התקרית בין יעקב כהן ורובי פורת שובל בתיאטרון "הבימה" ממשיכה להכות גלים. לאחר שאתמול פרסם רז שכניק בעיתון "ידיעות אחרונות" כי לפני כמה שבועות התפרץ כהן על שובל בגלל שיצאה להודות לקהל החיילים לפניו (לפי הידיעה הוא ננזף והתנצל), בתה של פורת שובל הגיבה לפרשה בעמוד הפייסבוק שלה. בפוסט שפרסמה אמש, כתבה הגר שובל: "הבוקר קמתי וגיליתי את הכתבה הזו... שאימא שלי הותקפה בסיום הצגה בהבימה ע"י יעקב כהן ושהבימה לא טרחו לעשות דבר בעניין. אימא שלי!".

הגר המשיכה וכתבה: "אימא אולי מעדיפה לשתוק אבל אני לא חייבת... התגובה המטייחת של הבימה לאירוע צורמת ומזעזעת ובעיקר עושה לי לבכות". פורת שובל הגיבה לבתה באותו פוסט וכתבה: "ילדה אהובה שלי אני מתביישת ממך ומנדב. מתביישת ששתקתי, כי לא כך חינכתי אתכם".

בשיחה עם mako תרבות, שובל סיפרה על התחושות הקשות שחוותה כשנתקלה בתגובת בתה: "כל כך לא רציתי לדבר על המקרה, לא רציתי להתעסק בזה, כי כל התעסקות בזה פוגעת בי יותר, עושה לי לא טוב. מכל הסיפור, הכי קשה לי לעמוד מול הילדים שלי, והפוסט הזה של הבת שלי ריסק אותי לחלוטין. כל מה שעשיתי כל חיי זה כדי שהיא תהיה גאה בי, ואני לא גאה בדרך שבה הגבתי. כאמא, כל מה שאני עושה ומשדרת לילדים, שיהיו חזקים, הם רואים אמא דעתנית, חזקה, והפעם שתקתי".

היא הוסיפה והסבירה מדוע לא הגיבה עד כה: "גם כשמישהו מדבר באופן בוטה ברמזור או בסופר, אני לא מתעסקת בזה, לא יורדת למקומות האלה. אף אחד לא יכול לאלץ אותי לרדת ולצלול מטה. לכן חשבתי שאני לא רוצה להתעסק בזה, לא רוצה להגיב על זה, וזה יצא באופן שלא הייתה לי שליטה, והבת שלי נחשפה לכך. לא נעים לי שהילדים שלי רואים אותי בחולשתי. כשהיא הייתה ילדה קטנה וקיפצנו לנו ברחובות, ואני נפלתי, והיא ראתה אותי נופלת ובכתה נורא. באמת שהמכה הייתה כלום לעומת שראיתי את הבת שלי רואה את אמא מקבלת מכה. אני אמורה להיות האמא החזקה".

"כל החיים אמרתי, אשה שמשדרת עוצמה לעולם לא תותקף. זה היה המוטו שלי. ופתאום, יש בזה משהו כמעט אווילי להגיד את זה. אני אשה שכל חיי עמדתי על דעתי, גם אם שילמתי על זה מחיר. תמיד אשה שעומדת ונלחמת על משהו, גם אם יש מחיר. ופתאום אני עומדת שם, ולא נהגתי כאשה חזקה. ההשתבללות שלי היא הפוכה ממה שאמרתי כל חיי, כי בזמן אמת נאלמתי. נתפסתי בעיני עצמי כאשה חלשה, וקשה לי עם זה, קשה לי לראות שבתי זועקת את זעקתי. אני האמא החזקה שמגוננת על צאצאיה, ולא הפוך".

אבל תראי איזה ילדים גידלת.

"יש לי ילדה מדהימה, יש לי בן מדהים. הבן שלי נחשף לזה והוא בניו יורק, הוא כמעט תפס מטוס כדי להגיע לכאן. כל חיי ניסיתי להיות דוגמה ומופת לילדים שלי בכל מה שאני עושה. אתה לא רוצה להיות חלש בעיני הצאצא שלך, שאתה מקור ההגנה שלו וההשראה שלו, ולא חשוב באיזה גיל זה. מכל הסיטואציה, היה לי הכי קשה לראות את ההלם והזעזוע של הילדים שלי".

