"היהודים כופרים"

הורשע המחבל שירה בדיין החרדי ורצח אדם

מוחמד שינאווי, הערבי-הישראלי שביצע מסע רצח לפני שנה וחצי בחיפה, במהלכו רצח את גיא כפרי ופצע את הדיין הרב יחיאל אילוז, הורשע היום בבית המשפט - שחשף את מניעיו (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב יחיאל אילוז, הדיין שנורה בידי המחבל (צילום: באדיבות המשפחה, מתוך ynet)

בבית המשפט המחוזי בחיפה הורשע היום (שלישי) מוחמד שינאווי, בן 22 מחיפה, המחבל שביצע את מסע הטרור לפני שנה וחצי בחיפה, ונתפס רק לאחר מרדף בן כמה ימים.

כזכור, ב-3 למרץ 2017, בשעה 9 וחצי בבוקר, הגיע שינאווי לרחוב העצמאות בעיר כשהוא נושא עמו תיק עם הנשק הטעון במחסנית ובה 17 כדורים לפחות, וכשהוא דרוך. בשלב מסוים, הבחין שינאווי בדיין החרדי הרב יחיאל אילוז.

"בהבינו כי הרב יחיאל הינו יהודי, על פי חזותו", נכתב בהכרעת הדין, ירה בו שינאווי ממרחק של מטרים ספורים מספר יריות מהנשק המוסתר בתוך התיק". לפחות שלושה קליעים מתוך הכדורים שירה, פגעו בו באזור אמה שמאל ואגן שמאל וגרמו לפציעתו. בעקבות הירי, התמוטט הרב על הקרקע - ושינאווי נמלט בריצה מהמקום כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק".

המחבל בבית המשפט (צילום ארכיון: עידו ארז, ynet)

בהמשך, בצומת הרחובות יפו-כיאט, נכנס שינאווי למונית שעברה במקום, ולבקשתו, הסיעו נהג המונית לשכונת חליסה בחיפה, שם ירד מן המונית והלך לכיוון רחוב הגיבורים, כשהוא נושא עמו את התיק עם הנשק.

בהגיעו לאזור הגשר ברחוב הגיבורים, הבחין המחבל בגיא כפרי כשהוא צועד לבדו. שינאווי התקרב לכיוונו, "ומשהגיע למסקנה כי הוא יהודי, ירה בו שינאווי מספר יריות, שפגעו בו באזור חזה שמאל והצוואר, וגרמו למותו.

כזכור, מיד לאחר הירי, נמלט המחבל רגלית מהמקום, כשהוא נושא עמו את התיק בו מוסתר הנשק. בהגיעו לאזור הררי הסמוך לבניין מגוריו, הוא השליך את התיק עם הנשק בין השיחים.

יצוין, כי שינאווי הודה בכל עובדות כתב האישום שהוגש נגדו, ובהרשעה היום נגדו מצוין כי הכל החל כשהוא פיתח שנאה כלפי יהודים על רקע פעילות ישראל במלחמת לבנון השנייה, שגברה עם השנים "בין היתר נוכח תקריות שלו ושל בני משפחתו בהן היו מעורבים יהודים. התחזקה אצלו האמונה כי יהודים הם כופרים, וכי יש היתר לפגוע בהם פיזית", נכתב בנימוקי הרשעתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר