sportFive835789 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
בורוצ'גה למטה משמאל. ב-1986 זה הסתיים בגביע (Getty) (צילום: ספורט 5)
בורוצ'גה למטה משמאל. ב-1986 זה הסתיים בגביע (Getty) | צילום: ספורט 5

ליאו מסי לא יגיע לישראל. מה שהיה אמור להיות משחק ההכנה האחרון של ארגנטינה לפני המונדיאל - מול הנבחרת - בוטל, זאת אחרי דיווח הערב (שלישי) בעיתון "אולה". הפרסום מגיע אחרי פנייה רשמית של ההתאחדות הפלסטינית שרצתה למנוע את טיסתה של האלביסלסטה לארץ, מתוך כוונה לבטל את המשחק שתוכנן להיערך בשבת בירושלים. בתקשורת הארגנטינית דיווח כי מסי עצמו, יחד עם חאבייר מסצ'ראנו, פעל לביטול המשחק לאחר הלחצים הכבדים שכוונו אליו וליתר השחקנים.

מחוץ לאימון שנערך היום בברצלונה חיכו עשרות אוהדים עם דגלי פלסטין וחולצות של ארגנטינה מגואלות בדם. האוהדים הביעו מורת רוח מכך שהנבחרת תגיע לישראל ובכך "תביע תמיכה בכיבוש של מזרח ירושלים". גם מול משרדי ההתאחדות בבואנוס איירס קראו מפגינים לא להופיע למשחק.

כזכור, לאחרונה קרא יו"ר ההתאחדות לכדורגל ברשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, כי בעולם הערבי ישרפו חולצות של ליונל מסי אם ישחק מול נבחרת ישראל בירושלים. לכך מתווספים דיווחים בארגנטינה, לפיהם שחקני הנבחרת ביקשו לא להגיע לישראל כתוצאה מאיומים מארגונים פרו פלסטינים, מה שעוד יותר מקשה על רצון ישראל.

מנהל נבחרת ארגנטינה, חורחה בורוצ'גה, ניסה להרגיע את הרוחות. "זה ספורט והוא תמיד מלווה בתשוקה בכל העולם, אבל לקחת את זה למקום פוליטי זה קיצוני", אמר מי שכבש את שער הניצחון לארגנטינה בגמר מונדיאל 1986, "תמיד יש עניין סביב מסי, אבל אני לא חושב שזה יגיע למקום של שריפת חולצות. לא צריך לערב פוליטיקה וספורט".

בורוצ'גה הכחיש אפשרות כי קיים משהו פוליטי בביקור של ארגנטינה בישראל: "הבעיות במזרח התיכון היו קיימות תמיד, גם כשהיינו שם לפני כן".

שגריר פלסטין בארגנטינה, חוסייני עבדל וואחד, ניסה לשכנע בתחנת רדיו מקומית למה אסור לקיים את המשחק: "המשחק הזה נועד לציין 70 שנים לישראל, זה כמו שנחגוג יום הולדת לכיבוש של איי פוקלנד".

ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, התייחס לאפשרות ביטול המשחק: "אני מבין את הלחץ, אבל גם אנחנו בודקים אם יש או אין משחק. כאשר יהיו לנו תשובות ודאיות, נעדכן". מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי, אמר: "אנחנו במו"מ. כל הסוגיה היא בטחונית, יש משמעויות חוזיות, רק בבוקר התמונה תתבהר".

RT PACBI: Buenos Aires: Protests at Argentina Football Association call for "friendly" match with Israel to be canceled. There's #NothingFriendly about Israel shooting Palestinian footballers! #ArgentinaNoVayas [in Spanish] https://t.co/wRHhxuIXC4 pic.twitter.com/uHx0DRoLha