יום שלישי, 21.05.2024 שעה 19:01

עמוס לוזון: אני אמליץ לפטר מיד את דרור קשטן

נשיא מכבי פ"ת בהתקפה חסרת תקדים נגד מאמן הנבחרת: "קשטן חוצפן, אין לו כבוד. אם הוא היה גבר, הוא היה מתפטר. רוצה מאמן זר תותח או את ברקוביץ'"

|
עמוס ואבי לוזון.
עמוס ואבי לוזון. "אם הייתי אבי הייתי מפטר את קשטן"

עמוס לוזון, נשיא מכבי פ"ת ואחיו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, התארח הערב (חמישי) בתוכנית הספורט ברדיו ללא הפסקה והתייחס לבלאגן סביב נבחרת ישראל.

מאז תום הקמפיין יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, לא מדבר עם המאמן, דרור קשטן. האחרון סיים למעשה את דרכו בנבחרת לאחר הכישלון בקמפיין האחרון, כאשר הנבחרת סיימה במקום הרביעי בבית ולא עלתה למונדיאל, אך הוא עדיין מועסק ע"י ההתאחדות מאחר והחוזה שלו הוא עד לחודש יוני.

בינתיים מקבל קשטן, לפי דיווחים, כמיליון וחצי ש"ח מההתאחדות על עבודה שהוא לא עושה, כשבמקביל, למאמן חדש אין הזדמנות להכיר את השחקנים ולהתחיל בעבודה, כדי להתכונן לקמפיין הבא. השיא הגיע בימים האחרונים כשקשטן לא הגיע לדיון בכנסת, לוזון ניסה להסביר למה הוא לא הגיע וקשטן כינה אותו שקרן.

ש: לפני שנדבר על הכותרות, מה קורה עם עומר גולן, האם הוא יחזור לארץ?
ת: "זו החלטה אישית שלו והוא צריך להחליט. לפי שיחות שהיו לנו הוא לא שש לחזור, הוא רוצה למצות את האפשרויות שלו באירופה. כנראה שבלוקרן הוא לא יישאר אבל אם לא תהיה לו שום הצעה אטרקטיבית ממקום אחר באירופה, אז כנראה שבסופו של יום הוא יחזור לארץ".

עמוס לוזון פותח את הפה

ש: להפועל ת"א?
ת: "קודם כל זה מכבי פ"ת ואחרי שהוא יגיע לארץ נעשה מה שטוב לילד".

עומר גולן במדי לוקרן. הוא לא יישאר בבלגיה (ONE)
עומר גולן במדי לוקרן. " נעשה את מה שטוב לילד" (האתר הרשמי של לוקרן)

ש: אתה בטח קורא על ההתכתשויות בין אבי לוזון לדרור קשטן. מה דעתך?
ת: "אני לא מבין על איזה התכתשויות מצד אבי לוזון מדובר. אני לא סנגור שלו אבל מה הוא אמר? שהוא לא יודע למה קשטן לא הגיע, שהוא לא רוצה לענות לשאלות קשות. ולעומת זאת התגובה. אני חושב שאם לדרור קשטן יש טיפה כבוד והוא משחק אותה כאיש של כבוד, אז היום בבוקר, כשהוא פתח את העיתונים, הוא היה צריך להגיע להתאחדות ולהניח את מכתב ההתפטרות, כי לא יכול להיות שעובד ידבר ככה על המעביד שלו בתקשורת וימשיך לקבל משכורת בחינם".

 
 אדם עם חוזה לא יכול להגיד על המעביד שלו מה שהוא רוצה, ובוודאי שלא בהשתלחות חסרת רסן כזו. אם אני הייתי אבי לוזון הייתי נותן לו עד היום בערב להגיש מכתב התפטרות ואם הוא לא מתפטר אני הייתי מפטר אותו 
 
 
 

ש: אולי הוא מעז לדבר כי יש לו חוזה באנקר והוא ימשיך לקבל משכורת של מיליון וחצי ש"ח ע"פ הדיווחים, אז אין לו מה להפסיד?
ת: "קודם כל גם חוזים צריך לכבד, אדם עם חוזה לא יכול להגיד על המעביד שלו מה שהוא רוצה, ובוודאי שלא בהשתלחות חסרת רסן כזו. אם אני הייתי אבי לוזון הייתי נותן לו עד היום בערב להגיש מכתב התפטרות ואם הוא לא מתפטר אני הייתי מפטר אותו".

