מה עובר על ליפא שמלצר: המהפך של הזמר החרדי

מוכר את ביתו ואת בית הכנסת שבנה, הולך ללמוד באוניברסיטת קולומביה ומתחבק עם סטודנטיות: כוכב הזמר החסידי ממשיך להפתיע

ליפא שמלצר // צילום: מתוך טוויטר

הזמר החרדי הצבעוני ליפא שמלצר עושה שינויים דרמטיים ביותר בחייו. לאחרונה פרסם למכירה את ביתו, ואת בית הכנסת שהקים לפני שנים בעיר איירמונט, שליד מונסי. במודעה שיצאה באפריל האחרון פורסמו תמונות הבית בחשבון האינסטגרם של מתווכת הנדל"ן ביילא וינברגר, ולאחר מספר ימים התברר המחיר המבוקש: יותר משני מיליון דולר לשני המבנים יחד. 

בראיון לאתר "בחדרי חרדים" הסביר שמלצר כי הסיבה למכירת בית הכנסת והבית היא התחושה שהשכונה שבה בנה את המבנים שינתה את פניה. "הרבה מהחברים באירמונט היגרו למנהטן ולמקומות אחרים. עיקר הכוונה שלשמה הקמתי את בית הכנסת היא לאחד את כולם, והיום זה לא רלוונטי", אמר שמלצר, והוסיף כי אינו יודע היכן יגור.

במקביל הודיע שמלצר כי הוא מתחיל ללמוד באוניברסיטת קולומביה בניו יורק לתואר שני. בסדרת תמונות שפרסם בטוויטר, בין היתר כשהוא מחובק עם סטודנטיות, כתב שמלצר בן ה-40, "הולך לקראת מחויבות גדולה. זה נחמד להיות סטודנט פשוט. כעת אני מתכוון לכבוש את הבמה ולתוות סמל לילדי ולנכדי", כתב בטוויטר. 

שמלצר הוא דמות לא שגרתית בציבור החרדי. הוא לבוש בבגדים צבעוניים אבל גם עם בגדי החסידות. נפגש עם אדמו"רים אבל גם עוסק בסגנונות שונים של מוזיקה מרחבי העולם שיצרו ביקורת מהציבור החרדי שראה בזה מוזיקה בעייתית. כך למשל שהוא הוציא בשנת 2016 שיר בשם "בוה בוה" שבו הוא שר: "כשנכנסתי לרב חיים קנייבסקי הוא אמר לי בו"ה בו"ה, מה זה בוה בוה, ברכה והצלחה". השיר ספג ביקורת בציבור החרדי בנימוק שיש בו פגיעה בתלמידי חכמים. בשנה האחרונה התחיל לפרוש מהמוזיקה החסידית עם גזיזת פיאותיו.

בית הכנסת שבנה לפני כמה שנים מאוד יצירתי. הוא ריכז סביבו נוער נושר וציבור מקומי שחיפש בית כנסת באווירה שונה. כך למשל ארון הקודש נבנה בצורת נבל. בחלל אולם התפילה יש אורות צבעוניים שמתחלפים בכל מיני צבעים שמתחלפים כל פעם בהתאם לאווירה במקום. התפילות מוזיקליות ועם ריקודים. הוא הצהיר בעבר שהוא נותן עלייה לתורה גם למחללי שבת ולחילונים ומאפשר לספר תורה להגיע לעזרת נשים. בריאיון בעבר אמר שהחלום שלו הוא להתקין מסכיLCD   על הקירות, שהוא רוצה שהמוסד יהיה כמו הטיימס סקוור ושבימי החול יהיו אייפדים במקום סידורים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר