“זו ממש רדיפה דתית”: פקח הרכבת עצר הנחת תפילין ליושבי הקרונות

רכבת ישראל מנעה מחסידי חב"ד להציע לנוסעים להניח תפילין במהלך נסיעה ברכבת • הרב אסי שפיגל ב־103fm: "לא מדובר בהצקה לאנשים במרחב הציבורי, אלא בפנייה צנועה ליהודים טובים. למה ב־50 השנים האחרונות לא שמענו סיפורים כאלה?"
יוסף גרינבוים
ט"ו סיון התשע"ח / 29.05.2018 16:26

רכבת ישראל מנעה מחסיד חב”ד, תושב צפת, להציע לנוסעים להניח תפילין במהלך נסיעה ברכבת מלוד לכרמיאל – כך פורסם הבוקר (שני) בתוכנית של ענת דוידוב וינון מגל ברדיו 103fm.

במהלך נסיעה שגרתית ברכבת ישראל מלוד לכרמיאל, פנו צעירים חסידי חב”ד לנוסעים והזמינו אותם להניח תפילין.

לאחר מספר דקות פנה אליהם פקח וביקש מהם לחדול. “פקח ניגש אליו וביקש ממנו לעצור בטענה שנוסעים התלוננו שהוא מפריע להם”, סיפר אביו של אחד הצעירים, הרב אסי שפיגל.

לדבריו, “בני הבהיר לפקח שהוא מציע זאת בעדינות ליושבים ברכבת ולא מכריח אף אחד להניח תפילין ושזו מצווה – אך הפקח לא שמע לדבריו”.

הרב שפיגל סיפר כי הבן שלו שיתף אותו בפרטי האירוע – שהפתיע אותו מאוד.

“מעולם לא ניגש אלי פקח וביקש ממני להפסיק”, אמר הרב שפיגל, שסיפר שכבר עשרות שנים הוא מציע ליהודים ברחבי העולם להניח תפילין. “לא מדובר בהצקה לאנשים במרחב הציבורי, אלא בפנייה צנועה ליהודים טובים. למה ב־50 השנים האחרונות לא שמענו סיפורים כאלה? אנחנו מקצועיים ברגישות ויודעים מתי לכבד את האחר – ובשנים האחרונות חשים שזו ממש רדיפה דתית”.

לשיחה הצטרף יו”ר הפורום החילוני, ד”ר רם פרומן: “בכל מקום ציבורי יש לבני אדם את הזכות לא לסבול מהטרדות, גם לא של בני דתות אחרות. יש מדינות בעולם שבהן זה נהוג, אך אנחנו לא חיים במדינה כזו ואנחנו לא רוצים לחיות במדינה כזו”.

לדבריו, “הרב לא רואה במעשיו הטרדה – אך אחרים חושבים אחרת ועליו לכבדם. כל אדם שרוצה להניח תפילין מותר לו ואני אלחם על זכותו לעשות זאת, בנתב”ג יש דוכן מסוים שאליו אנשים ניגשים מרצונם ואיש לא כופה עליהם, אני לא חושב שלאף אחד יש בעיה עם זה. דרך אגב, יש המון דתיים שגם סובלים מהזילות הזו של היהדות והשידול של הדת”.

הרב שפיגל מתח ביקורת על התנהלות הארגונים הליברלים: “התופעה הזו קיימת שנים רבות. מדי פעם אנחנו גם סופגים צעקות, אך בסרטון שראינו בשדה התעופה לדוגמא נחשפנו לחוסר הסבלנות וקבלת האחר של ‘הליברלים’, לכאורה. בווידאו מוצגת גברת שמפריעה לאדם להתפלל. זה מראה כי דגל הליברליות הפך לתוקפני”.

ד”ר פרומן תקף בתגובה: “חב”ד הוא ארגון תוקפני. לא ראיתי אותם מראים ליברליות כשמדברים איתם על אבולוציה”.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: “על פי נהלי רכבת ישראל, אסורה כל פעולה שלא אושרה במפורש על ידי עובדי הרכבת בתחנה או ברכבת עצמה. יודגש כי רכבת ישראל מכבדת את נוסעיה, מכל הדתות, ומאפשרת כל ביטוי דתי שאינו מפריע לנסיעה או לנוסעים. אנו שבים ומבקשים מציבור הנוסעים לכבד את נוסעי הרכבת ואת פרטיותם, ולאפשר לכולם ליהנות מהדרך”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די לדמגוגיה. יש הבדל עצום בין הנחת תפילין אישית לבין להציק לאנשים להניח תפילין
    29/05/2018 17:04
    הגלשנית
  1. האם אני יכולה להציק לחסידי חב”ד ולשכנע אותם להתגייס לצבא? לא, אז מדוע להם מותר להציק?

  2. העיקר חסר
    29/05/2018 18:28
    אורי
  3. רק “שכחו” לציין שהצורחת היא אשת יו”ר הקרן לישראל חדשה. מי שלא הבין יש מי שהחליט לייצר עם חדש, מדינה חדשה ועוד. הקרן החדשה להשמדת ישראל, מחפשת שלא יישאר זכר מהעם היהודי, הם הצורחים נגד תהלוכות ל”ג בעומר, נגד הנחת תפילין, נגד חיילי צהל, בעד מסירת שטחי ישראל בידי הטרוריסטים [בטענה שרק איתם – וכמובן לא עם החבדניקים – עושים שלום…] , בעד הפגנות נגד חיילי צהל ועוד ועוד
    אז לגבירתי הצרחנית יש לי שאלה מאד פשוטה: האם זו פעם ראשונה שאת צורחת וצורחת וצורחת למראה יהודי המתגאה במורשתו, או שמא על זה את מתפרנסת – פשוט מהצקות למי שרוצה לאהוב ולכבד [ואולי גם לחב”ד] את עמו הנפלא של הבורא????

  4. ורק נגד המואזין לא
    29/05/2018 21:59
    רובי
  5. שומעים את הדיבורים מעוררי החלחלה הזו , בושה וחרפה , ביזיון , כאשר מדובר בנושאים הקשורים לדת פתאום קופץ להם הזומבי המת שבתוכם , והם מקיאים החוצה את כל הגועל נפש שקיים בהם
    ענת דוידוב , כל הכבוד לך , הצלחת להשחיל את כל הקקי שהיה לך להוציא , יא אפס מאופסת שכמותך , לכי תגורי בנווה יעקב , נראה את הנאורות שבך מתקנת את כל המרעין בישין , שם כבר נראה את רפיסותך ועליבותך בכל הדרתה , לכי לעזה תחיי בין ערבים , ושלא נשמע אותך לעולם