בשאר אל אסד, ארכיון (צילום: AP)
בשאר אל אסד, ארכיון | צילום: AP

נשיא סוריה בשאר אל-אסד אמר היום (חמישי) כי הדרך היחידה לעצור את ההתקפות האוויריות של ישראל בשטח ארצו היא לשפר את מערך ההגנה האווירית, ולדבריו צבא סוריה עובד על כך. בנוסף הכחיש אסד בראיון נרחב שהעניק לרשת הטלוויזיה הרוסית RT כי צבא אירן מבסס את נוכחותו על אדמת סוריה ומדובר רק בפקידים אירניים שעובדים במשותף עם צבאו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

המראיין שאל את נשיא סוריה לגבי האיום ששיגר לעברו חבר הקבינט ושר האנרגיה יובל שטייניץ בתחילת החודש. שטייניץ אמר כי אם הנשיא הסורי ימשיך לתת לאירנים לפעול משטח ארצו הוא צריך לדעת ש"דמו יהיה בראשו, זה יהיה סופו נמוטט את המשטר שלו". בתגובה אמר אסד כי "ישראל הורגת וכובשת כבר 70 שנה באזור, אבל הם עושים את זה בדרך כלל ללא איום. למה הם עושים את זה עכשיו עם איום? הם בפאניקה".

תקיפה בסוריה (צילום: רשתות חברתיות, חדשות)
תקיפת ארה"ב בסוריה, ארכיון | צילום: רשתות חברתיות, חדשות

עוד הוסיף אסד כי התגובה הישראלית נובעת בשל ההפסדים של הארגונים ג'בהת אל נוסרה ודאע"ש בארצו, היקרים לישראל - כדבריו. "מאז שאנחנו נולדים, הדור שלנו, אנחנו חיים תחת האיום מתוקפנות ישראלית", הוסיף. "לומר שאנחנו מפחדים כשאנחנו חיים כבר זמן רב עם האיום, זה שטויות".

אתר אירני שהותקף ליד דמשק (צילום: דובר צה"ל)
אתר אירני שהותקף ליד דמשק | צילום: דובר צה"ל

בנוסף, אמר אסד כי "האמריקנים מוכרחים לעזוב" את ארצו והוסיף כי בזכות מדיניות מוסקבה נמנעה התקפה רחבה יותר בשטח ארצו על ידי המערב. על ההתקפה הזו, שביצעו ארה"ב צרפת ובריטניה בתגובה למתקפה הכימית שביצע בדומה אמר אסד כי "זה היה שקר, דעת הקהל לא קנתה את הסיפור שלהם, אבל הם לא יכלו לסגת, לכן הם היו צריכים לעשות משהו אפילו בקנה מידה קטן יותר", אמר. לדבריו על אף ההתערבות האמריקנית הוא קרוב לסיים בניצחון את מלחמת האזרחים.

"היינו קרובים לעימות ישיר בין הכוחות הרוסים לכוחות האמריקניים ולמרבה המזל זה נמנע בזכות חכמת ההנהגה הרוסית", אמר על מה שהתרחש בארצו בעקבות התקיפה. לטענתו מדיניות ארה"ב ו"הבובות שלה באירופה", כדבריו, מהווה תמיכה בטרור ובהבאת טרוריסטים לארצו. כמו כן אמר כי ללא מימון חיצוני מתנגדיו במדינה היו נכנעים בתוך שנה.