הם לא שתקו.

"הילדים שלי חונכו לא לשתוק. הם ראו כשיצאתי עם ההצגה של 'נעמי' אז איימו על חיי. אני עושה דברים בחיי ומוכנה גם לשלם מחיר. כל חיי חשבתי שאני מוכנה לשלם את המחיר, אבל פה כאילו הייתי ילדה קטנה והשתבללתי. כהורה, כאמא, זה נגד את מה שהם חונכו עליו. זה הכי קשה לי, שהבת שלי באה לגונן עלי".

וזה לא מחמם את הלב?

"בוודאי שזה מחמם, הילדים המדהימים שלי, אבל אתה לא רוצה להיות חלש, כהורה. מאז שניבט הזרע ברחם, אתה מרגיש שאתה הכל, אתה רוצה רק להזין אותו... זה הצעד האלוקי הראשון, לתת את הכוח וההגנה לילדים שלך. וכשהילדים נאלצים לגונן על ההורה, משהו מתהפך פה. עם זה לא נעים לי, זו לא אני, זו לא אני בעיניהם. הם יודעים שבכל מקום שבעולם, אם יש משהו, אני אגיע לקצה העולם בשביל להיות בשבילם. הבת שלי בוכה בשבילי?! אני לא אוהבת את המקום הזה, אני המגוננת, גם כשהם יהיו בני 200".

"אני לא רוצה להיכנס לסיפור הזה, זה הוא עמד בחולשתו, לא נעים לי בשבילו. לא רציתי להגיב, כי לא רציתי לשכפל את הפגיעה, לחוות את זה שוב, הבת שלי זה מה שהוציא ממני את התגובה".

ולכן לא הגבת על הסיפור קודם לכן?

"ראיתי בנאדם בחולשתו, התפרצות של אגו, הדברים שהוא אמר, זה חולשה של בנאדם, זה הטקסט שלו, זה לא הטקסט שלי. אם אני אשתה שני ארגזים של וודקה, אני לא אצליח לדבר סינית. אדם נמדד בכוסו, כיסו וכעסו. בכעסו יוצא מה שקיים בפנים, זאת חולשה מאוד גדולה. כשאני רואה תאונה, אני לא עוצרת להסתכל".

"לא הייתי רוצה לראות אף בנאדם בחולשתו, כי זאת חולשה. אני בטוחה שהוא מתבייש, אני בטוחה שהוא אוהב אותי. זה שלו, זה לא שלי. זה לראות בנאדם במערומיו, לא רציתי בכלל להתעסק בזה, אני לא רוצה לראות אדם במערומיו. עצוב לי בשבילו, לראות בנאדם שזה הטקסט שיצא ממנו, זה טקסט שמעיד על עולם פנימי. אנחנו צריכים לבוא בענווה וצנעה לכל דבר שאנחנו עושים, במיוחד במקצוע הזה, עם הזרקורים, אם אתה לא בא בצנעה, זה גומר עליך. אגו הוא אם כל חטאת".

פורת שובל ביקשה שלא להיכנס לפרטי התקרית. כמה דקות לאחר השיחה, היא פרסמה בדף הפייסבוק שלה פוסט קצר: "כשהשמש נמוכה, גם אנשים קטנים עושים צל ארוך".

מתיאטרון הבימה נמסר בתגובה לידיעה המקורית בעיתון "ידיעות אחרונות" כי "מדובר באירוע שקרה לפני למעלה מחודש, שעיקרו אי הבנה בין שני שחקנים, שכבר הוסדרה... האירוע לובן במפגש של השחקנים עם ההנהלה, שבמהלכו הביע כהן צער באם דבריו פגעו בשחקנית. כהן ופורת שובל ממשיכים כרגיל להופיע יחד בהצגה 'הצמה של אבא' ובמחזמר 'בוסתן ספרדי'". מהתיאטרון לא מסרו תגובה ל-mako על התקרית והתגובות אליה.

מטעמו של יעקב כהן טרם נמסרה תגובה.