"ראיין ריינולדס הוא דדפול גם במציאות"

הערב יעלה "דדפול 2", בכיכובו של ראיין ריינולדס • "הוא כישרון קומי מדהים", אומר עליו במאי הסרט דיוויד ליץ', "עיצבנו מחדש את ז'אנר האקשן"

ריינולדס ב"דדפול 2"

הערב יעלה לאקרנים "דדפול 2", סרט המשך ללהיט הקופתי מלפני שנתיים בכיכובו של ראיין ריינולדס.

ריינולדס מגלם את דדפול, מוטנט המזוהה עם האקס־מן מחוברות הקומיקס של מארוול. דדפול הוא האלטר אגו של וייד וילסון, ששירת בעברו בכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב ולאחר שחלה בסרטן עבר טיפולי מוטציה ניסיוניים שהפכו אותו לבעל כוחות על של ריפוי עצמי אך גם הותירו אותו מצולק. את הטראומה הוא מאזן באמצעות הומור שחור נטול עכבות (שהפך לסימן ההיכר של הדמות) ובאמצעות אופיו הפרוע, שעליו מבוסס כל קמפיין הקידום לסרט.

"דדפול" היה בפיתוח מאז תחילת שנות האלפיים. מדובר בבייבי של ריינולדס, שדחף את הפרויקט באולפני פוקס ואף חתום על הסרט בתור אחד המפיקים. ההתמדה הוכיחה את עצמה והסרט הראשון הפתיע בקופות עם הכנסות של 783 מיליון דולר כנגד תקציב של 58 מיליון דולר (בערך רבע מהתקציב הרגיל של סרטי גיבורי על). הוא גם הפך לסרט בעל דירוג למבוגרים הכי רווחי אי פעם. 

לצד הביקורות המהללות, "דדפול" גם היה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב, בקטגוריית סרט הקומדיה הטוב ביותר ובקטגוריית השחקן הטוב ביותר עבור ריינולדס.

הבמאי ליץ' (מימין) עם צוות הסרט "דדפול 2" // צילום: GettyImages

בסרט ההמשך, שריינולדס אף היה שותף בכתיבתו, דדפול חד הלשון הוא שכיר חרב מבוקש שחי עם זוגתו ונסה (מורנה בקארין, "הומלנד"), אלא שמהר מאוד האידיליה של חייו מופרת. הוא מוצא את עצמו מנסה להגן על מוטנט צעיר עם כוחות פירומניים עוצמתיים ומתמודד מול מוטנט קיברנטי ששמו כייבל (ג'וש ברולין) עם אג'נדה לא ברורה. 

במהלך הסרט הוא מחליט להקים צוות משלו ומגייס מוטנטים נוספים בעלי יכולות על. לכל האקשן מתלווה כמובן ההומור השחור של דדפול, כולל רפרנסים רבים לתרבות הפופ, הערות מתחכמות למצלמה ואפילו בדיחות על חשבונו של ריינולדס עצמו.

תחזית ההכנסות של "דדפול 2" לסוף השבוע הקרוב היא אופטימית ומדברת על כ־300 מיליון דולר ברחבי העולם. למרות זאת, עתידם של סרטי המשך נוספים תלוי בשאלה אם אולפני דיסני ירכשו את אולפני פוקס. הכוונה היא לשלב את "דדפול" ביקום הקולנועי של מארוול מבית דיסני.

"היקום הקולנועי של 'דדפול' מעצב מחדש את ז'אנר האקשן הקומי", אמר בראיון לקידום הסרט הבמאי דיוויד ליץ', שבעברו היה איש פעלולים וכפיל בסרטי אקשן של בראד פיט ושל ז'אן קלוד ואן דאם, ובשנים האחרונות עבר לביים סרטים כמו "ג'ון וויק" ו"פצצה אטומית".ליץ', אגב, לא ביים את הסרט הראשון. מי שביים אותו היה טים מילר.

לדברי ליץ', "הסרט הראשון היה כה מקורי ועדיין השאיר מקום לקריאטיביות נוספת גם בהמשכון. ראיין הוא כישרון קומי מדהים. הוא לקח את הדמות מהקומיקס והפך אותה לשלו עם סינרגיה בינו לבין הדמות. במציאות הוא לגמרי דדפול, מדבר ומתלוצץ בלי חשבון כמוהו, אבל גם מלא חמלה ובעל לב גדול. 

"דדפול הוא מעין הגיבן מנוטרדם, הוא מעוות אבל מעורר אמפתיה. זה הדנ"א שירשתי מהסרט הראשון, סאטירה במיטבה ואקשן ללא מעצורים. אין משהו שדומה לזה, וגם אם הולכים רחוק מדי, דדפול פונה למצלמה וזורק הערה משעשעת. זו דמות ששברה את חוקי הז'אנר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר