בני זוג מבאר שבע רכשו כרטיסי טיסה להם ולבתם הקטנה, לטיסה הלוך וחזור למולדובה באמצעות חברת הצ'רטר Tandem Aero. בסיום הטיול הגיעה המשפחה הצעירה לשדה התעופה בשעת בוקר מוקדמת, כדי לחזור לישראל, אך שם הם גילו שהטיסה תמריא באיחור של 14 שעות.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

לדברי בני  הזוג, מאותו הרגע הם נאלצו לשלם עבור השכרת מקום לינה, מוצרי מזון ושתייה במאות דולרים, הפסידו יום עבודה ונאלצו ולאחר מכן גם לשלם 500 שקלים עבור מונית מנתב"ג לבאר שבע. בגלל אותם האירועים, בני הזוג, בסיוע של עו"ד אהוד פאי, הגישו תביעה נגד חברת התעופה לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע על סכום של 9,840 שקלים.

לוח טיסות (צילום: ShutterStock)
גילו שהטיסה מתעכבת ב-14 שעות | צילום: ShutterStock

החברה הגישה כתב הגנה בו ציינה שהעיכוב לא היה בשליטתה ושהעובדים זיהו פגיעה באחד מלהבי המנוע של המטוס עקב פגיעה של ציפור. לטענת החברה, מדובר בתקלה נדירה ולא בתקלה טכנית צפויה ולכן הטיסה נדחתה עד שהתקבלו האישורים הסופיים להמריא בבטחה. כמו כן, הוגשה חוות דעת של מנהל תחזוקה של החברה שציין שהמטוס קורקע עקב פגיעה של ציפור בלהבי מנוע המטוס.

בנוסף, החברה טענה שהציעה לבני הזוג טיסה חלופית דרך קייב, אך הם סירבו. "החברה לא הציעו לנו כלום. לא שירותי לינה, לא אוכל ולא שתייה", טענו בני הזוג בדיון.

הרשמת הבכירה, מיטל חלפון-נזריאן החליטה לקבל את תביעת בני הזוג במלואה וציינה שהחברה לא הוכיחה שאכן המטוס קורקע עקב פגיעת ציפור באחד מלהבי המנוע ושהיא לא הציעה להם שום שירותי לינה אוכל ושתייה.

הרשמת הוסיפה שהמסמך שצורף לכתב ההגנה של החברה לא הוכיח שהמטוס נפגע על ידי ציפור. המסמך אינו נושא שום תאריך ועוד יותר תמוה שלא הובא איש טכני הבקיא בעניינים אלו להעיד מטעמה. לדברי השופטת, גם אם היא תאמין לכך שהמטוס נפגע עקב ציפור, הרי שהיא לא הביאה ראיות חד משמעיות אשר מגבות את עניין זה ואף לא מסמך לגבי הטיסה החלופית שהוצעה לתובעים.

הרשמת קבעה בפסק הדין, כי החברה תשלם לתובעים  פיצוי של 9,870 שקלים ועוד 1,550 שקלים הוצאות משפט. ביחד יקבלו התובעים סכום של 11,420 שקלים.