שתף קטע נבחר

יצוא השירותים התכווץ מתחילת השנה ב-11%

על פי נתוני איגוד לשכות המסחר, יצוא השירותים של ישראל, ירד לרמה של 16.3 מיליארד דולר. יבוא השירותים רשם ירידה גדולה יותר של 14% - ל-12.8 מיליארד דולר

למרות שלל האינדיקטורים החיוביים שפורסמו בשבועות האחרונים, יצוא ויבוא השירותים של ישראל התכווץ בתשעת החודשים הראשונים של השנה ביותר מ-10%.

 

 

על פי נתוני איגוד לשכות המסחר, יצוא השירותים של ישראל, ירד בתשעת החודשים הראשונים של 2009 ב-11%, לרמה של 16.3 מיליארד דולר. מדובר ביצוא שירותים דוגמת שירותי תיירות, בנקאות, ביטוח, ספנות, תוכנה ועוד.  

 

מהבדיקה עולה, כי יצוא שירותי התחבורה רשם ירידה של כ-39%, לרמה של 2.4 מיליארד דולר, כשעיקר הירידה נובעת מקיטון הובלות המטענים בין נמלים זרים.  

 

"התאוששות - ב-2010"

יצוא שירותי התיירות, הכולל פעילות משרדי נסיעות ותיירות, הוצאות בארץ של תיירים מחו"ל ועובדים זרים המועסקים בישראל, רשם ירידה של כ- 10% והסתכם ב- 2.7 מיליארד דולר. הסיבה המרכזית לירידה נבעה מקיטון ביצוא השירותים לתיירות פרטית.  

 

יצוא שירותים עסקיים אחרים (מסחר, תעשיה, פנאי וממשלה), הכולל, בין היתר, שירותי מחשוב, מו"פ ומידע להפצת מוצרים בחו"ל, ירד ב-1% לרמה של 11.2 מיליארד דולר.  

 

 

גם בנתוני יבוא השירותים בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה דומה, ואפילו גדולה במעט, כאשר סך יבוא השירותים רשם ירידה של 14% והסתכם ב-12.8 מיליארד דולר.  

 

לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "הירידה החדה בתחומי היצוא ויבוא השירותים נרשמה בעיקר בתחומי ההובלה והתיירות. ירידה זו היא תוצאה ישירה לירידה בביקושים העולמיים לסחורות ולשירותים. אם הממשלה תשנה מגמה ובמקום לפגוע במגזר העסקי, תשפר את השירותים שהיא נותנת לו, צפויה התאוששות משמעותית בשנת 2010".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הירידה - בעיקר בתחומי ההובלה והתיירות
מומלצים