ש: הצעת לאבי לפטר אותו?
ת: "לא דיברתי עם אבי כי אני חושב שבמקרה הזה, זה חרג מכל הגבולות ומכל הפסים ומכל צורה נורמלית של התבטאות. אם הוא הרגיש שלא רוצים אותו אז הוא בכלל בלי כבוד, כי אדם שנשאר רק בגלל שיש לו חוזה ונשאר בשביל לקבל משכורת, למרות שלא רוצים אותו. אם הוא כותב שהוא חשב להתפטר ובכל זאת נשאר וגם אחרי שהתבטא הוא ממשיך להישאר, אז כנראה שכסף מעוור עיני צדיקים".

קשטן יורד מאוכזב (אמיר לוי)
קשטן יורד מהמגרש מאוכזב. "היה צריך להניחח את מכתב ההתפטרות" (אמיר לוי)

ש: מערכת היחסים ביניהם לא טובה לא מהיום. למה אבי לא עשה לזה סוף לפני 3 חודשים?
ת: "כי אחרי לטביה הסיכוי שלנו לעלות היה פחות מאפסי ולא היה טעם לעשות את כל הבלאגן ואבי כיבד אותו ונתן לו להשלים את הקמפיין".

ש: אבל הם לא דיברו ביניהם?
ת: "זה לא נכון, אבל משיחה שלי עם שטרן חלובה מסתבר שגם מאז שקשטן סיים את הקמפיין הם לא דיברו והם חברים קרובים. קשטן הוא לא מהחברותיים ביותר. זה לא הנושא. לדעתי זו השתלחות חסרת רסן שעברה את כל הגבולות האפשריים ואני מקווה שהוא יעשה מעשה ויתפטר".

 
 אין ספק שהקמפיין הוא כישלון אחד חרוץ ובראש ובראשונה האחריות היא של המאמן ולא של אף אחד אחר. הוא זה שבחר את השחקנים, הוא זה שהעמיד אותם על המגרש ומה לעשות שלצערנו הוא נכשל בגדול 
 
 
 

ש: אתה תציע לאבי לוזון לפטר אותו?
ת: "אני בהחלט אציע לו לפטר אותו. הדעות שלי כבדות משקל אבל אני חושב שבמקרה הזה, בגלל שהבחירות בפתח, אבי ינסה להיות פוליטיקלי קורקט, אבל אני חושב שבמקרה הזה חייבים לחתוך".

ש: איך אתה מרגיש שבמקום לחגוג את העליה במונדיאל מתעסקים בזה?
ת: "אין ספק שקיבלנו הגרלה שלא היתה לנו 40 שנה לפני ולצערי גם לא תהיה 40 שנה קדימה. הנבחרות שעלו - שווייץ שהפסידה בבית ללוקסמבורג ויוון שעשתה תיקו בבית מול מולדובה. אין ספק שהקמפיין הוא כישלון אחד חרוץ ובראש ובראשונה האחריות היא של המאמן ולא של אף אחד אחר. הוא זה שבחר את השחקנים, הוא זה שהעמיד אותם על המגרש ומה לעשות שלצערנו הוא נכשל בגדול".

קשטן, בניון ולוזון (קובי אליהו)
אבי לוזון עם יוסי בניון. "בהחלט אציע לו לפטר את קשטן" (קובי אליהו)

"כולנו נכשלנו בזה שלא עלינו. זה מתחיל באבי לוזון שהוא ראש המערכת, ממשיך בשטרן חלובה וחברי ההתאחדות ומגיע למאמן, לעוזר מאמן, לצוות המקצועי ולכל השחקנים. כולנו נכשלנו אבל אין ספק שזה כישלון חרוץ ואנחנו נבכה עליו הרבה שנים כי עליה למונדיאל היתה משפרת את הכדורגל, היתה משפרת את המאזנים הפיננסים, היתה עושה טוב לכל אוהדי הספורט, הם היו חוזרים למגרשים ולעומת זאת הכישלון הטמיע עוד יותר את האנטי של הכדורגל והתקשורת שמחה לחגוג על השטויות כי אין לה מה להתעסק אז מתעסקים בטפל".

