נמל התעופה הבינלאומי "רמון", שנבנה בסמוך לפארק תמנע, צפוי להיפתח בשנה הבאה. כחלק מבניית הפרויקט צה"ל ומשרד הביטחון השלימו את בניית מערך האבטחה של הנמל הכולל הקמת מכשול מאילת ועד נמל התעופה בעלות של 300 מיליון שקלים. איך ישראל מתכננת להגן על הטיסות מפני איום הטרור ממזרח? סיירנו לאורך הגדר החדשנית.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לדף הפייסבוק שלנו

המכשול כולל גדר בגובה 26 מטרים שמקיפה את כל שדה התעופה, חיישנים ומערכות הגנה חדשניות שלא ניתן לפרט עליהן נבנו על ידי מנהלת הגדרות בראשות תא"ל ערן אופיר. מדובר בגדר הגבוהה בארץ, שהיא שיאו של פרויקט אבטחה אדיר בהיקפו. בקרוב יאושר שדה התעופה לנחיתות מטוסים, בעקבות ההיערכות הביטחונית.

תכלית המכשול: הגנה על המרחב מפני חדירות, יצירת חיץ וגבול שיכול להגן מפני כל מי שינסה לעבור מהצד הירדני – בין אם מדובר במהגרים מחפשי עבודה או בפעילי טרור. כמו כן הגדר הגבוהה נועדה להגן על המרחב מפני ירי של טילי נ"ט מכיוון הצד הירדני.

המטרה: למנוע ירי נ"ט (צילום: החדשות)
המטרה: למנוע ירי נ"ט | צילום: החדשות

הגדר נבנית מאילת ועד שדה התעופה רמון בתמנע: 34 קילומטרים של גדר, כמו זו שהוקמה בגבול מצרים וגם ברמת הגולן. לאורך רוב הציר גובהה של הגדר הוא כשישה מטרים.

קילומטרים ספורים מנמל התעופה נמצא גם נמל התעופה של עקבה בירדן. לירדנים אינטרס משותף לאבטח את האזור מכיוון שנמל התעופה יכול לסייע גם להם בפיתוח התיירות ולכן שתי המדינות פועלות במשותף להבטיח שחברות תעופה בינלאומיות לא יחששו לנחות באזור ולהביא תיירים.