שתף קטע נבחר

בורסות אירופה בשיא של 14 חודשים

את העליות הובילו מניות הכרייה והבנקים שעלו השנה ב-95% וב46% בהתאמה. בבריטניה עלה היקף מתן המשכנתאות בנובמבר ל-3.3 מיליארד ליש"ט בהשוואה לעלייה של 3.2 מיליארד ליש"ט בחודש הקודם

שווקי המניות באירופה עלו היום (ד') לשיא של 14 חודשים בהובלת מניות הבנקים והכרייה על רקע תחזית כלכלית משופרת. מדד המניות הפאן-אירופי דאו ג'ונס סטוקס 600 עלה ב-0.3% לרמה של 251.9 נקודות ביום המסחר האחרון שלפני חג המולד כאשר במהלך המסחר נקבע שיא של 252.95 נקודות. רמה זו לא נראתה מאז אוקטובר 2008.

 

ובישראל - 8% משבירת שיא השיאים בבורסה: מה הלאה?

 

לאחר שעלה ב-2% מתחילת השבוע המדד ישלים מחר עלייה של 27% מתחילת השנה. מניות הכרייה עלו השנה ב-95% ומניות הבנקים התחזקו ב-46%. 

 

 

חברת הכרייה הבריטית ריו טינטו עלתה היום ב-2.5% והבנק השוויצרי ג'וליוס בר עלה ב-3.5%. ברמה איזורית, הפוטסי הבריטי הוסיף 0.8%, הקאק הצרפתי עלה ב-0.3% והדאקס הגרמני התחזק ב-0.2%. אסיה ננעלה היום בעליות ו-וול סטריט נסחרת במגמה מעורבת.

 

בבריטניה התפרסם כי היקף מתן המשכנתאות בנובמבר עלה ל-3.3 מיליארד ליש"ט בהשוואה לעלייה של 3.2 מיליארד בחודש הקודם. למרות השיפור הכלכלי, קובעי המדיניות ממשיכים לתמוך בצעדי סיוע ובנק אוף אינגלנד החליט היום בתום פגישת בכיריו להמשיך לרכוש אג"ח והותיר את הריבית בלא שינוי. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ממשיכים בסיוע - למרות העליות
צילום: AP
מומלצים