ש: אתה מודע לזה שהכדורגל פה בצרה גדולה?
ת: "אני מודע אבל אני רוצה להגיד לך שבשבוע שעבר ראיתי שני משחקים של גרנט בפרמייר ליג מול צ'לסי וליברפול ואם זה היה משחק של מכבי פ"ת מול הפועל רעננה היו אומרים שזה בושה, אבל אם תסתכל על פורטסמות' וליברפול השוער של ליברפול לא נגע בכדור והוציא אותו פעמיים מהרשת והשוער של פורטסמות' נגע בפעם אחת".

דרור קשטן מאוכזב (עמית מצפה)
דרור קשטן מאוכזב. הכדורגל פה בצרה גדולה (עמית מצפה)

"אני לא רוצה להשוות ולא פריק של כדורגל, במקרה בגלל שזה אברהם ראיתי. יכולים לדבר על הכדורגל שלנו כמה שרוצים ולהגיד שהרמה נמוכה, אבל זה קבוצות מהבכירות בכדורגל האנגלי, צ'לסי וליברפול, כל הליגה שלנו 4 פעמים לא מגיעה לתקציב שלהם והמשחקים שם ברמה מאוד נמוכה, לא פחות נמוכה מאשר בארץ".

ש: לנו אין תרבות ספורט?
ת: "לנו אין תרבות ספורט, בוודאי שאין. כי אם יש שיעור ספורט אחד בבית הספר, פעם בשבוע, הילדים מתחמקים ממנו. כששיחקנו נגד הירנביין בגביע אופ"א באו למשחק זקנות בנות 80 והגיעו למגרש באופניים. אתם רואים משהו כזה קורה כאן? אנחנו צריכים לשנות את התפיסה ובמיוחד התקשורת צריכה לדעת לפרגן ולהראות את הדברים הטובים ואז אולי תשתנה גם הגישה".

אוהדי נבחרת הולנד. שם יש תרבות ספורט (GettyImages)
אוהדי נבחרת הולנד. שם יש תרבות ספורט (GettyImages)

ש: אז אולי כדאי שהכנסת תדון בתרבות הספורט שאין ולא בכשלון הנבחרת?
ת: "בוודאי שאין תרבות ספורט. לא בכדורגל, לא בכדורסל או בכדוריד, ג'ודו, אתלטיקה. גם לא בטניס שלא שילמו להם. רק בהימורים אנחנו אלופי העולם".

ש: אי אפשר להתעלם מזה שיש משחק לדוגמא סכנין נגד רעננה ויש רק 100 צופים ביציע.
ת: "איך לא יהיה אם כל הזמן אומרים: 'משחק לא חשוב', 'ליגה למקומות עבודה', 'לא ליגת העל', 'ליגה שלישית'. התקשורת מביאה את הקהל, אם יגידו איזה יופי, איזה משחקים, הרבה שערים, מקדמים צעירים. את אותו דבר אתה יכול להראות בשחור ובוורוד. אבל אני לא מפיל את התיק רק על התקשורת".

אוהדי אחי נצרת במשחק מול רעננה. היציעים ריקים (קובי אליהו)
אוהדי אחי נצרת במשחק מול רעננה. היציעים ריקים (קובי אליהו)

ש: יש 5-6 מועדונים שמתנהלים כמו שכונה.
ת: "יש זילות בענף. יש זילות גדולה, אני אומר כל הזמן לאבי ולשטרן שצריך להקים אקדמיה למאמנים ולא לשחקנים כי אם המורה בבית הספר לא תלמד את הילד לכתוב ולקרוא הוא לא יידע ולא משנה כמה הוא ילך לבית הספר. אותו דבר אם לא יהיו מאמנים מוכשרים אז הילדים לא יתקדמו ואם לא יהיו מתקנים ראויים שבקיץ חום איימים ובחורף יורד גשם אז הילד לא ילמד כלום. ואם יהיו מתקנים הולמים יהיו שחקנים מוכשרים ואם יהיו מאמנים טובים אז יהיו שחקנים מוכשרים, ואז יהיה גם תרבות ספורט ואז יהיה מקצוענות".

