי להקל עליו את תקופה הקשה שעוברת עליו. "פנה לי מקום בבקשה", ביקשה מניוטה מהשוטר ושמה על השולחן את השניצלים, תוך כדי שהיא לא שוכחת סכין, מזלג וכמובן שגם מפית. מניוטה לא עזבה את תחנת המשטרה לפני שדרשה מהשוטר באסרטיביות: "תשמור שהוא יאכל הכל".