ת: "אבל אי אפשר בלי כסף. כשאני עשיתי מגרש סינטטי בפ"ת, השקעתי 4 מיליון ש"ח והייתי חולה נפש שהשקעתי. המדינה צריכה לעזור, העיריות צריכות לעזור. אבל הם אומרים שזה גופים פרטיים. מה אני מחזיק את הילדים כגוף פרטי? אני מרוויח? אני מונע מהם הידרדרות לפשע, קונה להם בגדים ונעליים וכרטיסיות נסיעה ויש כאלה שמקבלים עזרה לבית בכסף".

שחקני הפועל ת&qout;א והפועל פ&qout;ת במשחק נוער (מתן להב)
שחקני הנוער של הפועל ת"א והפועל פ"ת. "מונעים הידרדרות לפשע" (מתן להב)

ש: שאלה לקראת העתיד: מה היית רוצה לראות בנבחרת כדי שלא נחזור על הכישלון?
ת: "קחו את התקשורת, תראו את ההישגים הנפלאים שאבי עושה באירופה, אם זה שנהיה לנו 5 שופטים בינ"ל, משהו שאף פעם לא היה, אבל זה לא קיבל אפילו חצי שורה, כאילו זה עניין של מה בכך, שום דבר. ההסכם עם גרמניה, הבאת ראשי אופ"א, שמעולם אף אחד לא הגיע וכולם יגיעו במרץ למדינת ישראל. כל הדברים האלה מנסים להעלים ולגמד אותם ואת הדברים השליליים והטיפשיים כותבים".

אבי לוזון ותיאו צווצינגר. &qout;למה על זה לא מדברים?&qout; (בעז גורן)
אבי לוזון ותיאו צווצינגר. "למה על זה לא מדברים?" (בעז גורן)

ש: כל מה שאבי לוזון עושה לטובה נהדר, גם בית הנבחרות, וגם השירות יוצא מהכלל, אבל שני הדברים המרכזיים בהם אבי ימדד זה הישגי נבחרת ישראל והליגה - אם היא מעניינת וטובה או שלא.
ת: "אני מסכים ולא מסכים. לגבי הליגה ההחלטה היתה שלו ושל חברי ההתאחדות ואני חושב שזו הצלחה מסחררת. מבלי משים בשבת מסתיים סיבוב. לגבי הצלחת הנבחרת אם יעלו למונדיאל או לא יעלו, אבי עם כל הכבוד הוא לא המאמן ולא השחקנים, הוא יכול לתת למאמן ולשחקנים את כל מה שהם מבקשים, אבל מעבר לזה?"

"אני מנהל את מכבי פ"ת. נתתי את כל מה שביקשו ורצו ואני ממשיך לתת והקבוצה לא מצליחה, אז אני זה שנכשל? אני מקווה שבתום הקמפיין הבא אנחנו במקום לשבת ולהתעסק בכל הדברים הטפלים נשב ונשמח ונחגוג את העליה".

עמוס ואבי לוזון (אמיר לוי)
עמוס ואבי לוזון. "מקווה שבתום הקמפיין הבא נחגוג את העליה" (אמיר לוי)

ש: אז מה אתה רוצה לראות בנבחרת ישראל?
ת: "את המאמן הכי טוב והכי ראוי שיוביל את הנבחרת לקמפיינים הבאים".

ש: מאמן ישראלי או זר?
ת: "השאלה מי המאמן הזר, אם לא יהיה מאמן זר באיכות באמת גבוהה, שלא נראה לי שיהיה בגלל תנאי השכר שההתאחדות לא יכולה לשלם, אבל אם זה מאמן זר בינוני ומטה אז עדיף ישראלי. אם זה זר עם קבלות, אז עדיף זר".

ש: ואם ישראלי אז מי?
ת: "שאלה טובה, אחר כך יגידו שמיניתי את המאמן. כולם ראויים, אייל ברקוביץ' בהחלט ראוי".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */